Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

forum użytkowników modelu Skoda Rapid [NH] (2012+)

Moderatorzy: lec, Sosna

Re: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Fludi 27 sty 2015, o 23:25

Ile Cię kosztowała manetka od tempomatu?
Fludi
Fludi
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY14
Auto: Rapid Spaceback, Ambition
Moc/Moment: 105KM @0Nm
Przebieg: 55000 km

Posty: 129 Wiek: 31
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 18:27
Lokalizacja: Częstochowa, śląskie
    unknownFirefox

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez cappella 28 sty 2015, o 09:45

Nie pisałem o kosztach bo żadnych nie poniosłem - koszty pokryło ASO.
cappella
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY12
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 85KM @160Nm
Przebieg: 25000 km

Posty: 36
Dołączył(a): 26 mar 2013, o 00:56
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Adam321 3 lut 2015, o 20:58

I wszystko działa jak by zamontowała fabryka? Masz ikonkę na zegarach itd.? Jesteś zadowolony? Opisz coś więcej, pozdrawiam
Adam321
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY14
Auto: Rapid Spaceback, Ambition
Moc/Moment: 85KM @160Nm
Przebieg: 7000 km

Posty: 60
Dołączył(a): 19 gru 2013, o 16:44
Lokalizacja: Lublin, lubelskie
    Windows7Chrome

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez cappella 3 lut 2015, o 21:17

Co tu mam więcej opisywać... działa tak jak napisano w instrukcji. Jak właczę zapala się na zegarach symbol tempomatu i sie świeci do czasu aż wcisnę sprzęgło lub hamulec. Nie wyłacza się jak dodaje gazu, mogę regulować prędkość w trakcie manetką. Jestem zadowolony i już. Chęć testowania działania tempomatu w mieście sprawia, że jeżdżę przepisowo bo uruchamiam np. przy 50 km/h i tak się toczę spokojnie. Jedyne co dziwnego dostrzegam to przy zmniejszaniu prędkości manetką czasem mam wrażenie jakby nie do konca mnie słuchał, a jak zwalniam przycisk "-" (minus) to mam wrażenie jakby samochod przez moment delikatnie przyspieszał. No ale zwalnianie manetką raczej w praktyce rzadko się sprawdzi, albo hamujesz i tym samym wyłaczasz tempomat, albo manetką raptem obniżysz lub zwiększysz prędkość o ok 1 km/h za każdym kliknięciem. Ogólnie polecam instrukcję - działa tak jak tam jest opisane i ikona na zegarach także jest.
cappella
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY12
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 85KM @160Nm
Przebieg: 25000 km

Posty: 36
Dołączył(a): 26 mar 2013, o 00:56
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Adam321 3 lut 2015, o 22:06

Dzięki za info,
Adam321
Silnik: 1.2 CBZA 85KM MY14
Auto: Rapid Spaceback, Ambition
Moc/Moment: 85KM @160Nm
Przebieg: 7000 km

Posty: 60
Dołączył(a): 19 gru 2013, o 16:44
Lokalizacja: Lublin, lubelskie
    Windows7Chrome

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez rox 14 lut 2015, o 20:18

Opiszę Wam trochę o montażu tempomatu, bo jestem na świeżo ze sprawą. Montowałem sam.

Wymagania:
1. BCM w wersji 087. Niższe nie obsłużą.

2. VCDS lub dostęp do takowego. Jeśli macie za dużo kasy, kupcie RosTecha za 1800zł. Jeśli nie, zapłaćcie 60zł za aktywację komuś, kto takie usługi świadczy. Jeśli nie przejmujecie się prawami autorskimi, legalnością etc, kupcie za 65zł z AliExpress podróbkę (przyda się przy innych modach, które opiszę w niedalekiej przyszłości).

Co zakupić:
1. Manetki z obsługą tempomatu. Można zakupić od razu z obsługą komputera pokładowego - każdy Rapid ma wyświetlacz, który obsłuży komputer, potrzeba tylko manetki z przyciskami i kodowania VCDSem.

2. kable FLRY-B 0.35mm2:
Biały - 3m
Niebieski - 1m
Żółty - 1m
Czarny - 1m
Nie próbujcie używać innych kabli 0,35 niż FLRY-B. Mają za grubą osłonkę i wtyki MQS będzie ciężko włożyć w gniazda.


3. Końcówki kabli MQS 000 979 009, 12 szt. Nie próbujcie z innymi, kupcie dokładnie takie jak piszę, są identyczne jak oryginalne i łatwo wchodzą w gniazda.

4. Taśmę materiałową do wiązek Tesa.

Wykonanie wiązki:

1m niebieskiego zakończyć z dwóch stron wtykami MQS
1m żółtego zakończyć z dwóch stron wtykami MQS
1m czarnego zakończyć z dwóch stron wtykami MQS
1m białego zakończyć z dwóch stron wtykami MQS
2m białego zakończyć z dwóch stron wtykami MQS
Z dwóch białych ściągnąć ilolację na odcinku ok 1cm w połowie długości i złączyć zlutować ze sobą. Zaizolować łączenie. Wszystkie 5 kabli połączyć w jedną wiązkę taśmą Tesa w taki sposób, aby z jednej strony wszystkie wystawały 5cm, a z drugiej 4 wystawały 10cm, a jeden biały 110cm.

Montaż:
1. Odłączyć akumulator - OBLIGATORYJNIE!
2. Zdemontować poduszkę powietrzną. Od tyłu kierownicy są dziury, w których znajdują się sprężyny trzymające poduszkę. Należy odgiąć je płaskim śrubokrętem, najpierw z jednej strony, potem z drugiej (filmików na Youtube jest masa, znajdziecie sobie). Wypiętą poduszkę delikatnie wyjmujemy z kierownicy. Następnie odłączamy jej przewód - z żółtej kostki w kierownicy wyciągamy biuałe zabezpieczenie i odłączamy. Odkładamy całość w bezpieczne miejsce.
3. Odkręcamy kierownicę kluczem 12mm Spline (gwiazdkowy, ale nie Torx ani imbus - wyguglajcie jaki to klucz). Śruba może mocno trzymać, można posłużyć się rurką nałożoną na klucz, żeby zwiększyć siłę. Po odkręceniu nakrętki zaznaczamy markerem jak sieci kiera, żeby założyć tak samo. Po zaznaczeniu, kierę pociągamy i ładnie schodzi.
4. Zdejmujemy obudowę kolumny kiery. W szczelinę między dolną i górną część wsadzamy płaski śrubokręt (idealnie plastilowe narzędzie do spinek etc) i podważamy. Górna część schodzi. Odkręcamy widoczne dwie śruby po obu stronach kolumny i jedną od spodu. Zdejmujemy dolną część obudowy.
5. Odpinamy 3 wiązki - jedną od taśmy poduszki, jedną od lewej manetki i jedną od prawej. Są zabezpieczone czerwonymi zatrzaskami, które trzeba najpierw wyciągnąć.
6. Kluczem Torx odkręcamy taśmę poduszki - 3 srebrne śruby. Przy zdejmowaniu taśmy dbamy o to, aby się nie przekręciła - TO WAŻNE!
7. Kluczem Torx odkręcamy manetki - jedna śruba od dołu kolumny, idealnie po środku.
8. Wyjmujemy stare manetki i zakładamy nowe, zabezpieczamy śrubą wykręconą w pkt 7.
9. zakładamy taśmę poduszki odwrotnie jak w pkt 6.
10. Podpinamy prawą wiązkę manetki i wiązkę taśmy poduszki.
11. W lewą wiązkę manetki wpinamy kable od dołu w kolejności:
2- biały
3- niebieski
4- biały
5- czarny
6- żółty
Nie ma znaczenia, który biały gdzie wepniemy, i tak są ze sobą złączone.
12. Wpinamy wiązkę w manetkę
13. Układamy wiązkę obok istniejących pod kolumną kierownicy, przypinamy zipami. Ciągniemy ją aż nad pedał sprzęgła - tam jest BCM.
14. Wypinamy z BCM białą wtyczkę. Zdejmujemy z niej białą osłonę - po obu stronach są zatrzaski, które trzymają całość w kupie. Po zdjęciu osłony wtyk rozsuwamy, słada się z dwóch części zsuniętych ze sobą.
15. W jedną ze wtyczek wpinamy kable w odpowiednie miejsca (są opisane na wtyczce):
44- żółty
45- biały
46- czarny
47- niebieski
16. Zsuwamy ze sobą dwie połówki wtyczki. Zakładamy obudowę. Wpinamy całość z powrotem do BCMa.
17. Wolny biały przeciągamy do komory silnika - będzie wpięty w sterownik. Tu zabawa się zaczyna....
a. Odkręcamy wycieraczki
b. Zdejmujemy podszybie
c. Nad BCM wiązka kabli przechodzi przez grodź do podszybia. Robimy dziurkę śrubokrętem w gumowym przepuście i przeciągamy kabel do podszybia. Z podszybia prowadzimy go przez dolny przepust do komory silnika.
d. Odłączamy rury powietrzne od przepływomierza i puszki z filtrem powietrza. Odpinamy wiązkę od przepływomierza.
e. Demontujemy puszkę filtra powietrza - jedna śruba Torx z prawej strony, reszta siedzi na gumach.
f. Odpinamy sterownik silnika, który znajduje się za puszką filtra powietrza. U góry ma zatrzask, który należy pociągnąć do góry. Sterownik ładnie odchodzi.
g. Odpinamy górną wtyczkę sterownika - należy mocno (bardzo mocno) pociągnąć szary element wtyczki do góry, do momentu, aż cała wtyczka się wysunie.
h. Rozcinamy zipa, który trzyma kable w obudowie wtyku. Zsuwamy obudowę wtyku. Wyciągamy fioletowe zabezpieczenia z jednej i drugiej strony wtyczki.
i. Lokalizujemy właściwe miejsce dla naszego kabla. Dla różnych silników są różne:
TSI - 45
TDI - 64
MPI - 24
HTP - 69
Wyciągamy zabezpieczenie z właściwego pinu i wpinamy nasz kabel.
j. Zakładamy fioletowe zabezpieczenia, zakładamy obudowę, przypinamy kable zipem do obudowy, wpinamy wtyk w sterownik i zakładamy sterownik na miejsce.
h. Składamy filtr powietrza do kupy, odwrotnie do demontażu.

CDN... idę się bawić walentynkowo :)
rox
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY11
Auto: Octavia2 FL, Ambiente
Auto2: Fabia II 1.2 MPI 51KW

Posty: 7
Dołączył(a): 27 sty 2015, o 13:09
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Firefox

Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Enriquez 14 lut 2015, o 21:44

Ładny opis, ale akumulatora nie trzeba odłączać, a zamiast końcówek MQS 000 979 009 za 0,60 pln szt, można kupić oryginalne piny za 50 groszy i i zacisnąć zaciskarką. Te z Allengro są bardziej toporne niż oryginalne.
Enriquez
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., L&K
Moc/Moment: 313KM @419Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Octavia 3 RS 2.0 TSI

Posty: 733 Wiek: 44
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 16:06
Lokalizacja: Łódź, Polska, łódzkie
    unknownFirefox

Re: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez piotrpawela 15 lut 2015, o 07:28

Jestem pod wrażeniem [WINKING FACE]
Wysłane z Windows Phone 8.1 L920
piotrpawela
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY14
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 21600 km
Auto2: Renault Megane II

Posty: 104 Wiek: 32
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 19:15
Lokalizacja: Jaworzno, śląskie
    MacOSXSafari

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez rox 15 lut 2015, o 11:41

Enriquez, te piny co podałem, są identyczne z oryginalnymi. Sprawdzałem. Wszystkie moje instalacje mam na nich zrobione - 100% to samo co fabryka :) Toporne kupowałem w elektrycznym na rogu i są z nimi problemy. 000 979 009 jest numerem katalogowym tego pinu w grupie VW.

Co do odłączania akumulatora - TRZEBA. Ruszasz poduszki powietrzne, w układzie których cały czas masz prąd - w szynie CAN. Ruszasz BCM, który w Rapidzie pełni też funkcję CAN-Gateway. Rozłączając to na podłączonym akumulatorze wygenerujesz błędy BCMa, CAN Gateway i airbagów. Sterownik silnika też wywali Ci błąd. Będzie co kasować VCDSem. Uwierz, sprawdziłem to ;)
rox
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY11
Auto: Octavia2 FL, Ambiente
Auto2: Fabia II 1.2 MPI 51KW

Posty: 7
Dołączył(a): 27 sty 2015, o 13:09
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Firefox

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Enriquez 15 lut 2015, o 15:32

Wierzę Ci, nie mniej jednak nigdy nie odłączam akumulatora. Od tego masz VCDSa, żeby go użyć, ale jak się boisz albo jesteś ostrożny, to nikt Ci nie zabroni. Nie dorabiajmy do tego filozofii. Ja nigdy nie odłączam, nawet jak wyjmuję sterownik silnika, czy licznik, kessy, bordnetza.

Co do pinów uwierz mi, że są inne, co nie znaczy że gorsze. Na szczęście te z Allegro już wyrobiłem i nie ma tematu i nie będę ich więcej kupował.
Enriquez
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., L&K
Moc/Moment: 313KM @419Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Octavia 3 RS 2.0 TSI

Posty: 733 Wiek: 44
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 16:06
Lokalizacja: Łódź, Polska, łódzkie
    Windows7Chrome

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Fludi 15 lut 2015, o 15:49

rox napisał(a):Co do odłączania akumulatora - TRZEBA. Ruszasz poduszki powietrzne, w układzie których cały czas masz prąd - w szynie CAN.


Jak najbardziej popieram. No chyba, że ktoś ma ochotę podać napięcie na generator i odpalić sobie poduchę prosto w twarz.
Fludi
Fludi
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY14
Auto: Rapid Spaceback, Ambition
Moc/Moment: 105KM @0Nm
Przebieg: 55000 km

Posty: 129 Wiek: 31
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 18:27
Lokalizacja: Częstochowa, śląskie
    Windows7Firefox

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez rox 15 lut 2015, o 17:52

Enriquez,
Na Alledrogo pewnie sporo jest różnych pinów. Te, które ja kupiłem, odbierałem osobiście w sklepie z elektryką do VAGów na waszawskim Wolumenie. Mam nie jedną wiązkę oryginalną, mam te piny. To JEST oryginał, i JEST dokładnie identyczny jak te, użyte w fabryce :)
Popatrz uważnie na aukcję http://allegro.pl/2konektor-pin-zenski- ... 14562.html
rox
Silnik: 1.4TSi CAXA 122KM MY11
Auto: Octavia2 FL, Ambiente
Auto2: Fabia II 1.2 MPI 51KW

Posty: 7
Dołączył(a): 27 sty 2015, o 13:09
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Firefox

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Enriquez 15 lut 2015, o 18:53

Jakie to ma znaczenie?
Nie chce mi się iść do garażu, żeby zrobić zdjęcie, ale jak chcesz to pójdę.

Edit:
Tu masz podróbki:



Tu masz podróbki, ale z ASO:
Jak widzisz - zakończenia języczków są zaokrąglone a nie obcięte, są poprzeczne wyżłobienia na przewód, blacha z jakiej wykonano konektor jest cieńsza, inaczej jest zakończony "dziobek - na wierzchołku pinu) - proponuję nie drążyć więcej tematu.

Enriquez
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., L&K
Moc/Moment: 313KM @419Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Octavia 3 RS 2.0 TSI

Posty: 733 Wiek: 44
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 16:06
Lokalizacja: Łódź, Polska, łódzkie
    Windows7Chrome

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez pablo1809 18 kwi 2015, o 09:54

A czy ktoś się orientuje czym różni się BCM 6R0937087P od 6R0937087M i czy ten drugi obsłuży tempomat?
pablo1809
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY13
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1
Dołączył(a): 14 gru 2014, o 18:10
Lokalizacja: Warszawa
    WindowsFirefox

Odp: Czy w rapidzie ambition mozna założyć tempomat??

Postprzez Q_ba 18 kwi 2015, o 12:23

Mam ten pierwszy BCM w roomsterze i bez problemu obsługuje tempomat.
Q_ba
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 BXW 85KM MY12
Auto: Roomster FL, Ambition
Moc/Moment: 85KM @132Nm
Przebieg: 21500 km
Auto2: Ford Mondeo Mk 2 1.8 16v

Posty: 218 Wiek: 28
Dołączył(a): 18 gru 2012, o 18:27
Lokalizacja: Skierniewice/Warszawa, łódzkie
    MacOSXSafari

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rapid








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości