Rozrząd Citigo

forum użytkowników modelu Skoda CitiGo

Moderatorzy: lec, Sosna

Rozrząd Citigo

Postprzez krimar 22 sty 2013, o 14:44

Czy komuś z forumowiczów udało się ustalić częstotliwość wymiany paska rozrządu?

Moje osobiste niekiedy sprzeczne ustalenia wyglądają następująco:
1. Pasek ma starczyć na cały żywot samochodu - zobaczone gdzieś w sieci.
2. Jest łańcuch - informacja uzyskana w autoryzowanym serwisie skody, po tym jak stwierdziłem, że jest jednak pasek, pan orzekł, że jeśli jest pasek, to wymiana co 90 tys. Muszę przyznać, że zainteresował się problemem i próbował sprawdzić co napisano na ten temat w informacjach serwisowych - niestety bezskutecznie.

Patrząc pod maskę dochodzę do wniosku, że aby wymienić pasek rozrządu trzeba wyjąć silnik - koszt będzie wysoki. Może pojazd jest tak skalkulowany, że po 90 tys się rozleci co będzie niejako połączeniem informacji z pkt 1 i 2.

Jeszcze znalazłem topic o tym temacie na http://www.upownersclub.co.uk/forum
gdzie ktoś napisał, że koła zębate są jajowate, dzięki czemu kontrola (nie wymiana) paska po pierwszych 160 tys mil, a potem co 20 tys mil.
Póki komuś nie pęknie nie dowiemy się jak jest naprawdę - może ktoś coś wie konkretnego na temat żywotu paska rozrządu.

Czy ktoś wie jak jest regulowany luz zaworowy - popychacze są hydrauliczne czy jakieś inne? (jeżeli wogóle są jakieś)
VW move UP! Cool&Sound, Composition Phone, Uchwyt Maps+More, Pakiet Drogowy
krimar
Auto: VAG-VW
Moc/Moment: 60KM @95Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 83
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 13:49
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7Firefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez Marib 22 sty 2013, o 19:40

Ekspertem nie jestem, ale szukając autka dla żony wpadł mi w oko jakiś tekst dotyczący up! Piszą tam, że jest łańcuch rozrządu:

http://superauto24.se.pl/testy/volkswagen-10-mpi-test-opinie-zdjecia-wideo-dziennik-dzien-2-uklad-napedowy-i-spalanie_267687.html
Marib
Silnik: 1.0 CHYA 60KM MY12
Auto: Citigo, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Nissan Qashqai

Posty: 13
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 19:16
Lokalizacja: Polska
    Windows7Chrome

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez endru 22 sty 2013, o 20:29

Jest pasek i faktycznie trzeba silnik podnieść do wymiany
Nie ma informacji o okresie wymiany a jedynie o ocenie jego stanu
endru
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY14
Auto: Fabia2 FL Kombi, Elegance

Posty: 2986
Dołączył(a): 30 sie 2011, o 21:20
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    Windows7MSIE7

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez bartolo74 22 sty 2013, o 21:06

Informacja jest w książce serwisowej - wymiana co 240 tyś km - nie ma natomiast informacji co do wieku więc pewnie 6 lat max.
Obrazek
bartolo74
Avatar użytkownika
Silnik: 1.0 CHYA 60KM MY13
Auto: Citigo, Elegance
Moc/Moment: 60KM @0Nm
Przebieg: 4700 km
Auto2: Skoda OctaviaII Elegance

Posty: 133 Wiek: 44
Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 19:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała, śląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez endru 22 sty 2013, o 21:25

bartolo74 napisał(a):Informacja jest w książce serwisowej - wymiana co 240 tyś km - nie ma natomiast informacji co do wieku więc pewnie 6 lat max.


Jeśli tak jest napisane w książce to tłumaczy dlaczego w dokumentacji jest tylko info o jego kontroli :)
endru
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY14
Auto: Fabia2 FL Kombi, Elegance

Posty: 2986
Dołączył(a): 30 sie 2011, o 21:20
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    Windows7MSIE7

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez krimar 22 sty 2013, o 22:16

Konstrukcja silnika sprawia wrażenie nieprzyjaznej (czyli drogiej) w serwisie lub jednorazowej. Kolektor wydechowy jako fragment głowicy, wałki rozrządu osadzone w pokrywie zaworów, pasek rozrządu zabudowany jakby był łańcuchem - do wymiany konieczność wyjęcia silnika. Oby się nie okazał taką wpadką jak 2.0 TDI.
Pewnie do tego brak uszczelek, bo wszystko jest montowane na klej.
Ciekawe jak wyceniane będą w przyszłości 6 letnie citigo z perspektywą dla kupującego wydania paru tysięcy za wymianę rozrządu - taniej pewnie będzie kupić kompletny silnik z w miarę nowego rozbitka niż wymieniać rozrząd.
VW move UP! Cool&Sound, Composition Phone, Uchwyt Maps+More, Pakiet Drogowy
krimar
Auto: VAG-VW
Moc/Moment: 60KM @95Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 83
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 13:49
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7Firefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez bartolo74 22 sty 2013, o 22:17

W Octavii dla porównania 210 tyś. Mam szansę "zerwać" go na gwarancji, ciekawe co zrobią?
Obrazek
bartolo74
Avatar użytkownika
Silnik: 1.0 CHYA 60KM MY13
Auto: Citigo, Elegance
Moc/Moment: 60KM @0Nm
Przebieg: 4700 km
Auto2: Skoda OctaviaII Elegance

Posty: 133 Wiek: 44
Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 19:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała, śląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez Enriquez 22 sty 2013, o 22:31

Nie ma co panikować, wymiana rozrządu prosta jak drut, jak ktoś zainteresowany to zapraszam na PW.
Enriquez
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., L&K
Moc/Moment: 313KM @419Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Octavia 3 RS 2.0 TSI

Posty: 732 Wiek: 44
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 16:06
Lokalizacja: Łódź, Polska, łódzkie
    Windows7Firefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez Cendra 22 sty 2013, o 22:31

O kurde... to mnie zaskoczyliście :shock:

A co z tym luzem zaworowym? Przy gazie to dość istotna sprawa.
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
Obrazek
Obrazek
Cendra
Avatar użytkownika
Silnik: 1.0 CHYA 60KM MY13
Auto: Citigo, Ambition
Moc/Moment: 60KM @95Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1384 Wiek: 30
Dołączył(a): 27 sie 2012, o 18:41
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa, mazowieckie
    Windows7Firefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez krimar 24 sty 2013, o 00:11

Popychacze są ponoć rolkowe - co wydaje się być dziwne, bo takie popychacze stosuje się zazwyczaj w silnikach wolnoobrotowych o dużym obciążeniu i wysokim przebiegu między serwisowym. Manualna regulacja nie jest chyba wcale przewidziana, bo wałki rozrządu są osadzone w pokrywie zaworów, czyli, aby się dostać do ewentualnego mechanizmu regulacji luzów zaworowych trzeba zdemontować pasek rozrządu i zdjąć pokrywę zaworów razem z wałkami - a jak wtedy ustawić luz, gdy zdejmiesz wałki rozrządu wszystkie zawory są przecież zamknięte. Luz zaworowy może być regulowany hydraulicznie lub ustawiony jest raz na zawsze w fabryce i koniec. Jeśli zachodzi ten drugi przypadek, to nie dziwi, że VW nie dopuszcza montażu LPG w up!-ach, chociaż wersja CNG ma być osiągalna fabrycznie.
VW move UP! Cool&Sound, Composition Phone, Uchwyt Maps+More, Pakiet Drogowy
krimar
Auto: VAG-VW
Moc/Moment: 60KM @95Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 83
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 13:49
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7Firefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez O2_360 1 lut 2013, o 12:52

Dodam od siebie, że ja również otrzymałem informację w ASO, że rozrząd jest na łańcuchu.
----------------------------
http://fearfactory.com/
O2_360
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 CGGB 85KM MY12
Auto: Octavia2 Tour
Auto2: Skoda Citigo Ambition75KM

Posty: 336
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 07:33
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsFirefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez Enriquez 1 lut 2013, o 14:19

zawsze myślałem, że tak wygląda raczej pasek:

Enriquez
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., L&K
Moc/Moment: 313KM @419Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Octavia 3 RS 2.0 TSI

Posty: 732 Wiek: 44
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 16:06
Lokalizacja: Łódź, Polska, łódzkie
    Windows7Firefox

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez Majsiek 1 lut 2013, o 16:36

a ja mam info z serwisu że rozrząd napędzany jest paskiem, zalecana wymiana po 240tys km, a do tego przebiegu tylko kontrole stanu paska
Majsiek
Auto: Inny, Inny
Auto2: VW Jetta 2,0tdi DSG 150KM

Posty: 185 Wiek: 38
Dołączył(a): 15 paź 2010, o 18:26
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Opera

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez endru 1 lut 2013, o 17:22

w etce jest jak byk pasek
endru
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY14
Auto: Fabia2 FL Kombi, Elegance

Posty: 2986
Dołączył(a): 30 sie 2011, o 21:20
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    Windows7MSIE7

Odp: Rozrząd Citigo

Postprzez rowerek 2 lut 2013, o 01:32

1.0MPI w Citigo oraz 1.2TSI/1.4TSI w Golfie VII/Octavii III to zupełnie nowa rodzina silników - EA211. Wspólną cechą są pasek rozrządu, dwa wałki rozrządu zamiast jednego, 4 zawory na cylinder. Generalnie ze starymi silnikami łączy je tylko oznaczenie mpi/tsi, także zupełnie inna historia. Trzeba je oddzielić grubą kreską.
Ostatnio edytowano 2 lut 2013, o 12:03 przez rowerek, łącznie edytowano 1 raz
rowerek
Avatar użytkownika
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY09
Auto: Superb2, Elegance
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 67
Dołączył(a): 20 lut 2010, o 15:11
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Opera

Następna strona

Powrót do CitiGo








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości