Haldex

forum użytkowników Skody Yeti

Moderatorzy: lec, Sosna, sdss

Haldex

Postprzez Mcube 2 sie 2017, o 09:05

Czy spotkaliście się z tym, że wychodząc z ostrego zakrętu, podczas dodawania gazu, uruchamia się Haldex, czyli spina ze sobą przednią i tylną oś i powoduje to poślizgi wewnętrznego tylnego koła (w związku z tym, że koła przedniej i tylnej osi pokonują różne drogi)?

Ja tak mam, uślizg jest tym większy im więcej dodam gazu, a jak pokonuję zakręt z rozpędu, bez gazu, to uślizgu nie mam. Jak ostro przyśpieszam na ciasnym zakręcie to tylne koło buksuje. Teraz jeżdżę na oponach całorocznych, na zimowych też to było, ale na oryginalnych letnich oponach nie było czegoś takiego.

Zgłosiłem to w ASO, przy okazji przeglądu "spokojne wakacje" za 1 zł. Stwierdzili, że Haldex jest do wymiany (18 kPLN), pomimo, że komputer żadnych błędów nie pokazuje. Więc mam te "spokojne wakacje" :evil:

Zastanawiam się czy nie jest to normalne działania Haldexa? Czy też tak macie?
Czy gdzieś w Wawie można przeprowadzić diagnostykę sprzęgła międzyosiowego?
Škoda Yeti Experience 1.8 TSI 4x4 Obrazek
Mcube
Silnik: 1.8TSI CDAA 160KM MY12
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm

Posty: 40
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Haldex

Postprzez ROBAL_26 2 sie 2017, o 17:25

Mcube, na początek trzeba dobrze zdiagnozować haldex , olej i filtr kiedy był wymieniany ??? jaki przebieg ???
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 3030 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Mcube 2 sie 2017, o 20:19

Przebieg 63 kkm, filtr i olej były wymieniane 2 lata temu. Co to zmienia?
Škoda Yeti Experience 1.8 TSI 4x4 Obrazek
Mcube
Silnik: 1.8TSI CDAA 160KM MY12
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm

Posty: 40
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsChrome

Odp: Haldex

Postprzez krzysiekk 2 sie 2017, o 20:35

Nie wierzę, że serwis wymienił filtr przed zalecanymi 60 tys. przebiegu. Raczej nie wymieniają go nigdy, bo świadomość obsługi haldex 4 jest zazwyczaj szczątkowa. Pytanie co tam zalali - olej trzeba zmieniać co 30 tys. Od tego bym zaczął. Koszt filtr + olej - 320 pln.
Jakie masz różnice w bieżniku, ciśnieniu między osiami? Haldex porównuje predkość obrotową kół i rozdziela napęd pomiędzy osie (więcej kieruje na tył). Ciekawe jest to, że u Ciebie wewnętrzne, tylne koło traci przyczepność - poprawcie mnie, jeśli błądzę, ale czy to nie wskazuje na awarię mostu?, a nie samego haldexa. Btw używka H4 to z 500 pln.
Ostatnio edytowano 2 sie 2017, o 20:44 przez krzysiekk, łącznie edytowano 1 raz
krzysiekk
Silnik: 1.6 BTS 105KM MY10
Auto: Roomster, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: VW Alltrack

Posty: 309
Dołączył(a): 30 sie 2011, o 09:55
Lokalizacja: Lublin, lubelskie
    LinuxChrome

Odp: Haldex

Postprzez ROBAL_26 2 sie 2017, o 20:39

Mcube, olej się zmienia co 30kkm a filtr co 60kkm, ale to nie wyklucza uszkodzenia sterownika w najgorszym przypadku .
Z wróć się na pw do kolegi z forum.
http://forum.skodaclub.pl/member/hubipl/
:mrgreen:
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 3030 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Mcube 3 sie 2017, o 07:57

krzysiekk napisał(a):Nie wierzę, że serwis wymienił filtr przed zalecanymi 60 tys. przebiegu. Raczej nie wymieniają go nigdy, bo świadomość obsługi haldex 4 jest zazwyczaj szczątkowa. Pytanie co tam zalali - olej trzeba zmieniać co 30 tys. Od tego bym zaczął. Koszt filtr + olej - 320 pln.
Jakie masz różnice w bieżniku, ciśnieniu między osiami? Haldex porównuje predkość obrotową kół i rozdziela napęd pomiędzy osie (więcej kieruje na tył). Ciekawe jest to, że u Ciebie wewnętrzne, tylne koło traci przyczepność - poprawcie mnie, jeśli błądzę, ale czy to nie wskazuje na awarię mostu?, a nie samego haldexa. Btw używka H4 to z 500 pln.

Na fakturze mam 2 filtry oleju, sądziłem że jeden z nich jest od Haldexa? Znalazłem info, że filtr wymienia się co 60 kkm lub 48 miesięcy. W moim przypadku to była ta druga opcja. Umówię się na wymianę oleju i filtra.
Co do opon to mają 5 kkm, były wymienione jednocześnie na nowe.
Škoda Yeti Experience 1.8 TSI 4x4 Obrazek
Mcube
Silnik: 1.8TSI CDAA 160KM MY12
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm

Posty: 40
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Haldex

Postprzez Skodakochana 5 sie 2017, o 19:19

na pewno 30k w 4 gen?
to tak sterowniki w 2 oraz 4 generacji padają chyba zawsze w wyniku przegnicia blachy frontowej sterownika z napisem Haldex. blacha jest grubości z 3 puszek po piwie.
przy padającym sterowniku wywala z 3 błędy najczęściej.
zrób sobie tak: jedź z gazem w podłogę w zakręt i zaciągnij choć jeden ząbek ręcznego tak aby zapaliła się kontrolka na desce. sprzęgło Haldex ma IF min takiego że nie załączy się przy zaciągniętym ręcznym. wtedy będziesz miał odpowiedź czy to wina Haldexa czy czegoś innego.
następnie sprawdzić należy czujniki ABS oraz wyprzedzeń bocznych skrętu kierą (angle) Haldex z tych czujników bierze sygnały i raczej jest im podległy a napewno jest podległy prędkości obrotowej kół inaczej by nie zadziałał. Były w skodach bieda edition takie cuda że mamy 4wd a kontroli trakcji stabilizacji toru jazdy ni ma.
Most z sterownikiem ogarniesz przy odrobinie szczęścia za 700zł.
Rada taka by wymienić w używanym moście uszczelnienia corteco kosztuje ok 30zł 84 67 8 taki jest w 2 gen z tego co pamiętam ale w 4 powinien być podobny o ile niebędzie taki sam.
sterowniki w obrębie danej generacji są kompatybilne ze sobą wszystkie z tego co pamiętam więc jest to ogromne ułatwienie w poszukiwaniach.
Zaglądnąć i ew dolać oleju do mostu proponuje
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Skodakochana 5 sie 2017, o 19:22

na pewno 30k w 4 gen?
to tak sterowniki w 2 oraz 4 generacji padają chyba zawsze w wyniku przegnicia blachy frontowej sterownika z napisem Haldex. blacha jest grubości z 3 puszek po piwie.
przy padającym sterowniku wywala z 3 błędy najczęściej.
zrób sobie tak: jedź z gazem w podłogę w zakręt i zaciągnij choć jeden ząbek ręcznego tak aby zapaliła się kontrolka na desce. sprzęgło Haldex ma IF min takiego że nie załączy się przy zaciągniętym ręcznym. wtedy będziesz miał odpowiedź czy to wina Haldexa czy czegoś innego.
następnie sprawdzić należy czujniki ABS oraz wyprzedzeń bocznych skrętu kierą (angle) Haldex z tych czujników bierze sygnały i raczej jest im podległy a napewno jest podległy prędkości obrotowej kół inaczej by nie zadziałał. Były w skodach bieda edition takie cuda że mamy 4wd a kontroli trakcji stabilizacji toru jazdy ni ma.
Most z sterownikiem ogarniesz przy odrobinie szczęścia za 700zł.
Rada taka by wymienić w używanym moście uszczelnienia corteco kosztuje ok 30zł 84 67 8 taki jest w 2 gen z tego co pamiętam ale w 4 powinien być podobny o ile niebędzie taki sam.
sterowniki w obrębie danej generacji są kompatybilne ze sobą wszystkie z tego co pamiętam więc jest to ogromne ułatwienie w poszukiwaniach.
Zaglądnąć i ew dolać oleju do mostu proponuje
dobrze jest poszperać w specyfikacji technicznej haldexa co ma.
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Mcube 7 sie 2017, o 09:50

ROBAL_26 napisał(a):Mcube, olej się zmienia co 30kkm a filtr co 60kkm, ale to nie wyklucza uszkodzenia sterownika w najgorszym przypadku .
Z wróć się na pw do kolegi z forum.
http://forum.skodaclub.pl/member/hubipl/
:mrgreen:

Umówiłem się w ASO na wymianę oleju i filtra. ASO twierdzi, że filtra nie mam i się go nie wymienia :shock: Jaki jest numer tej części do Haldexa 4 generacji?
Próbowałem zakrętów z ręcznym (na 1 ząbek, tylko żeby kontrolka się zapaliła) i jest to samo. Jakby dyferencjał był zablokowany to jedno z kół ciągle by tarło o nawierzchnię a u mnie jest tylko chwilowe przytarcie.
Škoda Yeti Experience 1.8 TSI 4x4 Obrazek
Mcube
Silnik: 1.8TSI CDAA 160KM MY12
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm

Posty: 40
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 09:04
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsChrome

Odp: Haldex

Postprzez ROBAL_26 7 sie 2017, o 15:05

Mcube, filtr jest wymienny tylko że ASO tego nie robi bo nie mają do tej pozycji przydzielonego czasu pracy i traktują to jakby tego nie było wogóle w sprzedaży napisz do kolegi hubi_pl i będziesz już wszystko wiedział ,bo dobrze by było przy wymianie oleju wymienić również filtr , ma on sklep z częściami do haldexa każdej generacji .ok :roll:
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 3030 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Skodakochana 7 sie 2017, o 19:17

Raczej wymiana oleju nie pomoże ale spróbować zawsze można, dodatkowo powinien być magnes z którego dobrze zdjąć opiłki.
Powiem tak dziwne by to było że sterownik po zaciągnięciu ręcznego dalej wysyła info że trzeba sprzęgać tył...
Jeśli nawet sterownik by świrował to powinien walić error a tylko kiedy sterownikowi odbiła palma może przy zaciągniętym ręcznym spinać napęd.
sprawdzić sobie dokładnie zawieszenie proponuje wszelkie jakieś luzy itd łacznik elastyczny wału.

pod żadnym pozorem nie godzić się na naprawy za 18k
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox

Odp: Haldex

Postprzez ROBAL_26 7 sie 2017, o 19:26

Skodakochana, ja bym nawet w chwili obecnej nie zmieniał nawet samego oleju tylko wraz z filtrem,a że aso to olewa bo później mają z tego lepszą kasę to nie usprawiedliwia ich podejścia że nie ma wymiany filtra w zestawieniu , ciekawe co by zrobili gdybyś pojechał na wymianę oleju + filtr który sam zakupisz? zapewne filtra by nie wymienili cwaniaki . :bsilny:
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 3030 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Skodakochana 7 sie 2017, o 20:45

u mnie w ASO jak chciałem zrobić rozrząd to chcieli wymienić sprzęgiełko alternatora a poma wody i napinacz hydrauliczny zostawić bo drogie i nie trza :roll:
Wymienić filtr wraz z olejum ale może to niestety nic niedać. spróbować nie zaszkodzi.
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox

Odp: Haldex

Postprzez Adamos05 7 sie 2017, o 22:26

Też mam wrażenie że mi Haldex "włącza" tylne zewnętrzne koło przy dynamicznych skrętach, głównie przy ostrzejszym włączaniu się do ruchu z podporządkowanej itp. Ale na bank nie powoduje to uślizgu wewnętrznego koła, raczej przyjemnie dociska do środka zakrętu. Wymieniałem niedawno olej i filtr i przed wymianą działało to tak samo jak teraz, serwis nie wykazał żadnych usterek. Jedi'aja mam z 2011
Adamos05
Silnik: 2.0 TDI CFHC 140KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Ambition 4x4
Moc/Moment: 140KM @320Nm
Przebieg: 180000 km
Auto2: Renault Clio 2003

Posty: 12
Dołączył(a): 17 mar 2017, o 14:47
Lokalizacja: Katowice, śląskie
    WindowsChrome

Odp: Haldex

Postprzez magickrl 8 sie 2017, o 12:14

Hej mobilki,
nie słuchajcie w serwisie, że nie ma filtra w haldexie. Dziady w serwisie patrzą na komputer i jak im mówi, że nie ma to nie wymienią, choćbyś filtr w ręku trzymał:)
Ja tak miałem i teraz mam zero błędów, pompka sprawna a tyłu nie zapina :)
magickrl
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY07
Auto: Octavia2 Kombi, Elegance

Posty: 26
Dołączył(a): 6 kwi 2012, o 06:28
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsMozilla

Następna strona

Powrót do Yeti








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość