silnik 2.0 TDI 140 KM

Octavia II (1Z - od 2004), Octavia II FL (1Z od 2008)

Moderatorzy: lec, Sosna

silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez rafal 7 lut 2010, o 17:29

Witam. Planuję zakup nowej oktawi z silnikiem 2.0 tdi w wersji eleganse i dowiedziałem się, że w tym silnikach bywają usterki głowic. czy to prawda i czy warto kupic skodę z tym silnikiem czy 1.9.
rafal
Auto: VAG-VW
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 3
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 17:21
Lokalizacja: charsznica
    WindowsXPMSIE

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez adamos 7 lut 2010, o 18:04

Z tego co ja słyszałem, to głowice nie są niestety ich jedynym mankamentem.

Moim zdaniem:
- jeżeli interesują cię osiągi, to bierz 2.0
- jeżeli długa eksploatacja, to 1.9
Jest: O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM@345Nm by ECU Project)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM@356Nm by ECU Project)
adamos
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi 4x4, Adventure
Moc/Moment: 147KM @345Nm
Przebieg: 230 km
Auto2: VW Lupo 1.4 8V

Posty: 219 Wiek: 40
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:42
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez Sigma_74 7 lut 2010, o 18:35

żle słyszałeś - znaczy do 1006 były problemy, które później wyeliminowali.
ja mam elegance i 2.0 TDI po wirusie - DO SPRZEDANIA ZRESZTĄ - i nie narzekam, mam zrobione 52 kkm i jest luxus, oleju bierze coraz mniej, czyli jakieś 100 g na 5 kkm i nie ma tragedii,
dla mnie 2.0 TDI jest bombowym silnikiem.
http://beckrobert.com/
VW SHARAN 2.8 VR6 4x4
VW GOLF IV 1.4 16V

Obrazek
Sigma_74
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: VAG-VW, Comfort 4x4
Moc/Moment: 204KM @500Nm
Przebieg: 233000 km
Auto2: GOLF IV 1.4 16V

Posty: 5909 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 16:10
Lokalizacja: Warszawa/Pietrzykowice, dolnośląskie
    WindowsXPChrome

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez desmo 7 lut 2010, o 19:19

Ja mam 1.9 TDI i oleju wogóle nie bierze i nie mam z nią problemów , przebieg 126.000 km.

ASZ jest również bombowym silnikiem.
www.nemo.com.pl
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 1.9TDI AVF 130KM MY02
Auto: VAG-VW, Highline
Moc/Moment: 130KM @310Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Automat-a mam i ja.....

Posty: 1572 Wiek: 38
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Opera

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez Sosna 7 lut 2010, o 19:57

rafal, co do głowic to i po roku 2006 zdarzały się problemy - zdaje się, że gachul miał wymienianą, a i w mojej starej O2 trochę płynu ubywało (komunikat o tym na maxidocie jest dość stresujący ;) ) obydwaj mieliśmy auta z 2007 roku. Poza głowicą problemem jest bardzo słabe turbo, ponoć poprawione od 2007/2008 roku, ale u mnie gwizdało że hej, dopiero wymiana na GT20 pomogła :D zaletą jest podatność na wirusy - po lekkim sofcie masz 180KM oraz 6 biegowa skrzynia, bardzo wytrzymała a i 6 bieg też jest przydatny, zwłaszcza na trasach :)


desmo, to jest wątek o O2 :-P i z tego co pamiętam to cośtam Twój ASZ oleju brał - na trasie do Torunia dolewka była :-P
Sosna
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY07
Auto: Octavia2 RS Kombi
Moc/Moment: 170KM @350Nm
Przebieg: 140000 km
Auto2: SpaceBack Style Plus

Posty: 1796 Wiek: 36
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:56
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez kedzior 7 lut 2010, o 20:04

Małe podsumowanie
2.0 TDI
- spalanie większe od 1.9 o około 1 l
- większe zużycie oleju
- jak wczesniej było pisane słabe głowice i turba
+ podatny na zawirusowanie
+ skrzynia 6

1.9 TDI
- po wirusie brakuje 6
+ mnniejsza awaryjność ( jeżeli chodzi o głowice )
+ mniejsze spalanie
+tańszy w zakupie
Ubezpieczenia komunikacyjne i majątkowe
Generali , Hestia , Compensa , Warta , HDI Asekuracja, Liberty Direct, Proama , Uniqa
tel. 602 534 785
ubezpieczenia.baranowo@gmail.com
kedzior
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY13
Auto: VAG-VW, Comfort
Moc/Moment: 140KM @320Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 753 Wiek: 33
Dołączył(a): 9 paź 2007, o 21:38
Lokalizacja: Poznań(Baranowo), wielkopolskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez misiek^wro 7 lut 2010, o 22:23

żle słyszałeś - znaczy do 1006 były problemy, które później wyeliminowali.


Po 2006 byly usterki glowic w rocznikach 2007 jak i 2008 - specjalnie wydrazylem temat przed zamawianiem auta. Takze jesli kogos interesuje dlugodystansowa eksploatacja, ale nie robi wiecej niz 20-30kkm rocznie, polecam 1,9 TDI. W przypadku przebiegow rzedu 70-100kkm rocznie, mozna brac 2.0 bo glowica i tak sie sypnie ( o ile bedzie musiala) jeszcze na gwarancji :mrgreen:
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez Sigma_74 8 lut 2010, o 07:52

dokładnie, jak sie ma sypnąć, tyle ludzie jeżdzi i sobie chwali, ja tez mam swojego BKD i smiga bez problemów, więć może zdarzają sie awarie ale nie są aż tak nagminne jak to piszecie:)
http://beckrobert.com/
VW SHARAN 2.8 VR6 4x4
VW GOLF IV 1.4 16V

Obrazek
Sigma_74
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: VAG-VW, Comfort 4x4
Moc/Moment: 204KM @500Nm
Przebieg: 233000 km
Auto2: GOLF IV 1.4 16V

Posty: 5909 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 16:10
Lokalizacja: Warszawa/Pietrzykowice, dolnośląskie
    WindowsXPFirefox

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez adamos 8 lut 2010, o 08:20

Tylko ja tu mówię o przebiegach rzędu 200k/250k km gdzie przy 2.0 w większości przypadków równa się to remontowi silnika (pompki, zawory + głowica) - info pochodzi od mechanika, który zmaga się z takimi motorami.
Wynika to z niewystarczającej jakości materiałów z jakich wykonany jest silnik.
Jest: O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM@345Nm by ECU Project)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM@356Nm by ECU Project)
adamos
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi 4x4, Adventure
Moc/Moment: 147KM @345Nm
Przebieg: 230 km
Auto2: VW Lupo 1.4 8V

Posty: 219 Wiek: 40
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:42
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez desmo 8 lut 2010, o 18:13

Sosna napisał(a):desmo, to jest wątek o O2 :-P i z tego co pamiętam to coś tam Twój ASZ oleju brał - na trasie do Torunia dolewka była :-P


Wątek dotyczy silnika 2.0 czy 1.9 , a nie O1 czy O2.

Jedna dolewka problemu nie czyni , zwłaszcza że auto przed serwisem a i tempo trasy nie należało do wolnych.
www.nemo.com.pl
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 1.9TDI AVF 130KM MY02
Auto: VAG-VW, Highline
Moc/Moment: 130KM @310Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Automat-a mam i ja.....

Posty: 1572 Wiek: 38
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Opera

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez Sosna 8 lut 2010, o 19:22

desmo, ekhm, tylko to jest podforum o O2 - a jak sam wiesz ASZ w tym modelu niestety nie występuje ;)
Porównywanie auta z silnikiem ASZ do BXE jest średnio sensowna np z takiego powodu, że Ty masz skrzynię 6tkę, czego w O2 1.9 TDI nie uświadczysz :(
Sosna
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY07
Auto: Octavia2 RS Kombi
Moc/Moment: 170KM @350Nm
Przebieg: 140000 km
Auto2: SpaceBack Style Plus

Posty: 1796 Wiek: 36
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:56
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    MobileOpera

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez adamos 8 lut 2010, o 19:24

Ty masz skrzynię 6tkę, czego w O2 1.9 TDI nie uświadczysz


Chyba, żeby pokusić się o 4x4
Jest: O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM@345Nm by ECU Project)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM@356Nm by ECU Project)
adamos
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi 4x4, Adventure
Moc/Moment: 147KM @345Nm
Przebieg: 230 km
Auto2: VW Lupo 1.4 8V

Posty: 219 Wiek: 40
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:42
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez misiek^wro 8 lut 2010, o 21:44

Sigma_74, przy niskich przebiegach BKD sobie smiga pieknie.

Czym wieksze przebiegi tym wiecej problemow - wiem bo sie smial Piegus, ze niedlugo to tylko w tym sie bedzie specjalizowal - bylem u niego jakis czas temu, to mial Tourana 2006/7 z glowica + jakis error w Passacie ... jakzeby inaczej - 2.0 TDi - ubywalo plynow :mrgreen:

I to byly auta z jednego dnia ... Ciekawe jaki jest przerob miesieczny, jesli chodzi o taka wlasnie usterke i jak wyglada sprawa z rocznikami. Ja sie nie chce tutaj wdawac w polemike, ale podobne zdanie slyszalem od Patroxa u Guliego. Ze tu nie o rocznik chodzi, a bardziej o egzemplarz. Jeden sie spartoli, drugi nie. :limo:

Zaleznosci nie znajdziesz.
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez Sigma_74 9 lut 2010, o 06:54

jak to czytam, to czarny scenariusz sie mi pokazuje przed oczami ...cóz, pewnie sa przypadłości tych silników bo sie o tym pisze, ale nie róbmy dramatu, 3/4 2.0 TDI to BKD jeżdżących to auta z przebiegami dużymi, i nie wszystkie się psuja, sa to przypadłości ale przez przesady.
a co do mechaników, to oni zawsze będa mówic to co akurat maja na warsztacie do roboty.
ja uważam ze BKD nie jest złym silnikiem.
http://beckrobert.com/
VW SHARAN 2.8 VR6 4x4
VW GOLF IV 1.4 16V

Obrazek
Sigma_74
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: VAG-VW, Comfort 4x4
Moc/Moment: 204KM @500Nm
Przebieg: 233000 km
Auto2: GOLF IV 1.4 16V

Posty: 5909 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 16:10
Lokalizacja: Warszawa/Pietrzykowice, dolnośląskie
    WindowsXPChrome

Odp: silnik 2.0 TDI 140 KM

Postprzez misiek^wro 9 lut 2010, o 08:34

ja uważam ze BKD nie jest złym silnikiem.


Tez uwazam podobnie jak Ty. Jednak to mloda konstrukcja i ma swoje wady - ktore wydaje mi sie nie zostaly jeszcze do konca wyeliminowane. Wystarczy chociazby spojrzec na 2.0 w passatach, o troche innej konstrukcji - tam tez pekaja glowice, a do tego jest problem z walkiem, bo wycieraly sie zabki. Z tego co wiem, to problem zabkow na zebatce wyeliminowane, ale naprezenia przeniosly sie w glab :mrgreen:

W Octavii BKD jest o tyle fajne, ze daja 6tke skrzynie itd. Jednak tak jak napisalem, jezdzac 2.0 trzeba miec przygotowane pare tysi i liczyc sie z tym, ze mozna kiedys je wydac. Jak nie silnik to turbawa :extra:

Sam mialem brac 2.0 - jednak zadajac sobie powyzsze pytanie odpowiedzialem na pierwszy jego podpunkt twierdzaco, a na drugi juz nie. Pewnie dlatego, ze jeszcze studiuje i odkladanie kasy na mieszkanie to sprawa wazniejsza od silnika i skrzyni + ewentualnego unfalu.. Kupuje auto na pare lat, jak mi zabraknie koni, to albo sie 'ćipnie' albo wymieni na inne.

Takze 2.0 to bardzo udana konstrukcja pod wzgledem elastycznosci, spalania i mozliwosci. Jednak ma swoje mlodziencze wady.

Jakbym mial kupowac 2.0 to juz takie dobrze dotarte - w ktorym glowica jest albo ok albo wymieniona :mrgreen:
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Następna strona

Powrót do [1Z] Octavia MK2








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości