Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

dzial poświecony poszukiwaniom doświadczonych mechaników, warsztatów, tunerów w okreslonych miejscach Polski

Moderatorzy: lec, Sosna

Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez PatrykS 26 sty 2019, o 14:56

Witam

Mam Rapida w Spacebacku rok produkcji 2016. Silnik 1,2 TSI, 66kw - 90 KM. Zastanawiam się nad chipowaniem samochodu w celu lepszych osiągów. Widziałem, że można podrasować śmiało o dodatkowych 50 KM. Czy polecacie jakiś warsztat w okolicy Bielska-Białej, który trudni się w chipowaniu Skody?

Chciałbym też zapytać o PowerBoxy dostępne na Allegro średnio za 500-600 złotych, które mają być typowo pod Skodę wersję silnika. Czy ten montaż typu "plug and play" faktycznie jest taki prosty? Czy macie jakieś doświadczenia z power boxami z Allegro?

Z góry dziękuję za pomoc
PatrykS
Auto: Fabia Kombi

Posty: 15
Dołączył(a): 22 lis 2018, o 13:37
Lokalizacja: Cieszyn, śląskie
    WindowsFirefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez virago95 26 sty 2019, o 20:04

Witam,sam się rozglądałem za podniesieniem mocy ,gdyż wcześniej robiłem a4 130km na 160 i byłem bardzo zadowolony :mrgreen: . Niby 30 koni ? elastyczność znaczna poprawa ,oraz pól litra mniejsze spalanie :jezor: . Przejechałem 100 tysięcy bez najmniejszych problemów i sprzedałem. Cała filozofia w tym ,aby przed była hamownia +diagnostyka i dopiero w zależności od kondycji danego silnika program pod niego,znów hamownia i pełnia szczęścia :cfaniak: Problem w tym ,że silniki tsi ,to nie diesle :bsilny: są już wysilone więc nie każda firma się podejmuje . Bezpieczna granica na oryginalnych gratach max 30% , stroją tylko na PB98 i spalanie w przypadku benzyny może wzrosnąć :roll: PowerBoxy fachowcy odradzają.
virago95
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY14
Auto: Octavia, Ambition
Moc/Moment: 140KM @250Nm
Przebieg: 30000 km
Auto2: Czarna gwiazda v-twin

Posty: 18
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 12:00
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez jercen 26 sty 2019, o 23:04

virago95 - bez urazy.
Silniki TSI nie są wysilone. Już w latach 60. - 70. ub. wieku silniki benzynowe osiągały moc ponad 100 KM z litra pojemności. A to bez takiej elektroniki i osprzętu jak dzisiaj mamy w standardzie.
Sam VW dzisiaj sprzedaje w Indiach Polo z silnikiem 1.2 TSI ze standardową mocą 140 KM.
Co do benzynowych TSI - nie stanowią większego problemu dla firm. Program można wykonać jak pod 95 tak i pod 98. Zużycie przy zachowaniu stylu jazdy - nie wzrasta, a nawet można zejść trochę w dół. Dopiero przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału silnika - może wzrosnąć.
jercen
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition

Posty: 244
Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 22:10
Lokalizacja: Katowice, śląskie
    Windows7Firefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez virago95 27 sty 2019, o 12:02

jercen -spoko .
Zgadzam się ,że już wcześniej wyciskano o wiele więcej z litra ,jednak aby ,to uzyskać silniki były kręcone dużo wyżej niż tsi ,które mają charakterystykę podobną do diesli. Wiedzę swoją opieram na informacjach od tunerów. Kolega z Brodnicy się tym zajmuje od kilkunastu lat . Robi benzynę ,ale 1.8 i 2.0 ,natomiast 1.2 i 1.4 nie.W poznaniu jest firma ,też rozmawiałem,ale stroi na 98 ,a co do zużycia, po co podnosić moc,aby głaskać gaz?
virago95
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY14
Auto: Octavia, Ambition
Moc/Moment: 140KM @250Nm
Przebieg: 30000 km
Auto2: Czarna gwiazda v-twin

Posty: 18
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 12:00
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez PatrykS 29 sty 2019, o 22:28

Naczytałem się troszkę opinii w necie i sporo osób odradza mi chiptuning. Że niby szkoda silnika, który szybciej się zużyje i może w między czasie nawalić z powodu przeciążenia. Sam już nie wiem i mam mętlik w głowie. Fabryczna jednostka to 1,2 TSI i 90KM. Myślałem, żeby podkręcić chip na 125 KM. Czy to aż tak dużo żeby zagrozić silnikowi?
PatrykS
Auto: Fabia Kombi

Posty: 15
Dołączył(a): 22 lis 2018, o 13:37
Lokalizacja: Cieszyn, śląskie
    WindowsFirefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez jercen 30 sty 2019, o 09:25

Jeszcze inaczej. Twój silnik to słabsza wersja silnika 110 KM. Ma takie same parametry mechaniczno-konstrukcyjne. Różnią się właśnie softem. Czyli by nie "ubliżyć silnikowi", możesz spokojnie podnieść moc na ok. 110 KM.
Z drugiej strony, większość silników VW ma katalogową moc 90 KM, ale na hamowni ma kilka KM, do 10 % moc większą. Stąd również silnik 110 KM może mieć rzeczywistych nawet 120 KM. Czyli chip dla Twojego silnika do ok. 120 - 125 KM jest wciąż w granicach stosowanych przez fabrykę.
Decyzja należy do Ciebie. Nie mam zamiaru przekonywać za czy przeciw, tylko obiektywnie podchodzę do tematu.
VW w Indiach ten silnik przygotował fabrycznie na 140 KM i 230 Nm.
jercen
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition

Posty: 244
Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 22:10
Lokalizacja: Katowice, śląskie
    Windows7Firefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez virago95 30 sty 2019, o 21:05

Kolega ma w części rację ,ale nie do końca. Bo idąc tokiem myślenia ,że wersja 90 km różni się tylko softem od 110 km ,to skoro ze 110 można zrobić 140,to czemu z 90 też nie zrobić 140 :mrgreen: Sam silnik ok, jest ten sam ,ale różni się osprzętem,tzn bardziej wydajne wtryski ,inne turbo ,większy intercooler. Słynny 1.9 tdi programem max wyciskano na 180 km ,ale po zmianie turbo wtrysków interccolera i 210 można :jezor: się rozpisałem :roll: Reasumując jestem jak najbardziej za tuningiem do 30% ,warunek sprawdzony tuner ,hamownia przed i po oraz program pisany pod silnik ,a nie gotowiec. Jak będziesz odpowiednio dbał o turbo ,dobry olej ,to radocha zapewniona. :cfaniak:
virago95
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY14
Auto: Octavia, Ambition
Moc/Moment: 140KM @250Nm
Przebieg: 30000 km
Auto2: Czarna gwiazda v-twin

Posty: 18
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 12:00
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez jercen 31 sty 2019, o 10:08

Teoretycznie z 90 możesz zrobić 140 i więcej. Ale nie zapominaj, że w samochodzie nie jest tylko silnik. Przy sporym podniesieniu mocy - wzrasta moment. A to już może być nie do przeskoczenia bez większych zmian. Sprzęgło przeniesie bezpiecznie moment do pewnej granicy, potem zaczyna się ślizgać. Skrzynia biegów też ma konstrukcję do określonych parametrów mocy i momentu. Nie można więc dowolnie sobie podnosić parametrów silnika, bez uwzględnienia pozostałych podzespołów samochodu.
Co do różnic silnika 90 i 110 KM - skąd masz takie wieści o różnicy w turbie, chłodnicy,...
Każdy silnik można podkręcić bez zmian w osprzęcie do pewnej granicy. Jak chcesz jeszcze więcej - to już musisz ruszyć dalsze elementy - sprzęgło, skrzynię, turbo, wydech, ...
Sądzę, że dla małych silników 1200 pojemności (bo o takim mówimy) podniesienie mocy/momentu w relacjach 120 - 130 KM i 200 - 220 Nm jest do zrobienia bez ingerencji w pozostałe podzespoły, i to na bazie zmiany oprogramowania.
Sporo firm oferuje właśnie takie mody, nie ruszając mechaniki pojazdu.
jercen
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition

Posty: 244
Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 22:10
Lokalizacja: Katowice, śląskie
    Windows7Firefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez PatrykS 31 sty 2019, o 13:13

Jako, że jestem totalnie świeży w temacie tuningowania. To bardzo obce są mi takie pojęcia jak "tuner", "hamownia" itp. Czy w związku z tym mogę prosić o wyjaśnienie? Co to jest tuner i ta hamowania. Na czym polega zabieg z tunerem i hamownią, co się dokładnie robi i ile to trwa?
PatrykS
Auto: Fabia Kombi

Posty: 15
Dołączył(a): 22 lis 2018, o 13:37
Lokalizacja: Cieszyn, śląskie
    WindowsFirefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez jercen 31 sty 2019, o 13:40

Hamownia - to rodzaj serwisu, warsztatu z bębnami na 1 lub 2 osie, po najechaniu samochodu (są również dla moto i ciężarowych) należy go mechanicznie zamocować, zabezpieczyć, potem podłącza się elektronikę kablem do kompa, uruchamia silnik i (z kabiny sterowniczej) - tuner odczytuje wartości silnika od wolnych do maks. obrotów. Otrzymuje wykres mocy i momentu. Potem może elektronicznie zmienić mapę dla CPU (wgrać program) i ponownie robi się pomiary. W zależności od stanu silnika i oczekiwań, można otrzymane dane pozostawić lub starać się jeszcze kolejny raz "podciągnąć" parametry.
Czas - od 1,5 do 3 - 4 godzin. Zależy od silnika, tunera i oczekiwanych/otrzymanych parametrów.
Na necie jest sporo informacji o strojeniu. Jest też sporo firm zajmujących się tym tematem. Ceny dawniej od 1600, teraz wahają się od 1000 - 1200, ale to wszystko indywidualnie. Do takiego zabiegu warto mieć autko na chodzie, po wymianie filtrów i oleju, opony w normalnym (dobrym) stanie.
jercen
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition

Posty: 244
Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 22:10
Lokalizacja: Katowice, śląskie
    Windows7Firefox

Odp: Chip Tuning Bielsko-Biała - okolice ?

Postprzez PinkFloyd 6 lut 2019, o 09:37

1.2 TSI gamy ea211 nie ważne czy 86KM, 90KM czy 110KM różnią się tylko zastosowanie skrzynie biegów 5 lub 6 , reszta dokładnie to samo tylko soft inny. Silniki fabrycznie ganiają na bardzo niskim doładowaniu 0.65 bara. Ogólnie są wykastrowane dawkowo co nie jest dobre dla silnika z uwagi na wysoką temperaturę przy zubożonej dawce ale silnik jest do tego przygotowany. Wystarczy lekko podnieść doładowanie do 0.75 bara czyli tylko i 0.1 bara i lekko dodać paliwa i moc masz już ok 130-135KM i moment ok 220Nm co w.tym aucie daje ok 8 sek do 100km/h i daje bardzo dobre osiągi. O dziwo ten silnik spalić.moze nawet mniej paliwa co jest dokładnie u mnie. Ten sam silnik idzie na Iny rynek w mocy 140KM i 230Nm więc nie widzę problemów. Silnik jest mocny, kute ma korby. Z tym silnikiem wogóle nic się nie dzieje, nawet po programie który w porównaniu do.dieslijest lajtowy. Ważne zrobić w dobrej firmie intensywne można łatwiej skopać dodając za dużo powietrza a.to.podnosi temp.spalin diametralnie. Fabrycznie na pełnym bucie ma 730-740 st po programie.max 780 st czyli lajt. W dieslu po chipie dochodu do 930 st. Ale jak.w benzynie podniesiesz za bardzo powietrze szybko przekroczy 900 st stąd ważne wybrać dobrą firmę. Moc nie zabiją silnika tylko wartość EGT.
PinkFloyd
Silnik: 1.2TSI CJZD 110KM MY17
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 150KM @249Nm
Przebieg: 6000 km

Posty: 702
Dołączył(a): 15 gru 2016, o 07:47
Lokalizacja: Szczecin, zachodniopom.
    LinuxChrome


Powrót do Warsztaty, Mechanicy, Chiptuning








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


cron