KAROQ oficjalna prezentacja

forum użytkowników modelu KAROQ (2017+)

Moderatorzy: lec, Sosna

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez sdss 17 paź 2017, o 20:44

aerofan napisał(a):Wówczas wolałem Yeti niż Nissana. Gdyby dziś sprzedawali Yeti i nie miałby focha na Skodę, to pewnie kupiłbym go drugi raz. Ale Kuroka na pewno bym nie chciał, nie za tę kasę przede wszystkim.



Cena nie dziwi, auto jest większe i ma więcej systemów, koszty produkcji rosną, Yeti debiutowalo 8 lat temu i wtedy również było relatywnie drogie.
Obrazek Leon ST
Obrazek Fabia 3
sdss
Avatar użytkownika
Auto: VAG-Seat, Inny
Moc/Moment: 150KM @250Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: FABIA 3

Posty: 937
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 19:58
Lokalizacja: Olkusz, śląskie
    LinuxChrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez Zbój1 17 paź 2017, o 23:48

aerofan napisał(a):Gdyby dziś sprzedawali Yeti i nie miałby focha na Skodę, to pewnie kupiłbym go drugi raz. Ale Kuroka na pewno bym nie chciał, nie za tę kasę przede wszystkim.


Tu się różnimy, bo ja Yeti z uwagi na kontrowersyjną stylistykę zawsze skreślałem, a Karoq prezentuje się bardzo korzystnie. Liczę tylko na to, że cenowo będzie atrakcyjniejszy za jakiś czas.
Zbój1
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Kia Carens

Posty: 63
Dołączył(a): 8 wrz 2013, o 12:02
Lokalizacja: Siechnice, Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez tuskomat 18 paź 2017, o 18:25

Kurak nie będzie tańszy.
Niemożliwe.
VAG ma potencjalne zobowiązanie o nieznanej wysokości z tytułu afery spalinowej.
Za 'To' muszą już teraz zapłacić nabywcy nowych samochodów .
'Korpo' tak działają na całym świecie : za błędy wewnętrzne zawsze płacą klienci oraz pracownicy najemni.
Nigdy akcjonariusze, Zarząd oraz Inwestorzy.
tuskomat
Silnik: 1.2 CEVA 70KM MY09
Auto: Roomster FL
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 35
Dołączył(a): 22 lip 2015, o 15:32
Lokalizacja: Szczecin
    LinuxChrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez lec 20 paź 2017, o 07:51

recenzja z onet.pl. twierdzą że 1.5 TSI daje radę w tym autku i że zawieszenie kanapowe

http://moto.onet.pl/testy-nowe/skoda-karoq-1-5-tsi-niemcy-znow-sie-wkurza-test/e7278n
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21375 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez aerofan 20 paź 2017, o 11:33

Przecież testy na onet.pl piszą marketingowcy z ul. Krańcowej ;)

1.5 pewnie fajnie jeździ w tym autku, dlaczego miałby nie dawać rady. No tylko wszystko kręci się wokół ceny. Ambition z pakietem i lakierem kosztuje stówkę. W manualu bez 4WD. Po dołożeniu LEDów, rozszerzenia gwarancji, lepszego radia, ewentualnie navi i audio, parę przydatnych dodatków i cena jest 110 cennikowo.
aerofan
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY14
Auto: Rapid, Elegance
Moc/Moment: 122KM @0Nm
Przebieg: 27000 km
Auto2: był YETI 1.8 TSI 4x4 '14

Posty: 1008
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 10:58
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsChrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez lec 20 paź 2017, o 12:04

aerofan, wszystko jest sponsorowane ale przeczytac można
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21375 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez aerofan 20 paź 2017, o 16:07

Nie no, pewnie. Choć ja osobiście wolę oglądane testy, a już najlepiej to iść na jazdę próbną i choć troszkę wyrobić sobie własną opinię ;)
aerofan
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY14
Auto: Rapid, Elegance
Moc/Moment: 122KM @0Nm
Przebieg: 27000 km
Auto2: był YETI 1.8 TSI 4x4 '14

Posty: 1008
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 10:58
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsChrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez Zbój1 3 lis 2017, o 23:27

Odnośnie pozycjonowania Karoqa to zaobserwowałem ciekawą rzecz. Generalnie auta typu crossover/SUV/terenowe można wrzucić do jednego worka (segment I) lub uznać to jako rodzaj nadwozia i podzielić na segmenty A,B,C,D,E. Oczywiście granice segmentów nie są sztywne i różnice w klasyfikacji się zdarzają, jednak generalnie segment A to crossover/SUV/terenowe do 4 m długości, segment B - 4,01 - 4,30 m, segment C - 4,31 - 4,60 m, segment D - 4,61 - 4,80 m, segment E - 4,81 m i więcej. Kompleksową (159 modeli) i pokrywającą się z tym generalnie klasyfikację modeli crossover/SUV/terenowe przygotował "Motor" w jednym z ostatnich numerów (artykuł "Wielki przewodnik po klasie SUV"). Karoq ze swoimi 4,38 m długości jest zatem w dolnej połowie kompaktowych SUVów/crossoverów. Jednak Skoda od lat opierała swoją strategię na oferowaniu modeli z pogranicza segmentów, o których można było powiedzieć, że w dobrej cenie oferują nadzwyczajną przestronność (np. Rapid w porównaniu z autami segmentu B, Octavia w porównaniu z autami segmentu C, Superb w segmencie D). Nawet Yeti, mimo że dość krótki, był jednak dzięki pudełkowatym kształtom bardzo przestronny wśród miejskich crossoverów. Co w tej sytuacji zrobić z Karoqiem? PR-owcy Skody i kupujący ich chwyty dziennikarze chyba znaleźli wyjście - przedefiniować segmenty! I tak można przeczytać w najnowszym numerze "Auto Świata" w artykule, w którym porównano Karoqa z Mokką X, następujące stwierdzenie odnośnie Skody Karoq: "Projektanci doskonale wykorzystali przestrzeń w długim na 4,38 m nadwoziu, największym w tej klasie." Czyli jest jakaś nienazwana "klasa" crossoverów/SUVów, która kończy się na długości 4,38 m! I Karoq jest w niej najbardziej przestronny! Gdyby ta "klasa" kończyła się na okrągłych 4,40 m, to już nie byłoby dobrze, bo mieściłby się Jeep Compass (4,39 m) albo (uwzględniając marki premium) Jaguar E-Pace (4,40 m) i nie byłoby już tak kolorowo ;)
Zbój1
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Kia Carens

Posty: 63
Dołączył(a): 8 wrz 2013, o 12:02
Lokalizacja: Siechnice, Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez aerofan 4 lis 2017, o 09:25

Compass i Qashqai mają 4,39 ;) No ale różnica w autach 4.3 a 4.6 jest akurat kolosalna w tym segmencie. Nie można przecież w jednej linii zestawić Karoka czy Nissana z CRV, X-Trial czy Outlanderem.

Poza tym, nie czytałem akurat tego numeru. Skoro Skoda jest największa w klasie, to czy pominięto tam Atekę i Tiguana ? :)

Karoka należy, a nawet trzeba zestawić z bezpośrednimi konkurentami, również cenowymi, a więc przede wszystkim ze Sportage, które jest większe, Fordem Kuga, Mazda CX-5, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Grandland X, Renault Kadjar. Plasuje się tu gabarytowo w dolnej krawędzi segmentu. A jeśli wrzucić by go do wora z mniejszymi crossoverami (HRV, Vitara, Mokka, itp.) to nieuczciwie byłoby nie uwzględnić w/w już konkurentów.
aerofan
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY14
Auto: Rapid, Elegance
Moc/Moment: 122KM @0Nm
Przebieg: 27000 km
Auto2: był YETI 1.8 TSI 4x4 '14

Posty: 1008
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 10:58
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsChrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez pawelll 4 lis 2017, o 10:05

Porównywałem Karoqa z KIA Sportage. Za 126 tys. można skonfigurować Sportage z benzyną 1.6 i automatem, z maksymalnym możliwym wyposażeniem. Porównywalna konfiguracja Karoq jest o 2-3 tys droższa. Tak że niestety ceny "crossoverów" (cokolwiek to znaczy) są porównywalne i Skoda już dawno przestała być samochodem pod hasłem "więcej za mniej" (takie było kiedyś hasło reklamowe).
pawelll
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY17
Auto: Octavia 3, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Volvo V70 /Punto 2014

Posty: 561
Dołączył(a): 27 lut 2016, o 19:54
Lokalizacja: Wrocław
    WindowsFirefox

Re: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez Poziomka 4 lis 2017, o 11:01

Tylko żaden z konkurentów nie oferuje takiej przestrzeni bagażowej.
Poziomka
Auto: Octavia
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 16
Dołączył(a): 25 paź 2017, o 10:49
Lokalizacja: Grajewo
    WindowsXPChrome

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez Zbój1 4 lis 2017, o 11:11

aerofan napisał(a):Nie można przecież w jednej linii zestawić Karoka czy Nissana z CRV, X-Trial czy Outlanderem.

No ale nikt chyba nie ma nawet takiego zamiaru. Przecież X-Trail ze swoimi 4,69 m i Outlander z 4,70 m są w klasie średniej SUV. CR-V jest na granicy SUVów kompaktowych i klasy średniej (4,61 m).

aerofan napisał(a):Skoro Skoda jest największa w klasie, to czy pominięto tam Atekę i Tiguana ? :)

Atekę pewnie uwzględniono, bo jest o 2 cm krótsza, a nowy Tiguan ma teraz 4,49 m, więc się w tej wymyślonej nowej klasie (do 4,38 m) nie mieści ;)
Zbój1
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY13
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Kia Carens

Posty: 63
Dołączył(a): 8 wrz 2013, o 12:02
Lokalizacja: Siechnice, Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez pawelll 4 lis 2017, o 11:11

Różnica do Sportage to 15 litrów. Za to w Sportage w środku jest więcej miejsca.
pawelll
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY17
Auto: Octavia 3, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Volvo V70 /Punto 2014

Posty: 561
Dołączył(a): 27 lut 2016, o 19:54
Lokalizacja: Wrocław
    WindowsFirefox

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez rafsam 4 lis 2017, o 14:17

Hej
aerofan z jakim silnikiem ten Qashqai?
i full pakiet to który jest dla NIssana?
czy nisan daje przeglądy??
Do reszty porównywanie aut ma sens tylko wtedy gdy się nimi jeździ:)
Fakt cena nowego SUV-a jest wysoka, w porównaniu do Yeti:)
Dla mnie 1,5 silnik jest ok. Kupując jak ktoś pisał wczesnej auto za pewną sumę, trzeba mieć wybór coś kosztem czegoś MI zależy na przyśpieszeniu, więc za te pieniądze wątpie, że któryś z w.w. jest konkurencją. Chociaż mogę się mylić:)
rafsam
Silnik: 1.4TSi CAXC 125KM MY16
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 125KM @0Nm
Przebieg: 14000 km

Posty: 127
Dołączył(a): 7 paź 2015, o 19:24
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7Firefox

Odp: KAROQ oficjalna prezentacja

Postprzez aerofan 4 lis 2017, o 16:55

Nissana z silnikiem 1.6 Dig-T 163KM (odpowiednik mniej więcej 1.4 TSI 150KM w Skodzie), wersja NConnecta + pakiety (full LED, nawigacja, panorama, koła 18, grzane siedzenia i przednia szyba) można kupić za ok 95 tysięcy po rabacie (lub przed liftingiem za ok. 86 tys. tylko wtedy nie ma full LED tylko dzienne LED). Pakiety przeglądów można dokupić, coś koło 2-3 tys kosztuje.

Najwyższy pakiet TEKNA ma jeszcze skórę, więc tego nie biorę pod uwagę.
aerofan
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY14
Auto: Rapid, Elegance
Moc/Moment: 122KM @0Nm
Przebieg: 27000 km
Auto2: był YETI 1.8 TSI 4x4 '14

Posty: 1008
Dołączył(a): 1 lis 2013, o 10:58
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsChrome

Poprzednia strona

Powrót do Karoq








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość