Chciałbym zapytać czy możecie mi doradzić w wyborze Yetiego?
Mianowicie Jeździłem na różnych salonach różnymi silnikami w Yeti. Nie mam jednak doświadczenia w dieslach więc pytam.
2.0 TDI CR DPF/81 kW (110 KM) 4×4 czy 2.0 TDI CR DPF/103 kW (140 KM) 4×4 lub 1.8 TSI/118 kW (160 KM) 4×4
z wersją wyposażenia experience, oraz wszystko prócz nawigacji. Zastanawiam się czy któryś tom tom ma mapy off-rond . Oraz mam pewne zastrzeżenia co do okna panoramicznego nie wiem czy to jest bezpieczniejsze w dzisiejszym klimacie czy nie.Oczywiście bez skóry. Ale mniejsza o to z w/w modeli nie mogę się zdecydować na żaden bo każdy jest dobry. Przynajmniej miałem/mam taką nadzieje.
Generalnie mam fabie 1,4 benzynę z 02 roku na liczniku do teraz mam 265 000 na początku robiłem dużo kilometrów teraz robię mniej ,ale jak zakupimy Yetiego to myślę statystyka się powiększy.
- roczny przebieg ok. 40 000 km, - moc silnika = lub > 110 KM - napęd 4x4 - "niskie" spalanie - "niska" cena - okres eksploatacji 3 - 5 lat
Do rozpatrzenia zostały: 1.8 TSI, 2.0 TDI 110 KM, 2.0 TDI 140 KM 2.0 TDI 170 KM
Od razu odrzuciłem 1.8 TSI (dobre osiągi, super wrażenia z jazdy) ze względu na zużycie paliwa oraz 2.0 TDI 170 KM ze względu na cenę.
Na placu boju pozostały dwa diesle i po jazdach próbnych oraz po porównaniu z moim ROOMSTEREM 1.9 TDI (105 KM) zdecydowałem się na silnik 2.0 TDI 140 KM Ambition 4x4. Dla mnie jest to wersja optymalna i dająca poczucie bezpieczeństwa na drodze. Co do zużycia paliwa to jest akceptowalne, w moim przypadku w tej chwili kształtuje się w granicach 8.5 l/100 km - patrz wątek "Spalanie Skody Yeti - Diesel".