Haldex

forum użytkowników Skody Yeti

Moderatorzy: lec, Sosna, sdss

Odp: Haldex

Postprzez Skodakochana 5 wrz 2017, o 09:06

jakie inne przełożenie?? skrzynia ma przełożenia... wychodzi od gearboxa przekładnia kątowa którą jest zdemontować.... ciężko, dalej idzie wał potem wał jest łapany do haldexa a haldex-sprzęgło jest połączone z dyfrem w dyfrze znajduje się mechanizm różnicowy dalej jest już wyprowadzenie napędu na koła.

inne przełożenie w dyfrze wymusi inne obroty wałem napędowym. ma to jakiś sens?

Poprawcie mnie jeśli się mylę. prędzej uwierzę już w inne mocowania dyfra inne rozmieszczenie jego łap w tej samej generacji...
Sterowniki Haldexa w ramach danej generacji mają różne wybite numery a są zamienne i to bez kodowania .

Co do pracowników ASO to przecież Pan który sprzedaje nie jest wszechwiedzący.
Oni przy naprawach nie mają problemu z częściami.

Co do tego że drugie koło się kręciło a teraz przestało może mieć wpływ np ocierający hamulec.
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox

Odp: Haldex

Postprzez magickrl 5 wrz 2017, o 12:44

Co do panów z ASO, to się zgadzam, niejednokrotnie mają mniejszą wiedzę niż mechanik z małego warsztaciku. Osobiście wolę nie ryzykować zakupu dyfra, montażu i demontażu. To kosztuje (bo nikt tego za darmo nie zrobi a ja garażu z kanałem nie mam, bo bym już go sam rozbierał :lol: ) do tego zwrot to też koszt.
Zakupiłem dzisiaj dyfer o tym samym numerze i jestem za tydzień z mechanikiem umówiony. Jeśli ten "nowy" będzie działał, to stary i tak rozbieramy, żeby z ciekawości zobaczyć co klękło.
magickrl
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi, Elegance

Posty: 26
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 06:28
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsMozilla

Odp: Haldex

Postprzez ROBAL_26 5 wrz 2017, o 15:07

magickrl, gorzej jak się okaże że na tym nowym jest identyczniej jak na starym , co wówczas ?
Nie zapeszając oby to była wina dyfra .
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 3030 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez magickrl 6 wrz 2017, o 06:49

Dyfer kupiłem przez internet z opcją zwrotu 14dni, więc jakby co, to koszt 100zł za wysyłkę w obie strony dojdzie, co przy cenie dyfra (1000zł) aż tak nie zaboli, ewentualnie sprzedam go ponownie. Jak nie dyfer to ...... nie wiem co.
Jedyny plus jest taki, że przy haldexie jak coś klęknie, to jeżdżę jak przednionapędówką, nie wiem jak jest przy torsenie jak się coś zepsuje (tak nawiasem mówiąc).
Na pewno dam znać co po rozebraniu będzie.
Czy ktoś podpowie, czy całe zawieszenie z tyłu trzeba wyjąć przy wymianie mostu? Ciekawy jestem ile zajmie taka naprawa.
magickrl
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi, Elegance

Posty: 26
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 06:28
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsMozilla

Odp: Haldex

Postprzez magickrl 6 wrz 2017, o 06:52

Skodakochana - ja tam mechanikiem nie jestem, ale czy w moście też nie ma przekładni kątowej? Może o wielkości zębatek tam chodzi?
magickrl
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi, Elegance

Posty: 26
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 06:28
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsMozilla

Odp: Haldex

Postprzez ROBAL_26 6 wrz 2017, o 16:20

magickrl, porób fotki i wrzucaj na forum .ok
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 3030 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez magickrl 7 wrz 2017, o 07:24

ROBAL_26 - postaram się :extra:
Wyhaczyłem w międzyczasie błąd, którego nie można skasować 01309 - Sterownik wspomagania kierownicy. Dodam, że nic się nie świeci a wszystkie sytemy sprawne, tak jak wcześniej.
ps. Most już jedzie do mnie.
magickrl
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi, Elegance

Posty: 26
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 06:28
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsMozilla

Odp: Haldex

Postprzez magickrl 14 wrz 2017, o 09:08

witam,
most zmieniony - auto sprawne. Okazuje się jednak, że tylny most jako przekładnia jest sprawny, padł natomiast sam Haldex. Nie było czasu go rozebrać, żeby sprawdzić co padło, niemniej jednak plan taki jest i wtedy info na forum wrzucę. Co więcej, olej spuszczony z Haldexa (który wymieniony był na nowy 3 tygodnie temu) wydawał się być w gorszym stanie niż ten olej z używanego Haldexa, na który robiłem podmianę.
Jeśli to komuś pomoże to olej w dyfrze (nie Haldexie :roll: ) wymieniony na 75W90 (tu akurat shell). W samym haldexie na oryginał VW.
Podzielę się jeszcze uwagą co do sterownika haldexa - tu użyłem swojego, gdyż na używce była pęknięta obudowa - jeśli ktoś ma padnięty ale z dobrą obudową plastykową - to biorę :extra:
Dodatkowo na wielu forach spotykam się z informacją, że po zaciągnięciu ręcznego (wystarczy 1 ząbek, byle kontrolka zaświeciła) tył się rozłącza. U mnie (od nowości) tył również ciągnął. Więc albo tak ma być albo auto już z fabryki wyjechało z takim sterownikiem.
Dzięki wszystkim za uwagi i sugestie - haldexa na pewno rozbiorę, żeby zobaczyć co tam za masakra, na razie czuć tylko, że łożysko prawdopodobnie m.in.umarło.
pozdrawiam
magickrl
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi, Elegance

Posty: 26
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 06:28
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsMozilla

Odp: Haldex

Postprzez Skodakochana 15 wrz 2017, o 11:16

Oleje 75w-90 shell spiralax masz w zielonym opakowaniu i niebieskim bodajże :roll:

to dziwne aby haldex działał na zaciągniętym ręcznym chyba że w wyższych generacjach to zmienili :muśli:

Haldexa możesz rozciąć ale sprawdź wpierw przed takim zabiegiem luzy osiowe w miejscu gdzie przychodzi wał oraz gdzie spinasz go z dyfrem...
następnie przyglądnij się dokładnie osprzęcie zawór ciśnieniowy pompka itd.
Można było wcześniej sprawdzić ciśnienie w Haldexie :wstyd: nieprawidłowe ciśnienie w tym układzie może spowodować dziwne zachowania
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox

Odp: Haldex

Postprzez oczkolek 19 kwi 2019, o 12:10

A ja spytam się trochę z innej strony.
Sączy mi się olej (ale jeszcze nie ciurkiem) z przekładni kątowej, z tej co wychodzi napęd na wał przy skrzyni biegów.
Czy ktoś miał taki przypadek i jak temu zaradzić? Jakaś regeneracja? Kogoś polecacie, kto to dobrze zrobi i w rozsądnej kasie?
oczkolek
Silnik: 2.0TDI CR CFJA 170KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Elegance
Moc/Moment: 170KM @350Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Seat Leon

Posty: 22
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 12:18
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez RomanS 21 kwi 2019, o 08:06

oczkolek napisał(a):A ja spytam się trochę z innej strony.
Sączy mi się olej (ale jeszcze nie ciurkiem) z przekładni kątowej, z tej co wychodzi napęd na wał przy skrzyni biegów.
Czy ktoś miał taki przypadek i jak temu zaradzić? Jakaś regeneracja? Kogoś polecacie, kto to dobrze zrobi i w rozsądnej kasie?


A dokładniej? Z wyjścia na wał napędowy? Z połączenia ze skrzynią biegów? Czy może jeszcze gdzie indziej?

U mnie sączy się akurat na połączeniu ze skrzynią biegów, wyjście na wał suche. Temat rozgryzłem na razie teoretycznie.
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Haldex

Postprzez hubertusss 22 kwi 2019, o 06:34

Ten typ tak ma. Miałem dwie yeti i w każdej przekładnia była zapocona. W aktualnej yeti dociągnąłem śruby skręcające ten mechanizm bodajże kluczem 17. Przekładnie wytarłem do sucha. Po 10 tys km zapocenie wróciło. Pocić cię będzie na łączeniu ze skrzynią lub z wyjścia prawej półosi. U mnie po 200 tys km brakowało około 200 ml oleju. A na pewno nikt wcześniej go nie wymieniał.
Moim zdaniem o ile nie ma jakichś dużych wycieków to nie warto się w tym grzebać. Uszczelnianie z robocizną to koszt pewnie kilkuset zł. Nikt gwarancji nie da, ze nie będzie się pocić. Skontrolować stan oleju co każde np 30 tys km przy wymianie w haldexie. Lub wymienić jak kto woli i do głowy nie brać.
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Haldex

Postprzez RomanS 22 kwi 2019, o 09:56

Czytałem wcześniej o dociąganiu śrub, sprawdziłem, u mnie były tak dokręcone, że już się nie dało poprawić :mrgreen:
Zarówno skrzynia biegów jak i kątowa mają wyjścia uszczelnione simmeringami. Sądząc po cenie nie są to jakieś pierwsze lepsze ale nie to jest najgorsze. Wymiana uszczelniaczy to demontaż obu skrzyń, wymiana obu uszczelniaczy (nawet jak cieknie jeden z nich to drugi profilaktycznie).
Postanowiłem poczekać do czasu gdy będę musiał wymienić sprzęgło. Poleci wtedy dwumasa (pierwsza była wymieniona przy 120 tys km, obecna ma 80 tys km i trochę już ją czasem czuję), sprzęgło (na razie bez poślizgu, więc jadę dalej :mrgreen: ).
Chodzi o koszty roboty (nie mam warunków do samodzielnej wymiany więc muszę za to zapłacić), bo nie wiem, czy do wyciągania skrzyni nie trzeba rozbierać zawieszenia???
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Haldex

Postprzez oczkolek 23 kwi 2019, o 22:09

hubertusss napisał(a):Uszczelnianie z robocizną to koszt pewnie kilkuset zł.


Znalazłem gościa który to robi. Teraz ma warsztat w Czechach przy granicy z Polską. Przyjmuje zamówienia z Polski. Trzeba mu wysłać przekładnię. Na początek zaśpiewał 1500 PLN.

Na razie kazałem dociągnąć śruby i będę obserwował co się dzieje.
oczkolek
Silnik: 2.0TDI CR CFJA 170KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Elegance
Moc/Moment: 170KM @350Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Seat Leon

Posty: 22
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 12:18
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Firefox

Odp: Haldex

Postprzez RomanS 24 kwi 2019, o 08:59

oczkolek napisał(a):
Znalazłem gościa który to robi. Teraz ma warsztat w Czechach przy granicy z Polską. Przyjmuje zamówienia z Polski. Trzeba mu wysłać przekładnię. Na początek zaśpiewał 1500 PLN.


Wg mnie takie rozwiązanie to niedobry pomysł. Jako, że sama robocizna może być ok. tysiąca zł to powinieneś poszukać warsztatu, który zrobi wszystko, tzn. demontaż, uszczelnienie, montaż. I to w miarę blisko Ciebie. Chodzi o ewentualne korzystanie z gwarancji.
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Yeti








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość