Płyny w Yeti

forum użytkowników Skody Yeti

Moderatorzy: lec, Sosna, sdss

Płyny w Yeti

Postprzez kmieciu2003 11 sty 2019, o 11:01

Witam,
Przymierzam się do wymiany olejów i filtrów w Yetasie p zakupie auta.
Jeśli chodzi o silnik to widzę, że jest zalany Castrol EDGE 5W40. Czytałem trochę opinii i sporo osób twierdzi, że Castrol to "ścierwo". Myślałem o MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W40 do silnika, macie jakieś doświadczenia?
Co do napędów i skrzyni, to nie mam zielonego pojęcia co tam się zalewa? Ktoś coś wie? Czy poza olejami są tam jakieś filtry czy inne elementy podlegające wymianie przy zmianie oleju?
Mój silnik to CFHF (TDI CR), a skrzynia NFQ (6S) (sprawdzałem to po VINie).
kmieciu2003
Silnik: 2.0 TDI CFHF 110KM MY12
Auto: Yeti 4x4
Moc/Moment: 110KM @250Nm
Przebieg: 160000 km
Auto2: Opel Signum

Posty: 14 Wiek: 32
Dołączył(a): 19 paź 2018, o 12:20
Lokalizacja: Kowalewo Pomorskie, kuj-pomorskie
    LinuxChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubertusss 11 sty 2019, o 13:12

Zapytaj któregoś z tych ekspertów od tego ścierwa czy ma na to jakieś dowody. Problemem internetu jest to, że wiele osób twierdzi ale rzadko kto ma dowody i umie uzasadnić. W firmie w której pracuje są busy vw serwisowane w aso a więc zalewane castrolem. Jeżdżą w trybie LL a więc wymiana oleju co 25 - 30 tys km. I bez problemu dojeżdżają do 500 tys km. Ale eksperci z internetu wiedzą lepiej. Tym bardziej, że wielu którzy udzielają się na forach zajmuje się sprzedażą wynalazków jak Motul itd. Na forum insigni był taki jeden. Widziałem, że udziela się też na innych forach. Głosił jakieś tezy o cud olejach bo je sprzedawał. Ale pytany o dowody nigdy ich nie podawał. Po jakimś tak roku g burz w temacie o olejach nikt z forum już mu nie wierzył.
5w40 to jest nie odpowiedni olej do tego silnika ma być 5 w 30. Z możliwie najniższą zawartością popiołów i normą 507.00 504.00. Zwróć uwagę na temperaturę płynięcia możliwie jak najniższą jeśli garażujesz pod chmurką. Podstawowe parametry jak lepkość przy 40 czy 100 st C wszystkie oleje danej specyfikacji np 5 w 30 mają podobną.
Ja mam w swojej 5w30 mobila esp formula. W innych silnikach vw w domu też ten sam olej
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez kmieciu2003 11 sty 2019, o 13:43

Dzięki za info hubertusss

Co do silnika to wg:
https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/e ... 66/100920/
mogę lać 5w40 i 5w30 w zależności od częstotliwości wymiany, jeśli dobrze rozumiem?
Co do skrzyni to katalog mówi:
VW G052171A2
lub
VW G052512A2
nie wiem czym się różnią poza ceną?
Napędy przód i tył G052145S2

Jakby jeszcze ktoś miał wiedzę ile tego potrzeba no i czy w ogóle to co znalazłem jest zgodne z prawdą?
kmieciu2003
Silnik: 2.0 TDI CFHF 110KM MY12
Auto: Yeti 4x4
Moc/Moment: 110KM @250Nm
Przebieg: 160000 km
Auto2: Opel Signum

Posty: 14 Wiek: 32
Dołączył(a): 19 paź 2018, o 12:20
Lokalizacja: Kowalewo Pomorskie, kuj-pomorskie
    LinuxChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubertusss 11 sty 2019, o 14:16

Faktycznie 5 w 40 może być. Ważna jest norma. I jak pisałem niskopopiołowość jeśli można tak to nazwać.
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez RomanS 11 sty 2019, o 17:44

kmieciu2003 napisał(a):mogę lać 5w40 i 5w30 w zależności od częstotliwości wymiany, jeśli dobrze rozumiem?


Raczej od tego czy w wersji 5w40 znajdziesz olej do silnika z DPF-em (chyba, ze masz usuniety :lol: ).

tam gdzie piszesz o alternatywie to tez niestety nie rozstrzygnąłem. Był pomysł, że zależy to od numeru seryjnego skrzyni ale niestety to nie to. ASO też nie potrafiło wyjaśnić, więc nie wiem, co oni by zalali???

Olej w Haldexie oraz filtr. Filtr kupisz na Alle.. olej albo tez tam albo w ASO. Filtra w ASO nie kupisz, nie figuruje w ETCe, wg ASO nie wymienia się :mrgreen:

Co do tego czy właściwie typowałeś oleje to zajrzyj do ETKI, będzie najprościej
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubertusss 11 sty 2019, o 20:23

Dokładnie ta myśl z tym dpf em przyświecała mi gdy pisałem, że 5w40 nie nadaje się do tego silnika. Lepiej jednak stosować 5w30. Są nisko popiołowe i spełniają normę.
Ole do haldexa lepiej kupić w pewnym źródle. Warto też przy wymianie oprócz filtra wyjąć i wyczyścić sitko pompki.
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez jerzyyeti 13 sty 2019, o 12:46

Witam, może ja ci trochę pomogę:
Silnik olej z normą VW 504,507 około 5,2l kup 6l
Skrzynia biegów manual SAE 75W GL4 ja stosuję Fuchs SINTOFLUID FE SAE 75W GL4 wchodzi około 2,3l czyli musisz kupić 3l.
Przekładnia kątowa oraz tylny most ten sam olej SAE 75W-90 GL5 u mnie zalany Fuchs SINTOPOID 75W-90 GL-5 do przekład. kąt. około 0,9l, do tylnego mostu też około 0,9l czyli musisz kupić 2l.
Haldex olej oryginał VW G 060 175 A2 lub oryginał BorgWarner wchodzi około 0,8l kupujesz jedno opakowanie czyli 0,85l, przypuszczam że,jest to ten sam olej, VW zmienia tylko naklejkę na butelce. Nie jest to tani olej, ale osobiście nie radzę kombinować z zamiennikami. Nie wiem którą generację Haldexa masz u siebie, przy 5 gen. radzę wymontować pompkę Haldexa i oczyścić sitko pompki, nie zaszkodzi wymienić też oringi na pompce szt. 2 koszt śmieszny. Dużą wiedzę odnośnie Haldexa na tym forum ma kolega hubi. Pozdrawiam Jurek . A i jeszcze jedno, nie pomyl otworów wlewowych i spustowych tylnego mostu i Haldexa, znam przypadek gdzie w Pasacie 4 motion do Haldexa wlano olej przekładniowy a do mostu olej Haldexowski. Pacjenci nie przeżyli tej operacji. Miłej pracy przy Zwierzaku.
jerzyyeti
Auto: Yeti FL, Monte Carlo
Moc/Moment: 150KM @340Nm
Auto2: Octavia III RS TDI

Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2016, o 08:35
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    WindowsFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubertusss 13 sty 2019, o 13:45

2012 rok a więc przedlift. Haldex 4 generacji. A więc do wyczyszczenia sitko pompki, do wymiany filterek i olej. Polift to haldex 5 generacji gdzie nie ma filtra więc warto wyczyścić sitko pompkę
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez jerzyyeti 13 sty 2019, o 15:08

Zgadza się, 4 gen. do wymiany filtr + czyszczenie sitka. olej ten sam niezależnie od generacji Haldexa. Pozdrawiam Jurek
jerzyyeti
Auto: Yeti FL, Monte Carlo
Moc/Moment: 150KM @340Nm
Auto2: Octavia III RS TDI

Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2016, o 08:35
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    WindowsFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez kmieciu2003 17 sty 2019, o 09:03

w którym miejscu jest to sitko? trzeba rozbierać haldexa czy nie?
kmieciu2003
Silnik: 2.0 TDI CFHF 110KM MY12
Auto: Yeti 4x4
Moc/Moment: 110KM @250Nm
Przebieg: 160000 km
Auto2: Opel Signum

Posty: 14 Wiek: 32
Dołączył(a): 19 paź 2018, o 12:20
Lokalizacja: Kowalewo Pomorskie, kuj-pomorskie
    LinuxChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez RomanS 17 sty 2019, o 10:46

kmieciu2003 napisał(a):w którym miejscu jest to sitko? trzeba rozbierać haldexa czy nie?


Też mnie to ciekawi. Trochę szkoda, że w wątku o wymianie oleju w Haldexie nic nie było o sitku :roll:
Wymieniłem w grudniu olej i filtr. Przebieg 200 000 km. Filtr nigdy nie był wymieniany, olej -wg danych z ASO- był wymieniany przy 120 000 km. Olej zleciał czysty, filtr nie był całkiem jak nowy :mrgreen: ale nic strasznego. Były na nim małe drobinki przezroczyste, miękkie- nie wiem co to było?

Trochę przykre, że 2 oringi od pompki (+chyba śrubki mocujące-wg ETKI) kosztują 107,90 zł :shock: ale na to nie mamy wpływu, starych oringów nikt nie zostawi przecież.
A jaki jest obieg oleju? Czy pompka tłoczy przez sitko, czy zasysa? (logiczne byłoby to drugie), w takim razie obecnie nie ruszałbym chyba mojej aż przy następnej wymianie oleju?
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez jerzyyeti 17 sty 2019, o 23:25

Sitko jest przy pomoce, trzeba ją zdemontować żeby się do niego dostać, pogadajcie z kolegą hubipl te oringi można dostać u niego. Olej jest zasysany przez to siteczko.
pozdrawiam Jurek
jerzyyeti
Auto: Yeti FL, Monte Carlo
Moc/Moment: 150KM @340Nm
Auto2: Octavia III RS TDI

Posty: 23
Dołączył(a): 22 paź 2016, o 08:35
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    WindowsFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubipl 18 sty 2019, o 09:17

Na ten moment nie mam o-ringów, ale zapewne wkrótce pojawią się ponownie, czekam na dostawę - początek lutego.

Co do oleju to nie do końca jest taki sam niezależnie od generacji ( 1 ma inny, u nas 2-5 jest jeden bo to jest to co VW ma jako ten G060, ale w VW jak kupujecie to tylko G060..., czasem wciskają G055 bo tańszy). W przypadku 4 gena to albo VW G060... albo BW 2000884.

pozdrawiam,
Hubert
Ostatnio edytowano 18 sty 2019, o 09:18 przez hubipl, łącznie edytowano 1 raz
Mr Haldex
Haldex parts www.awdcarparts.com
Obrazek
hubipl
Avatar użytkownika
Auto: VAG-Inny, Inny
Moc/Moment: 400KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi TT

Posty: 68
Dołączył(a): 27 lis 2013, o 18:05
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsFirefox

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez hubertusss 18 sty 2019, o 09:18

Napisałem do wyczyszczenia sitko pompki. A więc jej demontaż bez rozbierania mechanizmu. Oringi pewnie da się dobrać w znacznie tańszych pieniądzach. Problem jest tylko taki, że nigdzie nie ma dostępnych wymiarów więc trzeba wyjąc pomierzyć i udać się do sklepu. Może w sklepach motoryzacyjnych tego nie będzie ale w sklepach z częściami do maszyn rolniczych, budowlanych czy hydrauliką siłową jak najbardziej.
Co do 120 tys km moja też ma teraz 200 tys i tez miała wymianę samego oleju przy 120 tys km. Znam przypadek drugiej yeti też 210 tys km i tez wymiana przy 120 tys km tylko raz. Widać w aso norma.
Drobinki to mogą być z tarcz sprzęgła haldex. Ono nie pracuje w pozycji wyłączone i włączone. W zależności od potrzeb może występować pewien poślizg. Jeśli ktoś ma choćby VCDS a można zaobserwować jak napęd jest dozowany w zależności od tego jak np mocno wciskamy gaz przy ruszaniu, jak mocno skręcone są koła itd. Widać % poślizgu sprzęgła, temp oleju, ciśnienie jakie generuje pompka itd.
Jak dobrze pamiętam to pompka ssie olej przez sitko na niej zamocowane. Nastąpienie tłoczy go do filtra a potem do zasobnika ciśnienia/akumulatora ciśnienia nie wiem jak to nazwać. Z akumulatora ciśnienia olej pod odpowiednim w danej chwili ciśnieniem podawany jest do sprzęgła by zapewnić odpowiedni w danej chwili procent załączenia napędu. Tak mniej więcej działa haldex 4 w yeti przedliftowym. Polift to haldex 5. Bez filtra oleju.
hubertusss
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 140KM MY13
Auto: Yeti 4x4, Inny
Moc/Moment: 140KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 3 paź 2018, o 16:15
Lokalizacja: xxxxx, podlaskie
    WindowsChrome

Odp: Płyny w Yeti

Postprzez RomanS 18 sty 2019, o 12:04

hubertusss napisał(a):Co do 120 tys km moja też ma teraz 200 tys i tez miała wymianę samego oleju przy 120 tys km. Znam przypadek drugiej yeti też 210 tys km i tez wymiana przy 120 tys km tylko raz. Widać w aso norma.


Wg ASO okres do wymiany nie jest liczony w km tylko w latach :mrgreen: (o ile dobrze pamiętam)
U mnie zrobili raz wymianę oleju bo prawdopodobnie było to w trakcie przeglądów w okresie gwarancji. Później już nie było bo auto było firmowe i po gwarancji przestało być serwisowane w ASO, wiadomo i tak do sprzedaży to po co było obsługiwać?
I tak dobrze, że nie flotowe, tych to prawie wcale się nie obsługuje :mrgreen: :lol:
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 519
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Następna strona

Powrót do Yeti








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości