Płyny w Yeti

forum użytkowników Skody Yeti

Moderatorzy: lec, Sosna, sdss

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez pticachris 9 kwi 2019, o 21:40

Witam serdecznie

Kończąc Wasz spór informuję, że byłem dziś w Salonie Skoda Wrocław Horbaczewskiego, gdzie otrzymałem informację, że obecny standard Skody to wymiana oleju co 3 lata, wcześniej było co 60 tys.

Proszę o podpowiedź, sugestie gdzie mam kupić filtr, jak go znaleźć, bo obecnie do yeti nie ma na popularnym serwisie aukcyjnym.
Może macie jakaś fotoporade albo film instruktażowy z wymiany tego filtra.

Może macie info, kto we Wrocławiu wymienia ten filtr, zna temat i nie trzeba wszystko tłumaczyć od początku?

Pzdr
pticachris
Auto: Inny, Inny

Posty: 2
Dołączył(a): 6 wrz 2017, o 16:03
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez RomanS 9 kwi 2019, o 22:39

pticachris, sporu wielkiego nie było, podałem informację z Instrukcji obsługi, ale co ja tam wiem... :mrgreen:
Jak radzili koledzy wrzuciłem na luz :extra:

Ja właśnie na Alle...kupiłem filtr a olej kupiłem w ASO, ale dlatego, że było korzystnie cenowo, skorzystałem z moich rabatów.
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez pticachris 9 kwi 2019, o 23:09

Filterek właśnie znalazłem, w tytułach aukcji nie było Yeti natomiast w opisie już znalazłem odpowiedni.
Proszę powiedz mi, czy robiłeś to sam, czy wymieniałeś w jakimś zakładzie?
Jest to prosta czynność serwisowa, montaż i wymiana oleju, czy jeszcze coś...?
Czy potrzeba do tego np. podłączenia komputera, który procedurą softu odpowietrzy te sprzęgło.
Jak to wygląda?
Mam Yeti już 1,5 roku ale dopiero zaczynam się borykać z takimi trudnościami.
pticachris
Auto: Inny, Inny

Posty: 2
Dołączył(a): 6 wrz 2017, o 16:03
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubertusss 10 kwi 2019, o 11:05

RomanS napisał(a):pticachris, sporu wielkiego nie było, podałem informację z Instrukcji obsługi, ale co ja tam wiem... :mrgreen:
Jak radzili koledzy wrzuciłem na luz :extra:
Ja właśnie na Alle...kupiłem filtr a olej kupiłem w ASO, ale dlatego, że było korzystnie cenowo, skorzystałem z moich rabatów.

RomanS napisał(a):Wg ASO okres do wymiany nie jest liczony w km tylko w latach :mrgreen: (o ile dobrze pamiętam)
U mnie zrobili raz wymianę oleju bo prawdopodobnie było to w trakcie przeglądów w okresie gwarancji. Później już nie było bo auto było firmowe i po gwarancji przestało być serwisowane w ASO, wiadomo i tak do sprzedaży to po co było obsługiwać?
I tak dobrze, że nie flotowe, tych to prawie wcale się nie obsługuje :mrgreen: :lol:


To wg czego/kogo? Jakie są te informacje bo się trochę to rozmija jedno z drugim. No i dalej nie wyjaśniłeś jakim cudem auto firmowe to nie auto flotowe. Skoro każdy wie, że nawet dwa auta w firmie to flota. No i gdzie uzasadnienie tego, że flotówek prawie wcale się nie serwisuje? Na podstawie jakich danych? Jak na razie jedyne co umiałeś wygenerować w tej sprawie to trzy emolki. Rozumiem tyle potrafisz ok Już nie drażę dalej.
@pticachris czynność jest dosyć prosta. Chociaż zależy jakie zaplecze masz. Przydał by się kanał/podnośnik warsztatowy. Naczynia na zużyty olej i możliwość jego utylizacji. Przypominam o demontażu pompki i wyczyszczeniu sitka. Niektórzy pisali o wymianie o ringów przy demontażu pompki. Nie wiem czy stare utrzymają szczelność. Choć myślę, że powinny tam nie ma ciśnienia. Tak czy siak są to czynności mechaniczne. Pompkę możesz odpowietrzyć np VCDS em. Ale wystarczy też ruszyć do przodu do tyłu trochę ostrzej, aby zmusić pompkę do pracy. Nie trzeba wywoływać poślizgu kół. Można tez się przejechać. Później trzeba skontrolować stan oleju a na pewno dolać. Oczywiście potrzebna ci będzie jakaś duża strzykawka lub pompka do wlania oleju. Nie którzy tez dolewają od razu więcej i potem nie sprawdzają. Ale to trochę ryzykowne wg mnie.
Co do info z ASO nie zawsze musi to być oficjalne zalecenie producenta. Często ASO je zmienia. Ktoś pisał nie wiem czy na tym forum, że w ASO zmienili mu też filtr. Chociaż vag oficjalnie tego nie zaleca nie ma nawet filtra w katalogu części vag. A jednak zmienili. Będę miał dostęp do instrukcji to zobaczę co tam napisali tak z ciekawości. Bo wszędzie jak dotąd chodziło info o 30 tys sam olej wg vag i 60 tys olej filtr na podstawie interwałów innych marek gdzie jest ten sam haldex..
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez RomanS 10 kwi 2019, o 18:08

hubertusss, tak myślałem, że nie odpuścisz aby nie przypierdo..ć :mrgreen: :lol:

W moim przypadku wymieniał mechanik a ja stałem przy nim i go instruowałem. Pompki nie ruszaliśmy, filtr był po 200 000 km prawie czysty ale nie chciał wyleźć. Kazałem wkręcić w niego wkręt i wtedy dało się go wytargać.
Po zalaniu oleju do poziomu otworu wlewowego. odpaliliśmy auto i pokręciło trochę kołami w powietrzu, na podnośniku. Potem dało się dolać jeszcze trochę oleju.
Cała filozofia.
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Poprzednia strona

Powrót do Yeti








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości