Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

forum użytkowników modelu Roomster, Praktik i pochodnych

Moderatorzy: lec, Sosna

Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

Postprzez Popej 11 mar 2013, o 20:50

Witam wszystkich
Jestem nowym posiadaczem Roomstera 1.4 TDI 80KM z 2007 r.
Nie znam sie na tym silniku wcale bo jak dotad jezdzilem benzyniakiem.
Autko jedzie w miare dobrze, tylko od 3 biegu zaczynaja sie problemy ponizej 2000 obr. tzn, ledwo sie rozpedza i drży , natomiast po przekroczeniu 2000 obr. wszystko wraca do normy i tak przy kazdym biegu od 3 do 5.
1 i 2 dają rade.
Stąd moje pytanie bo pierwszy raz mam taki silnik, czy to normalne czy moze mam cos z nim nie tak.
Jezdzilem kiedys przez chwile 1.9 tdi i takich objawow nie bylo.
Druga rzecz to spalanie ktore komp mi pokazuje to w miescie z duzymi korkami ok. 8/100km.
Nie wiem czy spowodowane jest to tym ze go krece wyzej zeby go nie obciazac czy jedno wiaze sie z drugim tzn. jakas usterka
Doradzcie bo zaczynam myslec ze zle trafilem jezeli chodzi o egzemplarz.
Z gory wielkie dzieki
Popej
Silnik: 1.4TDI BNV 80KM MY07
Auto: Roomster, Style
Auto2: Passat B5 FL 2002r. 1.8 T

Posty: 6
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 20:41
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

Postprzez Cubol 19 mar 2013, o 10:01

No a co to znaczy poniżej 2000 ?? Jeśli 1500 to faktycznie nisko. Ja mam 1.9 i można jechać od 1800, ponizej tych obrotów to już męczenie sillnika IMHO. Po za tym 1.4 to chyba konstrukcja 3 cylindrowa, więc będzie generował na pewno większe wibracje niż 1.9, i to zarówno przy wyższych a już szczególnie przy niższych obrotach. W/g mnie jak nie będzie schodził poniżej 1800 to będzie ok. NIe wydaje mi się, żebyś coś było u Ciebie nie tak. Miałem okazję kiedyś podróżować FII z tym silnikiem i faktycznie kulturą pracy nie grzeszy, nawet w porównaniu do 1.9, choć mniej się to odczuwa przy wyższych obrotach, co sam zresztą potwierdzasz.

Jeszcze cuś takiego w necie znalazłem akurat w tym temacie:

Trzeba jednak uważać na rzadką, choć bardzo poważną i kosztowną w naprawie usterkę. Początkowo objawia się ona niższą kulturą pracy i zapalającą się kontrolką Check Engine. Przyczyną są zużyte pierścienie oporowe wału korbowego, przez co zaczyna się on zbyt mocno poruszać wzdłuż swojej osi, powodując m.in. błędne odczyty czujnika prędkości obrotowej. Według zaleceń producenta naprawa polega na wymianie ?dołu silnika?. Demontaż układu korbowego (a w szczególności szlifowanie wału) jest ryzykowny ze względu na niebezpieczeństwo zakłócenia precyzyjnego wyrównoważenia fabrycznego. Może się więc zdarzyć, że Skoda Fabia 1.4 TDI trafiła do sprzedaży, bo właściciel dowiedział się o nadchodzących problemach. Żeby nie dać się oszukać, warto pojechać do serwisu i zlecić fachowcom sprawdzenie luzu osiowego wału korbowego ? nie może przekraczać 0,37 mm


Pozdr
Cubol - Roomster 1.9TDI
Cubol
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BSW 105KM
Auto: Roomster, Style

Posty: 56
Dołączył(a): 25 sty 2009, o 22:34
Lokalizacja: Łódź
    Windows7Firefox

Odp: Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

Postprzez Popej 20 mar 2013, o 15:16

Dzięki wielkie za podpowiedź , chociaż jedna osoba sie poświęciłai coś poradziła.
Sprawa rozwiązana.
Dowiedziałem sie, że po każdej wymianie rozrządu trzeba ustawić wałek rozrządu mechanicznie, czyli ręcznie i do tego niezbędny komputer.
Poprzedni właściciel tego nie zrobił, albo zrobił źle.
W zaprzyjaźnionym punkcie mam speca od grupy VW więc poleciałem do niego i poustawiał wszystko.
Jego słowa to "masz źle skorygowany rozrząd bo powinien być na 0 a masz -2"
Ustawił i zupełnie inne auto
pozdrawiam
Popej
Silnik: 1.4TDI BNV 80KM MY07
Auto: Roomster, Style
Auto2: Passat B5 FL 2002r. 1.8 T

Posty: 6
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 20:41
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

Postprzez mitmar 20 mar 2013, o 19:24

Ciekawe, że rozrząd wymieniany, skoro ten silnik jest na łańcuchu. A jaki przebieg?
Pozdrowienia z Poznania
mitmar
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY13
Auto: Octavia 3 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Skoda Fabia 1.2 TSI

Posty: 403
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 21:18
Lokalizacja: Poznań i okolice, wielkopolskie
    WindowsXPChrome

Odp: Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

Postprzez skoda_super 20 mar 2013, o 20:20

mitmar napisał(a):Ciekawe, że rozrząd wymieniany, skoro ten silnik jest na łańcuchu. A jaki przebieg?


co jest na łańcuchu - kolego, nie wiesz dokłądnie to nie udzielaj się
Na łąncuchu jest napęda pompy oleju. Napęd rozrządu jest na pasku zębatym - i tyle w temacie.
skoda_super
Auto: Superb
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 3
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 19:09
Lokalizacja: polska
    Windows7MSIE7

Odp: Coś chyba dziwnego na niskich obrotach

Postprzez mitmar 21 mar 2013, o 18:27

A Kolega skąd się zerwał? :szok2: :szok2: Następny nieomylny w tym kraju.....

Łąncuch i napęda pompy....... Zamiast skakać, po polsku się nauczy....
I się nie denerwuje, bo żyłka pęknie.

A swoją drogą myślałem że podobnie jak w HTP rozrząd jest na łańcuchu. Szkoda, że się Kolega tak napiął. Szkoda nerwów. Pozdrawiam.
Pozdrowienia z Poznania
mitmar
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY13
Auto: Octavia 3 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Skoda Fabia 1.2 TSI

Posty: 403
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 21:18
Lokalizacja: Poznań i okolice, wielkopolskie
    WindowsXPChrome


Powrót do Roomster








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: tomson41 i 7 gości