Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zakupem

forum użytkowników modelu Skoda Rapid [NH] (2012+)

Moderatorzy: lec, Sosna

Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zakupem

Postprzez KalmarAkbar 2 sty 2018, o 12:38

Na wstępie się przywitam, to mój pierwszy temat więc witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Konto założyłem, ponieważ przymierzam się do zakupu Skody Rapid. Silnik, który mnie interesuje to 1.0 TSI 110KM. Jeśli ktoś posiada, proszę o kilka podpowiedzi.

1. Czy spalanie jest faktycznie tak niskie jak podają katalogi? Jest to realne do osiągnięcia przy "normalnej" jeździe? Nie mówię tu o biciu "eco-rekordów".
2. Czy ma sens montowanie LPG do tego silnika? Przy jakich obrotach przełącza do z powrotem na benzynę? Przy 4000 obr/min jak w Fabii 1.0 MPI 75KM? (posiada taką od listopada moja mama, ale z racji braku 6 biegu w moim wypadku ten samochód odpada)
3. Nie jestem fanem "trzycylindrowców", ale musimy z nimi żyć. Jak myślicie jaki przebieg wytrzyma bezawaryjnie taki samochód?
4. Czy mimo braku 6 biegu warto rozważyć wybór silnika 95KM?

No i ogólnie jakie wrażenia z jazdy? Niestety nie miałem okazji przetestować tego samochodu, bo w salonie akurat tej wersji silnikowej nie było. Wersja jaka mnie interesuje to Ambition, taką mamy w Fabii i jest moim zdaniem wystarczająca.
KalmarAkbar
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY17
Auto: Fabia3, Ambition

Posty: 6
Dołączył(a): 2 sty 2018, o 12:19
Lokalizacja: Ciechanów, mazowieckie
    WindowsChrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez michas 10 sty 2018, o 17:09

Kolego powiem tak. Auto jest za krótko na rynku żeby coś więcej pisać o bezawaryjności.
Ad1. Realnie mój Rapid zużywa 7l mieszanej jazdy, jadąc po trasie do 5 zejdziesz, jadąc autostradą 170km/h pod wiatr to i 10l na 100km weźmie. Ale średnio te 6.5-7l musisz liczyć.
Ad2. Ja miałem Fabie III 1.0 60km i gaz przełączał sie przy 4700 obrotów czyli kolo 150km/h. Z tym gazem jest różnie, w silnikach TSI on tam ma bardzo mały zakres obrotów na gazie, najlepiej wytłumaczą Ci to w salonie.
Ad3. Wszystko zależy jak będziesz użytkował te auto, facet w salonie przy odbiorze mojego mówił, że ma klienta który w 1.2 tsi wykrecił 450 tys i nic sie nie działo, ale chłopcy wymieniali olej co 10-15 tys km a nie co 30tys jak radzi serwis. Podejrzewam, że te auto 150 tys powinno spokojnie wytrzymać.
michas
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY18
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 1100 km

Posty: 14 Wiek: 27
Dołączył(a): 21 maja 2016, o 08:55
Lokalizacja: Świętochłowice, śląskie
    Windows7Chrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez demoneczek 10 sty 2018, o 18:41

Witaam. Ja d tygodnia powoze Rapidkiem 1.0 tsi 110 KM . Spalanie ciezko powiedziec, auto ma 500 km przebiegu i po miescie wychodzi 6.3 na krótkich odcinkach . Co do 6-stki uważam że sie przydaje, da sie nawet jechac 80 km/h a obroty oscylują jakies 1600 obr/min.
demoneczek
Avatar użytkownika
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY18
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 2000 km
Auto2: Ducato 2.2 MJ Berlingo

Posty: 28
Dołączył(a): 1 gru 2012, o 09:10
Lokalizacja: Częstochowa, śląskie
    WindowsChrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez gazimierz 22 sty 2018, o 13:08

Moje doświadczenia po miesiącu użytkowania i 1500 km:
- codziennie rano robię 25 km, wyjazd z ogrzewanej hali, małe miasto (bez stania w korku) + 10 km jazdy trasą szybkiego ruchu 120-130 km/h + kawałek w dużym mieście (bez stania w korku) - wychodzi spalanie średnie 5,5 - 5,7 l/100 km
- powrót: start na mrozie, 19 km z czego ok 6km jazdy miejskiej w korkach + 13 km spokojny odcinek podmiejski - wychodzi ok 6,2-6,5 l / 100km
- nigdy nie przekroczyłem średniego spalania 7l/100 km, nawet w popołudniowych korkach z pracy
- wymieniłem olej po dotarciu (1500km), kolejne wymiany co 15.000 km - mocno sugerowali takie podejście w ASO, jeśli turbina ma dłużej pożyć
- szóstka przydaje się w trasie, dźwięk silnika jest bardzo znośny do 140 km/h, słychać głównie opony oraz szum powietrza
gazimierz
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY18
Auto: Rapid

Posty: 1
Dołączył(a): 22 sty 2018, o 12:27
Lokalizacja: Gdańsk
    WindowsChrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez arturooo3 22 sty 2018, o 13:09

Polecam wątek w dziale Fabii Mk3:
http://forum.skodaclub.pl/tech-fabia3/nowy-silnik-1-0tsi-110km-opinie-t25430.html

Jeżdżę codziennie tym silnikiem w DSG Fabią Combi, więc waga ta sama co Rapid, wrzuciłem tam już danych o spalaniu.
Skoda Fabia Estate Mk3 Style MY18 1.0 TSI 110KM 7-speed DSG (Steel Gray)
arturooo3
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY18
Auto: Fabia Kombi, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 21000 km
Auto2: Przegniło.

Posty: 599
Dołączył(a): 18 maja 2017, o 08:48
Lokalizacja: Cała Europa
    Windows7Firefox

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez Mario80 18 cze 2018, o 15:55

Gazimierz, te spalanie to z kompa czy z dystrybutora?
Moj komp zaniza i to sporo, bo przy tankowaniu wychodzi jakies 21-22% wiecej.
Mario80
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 90KM @0Nm
Przebieg: 27 km

Posty: 32
Dołączył(a): 28 kwi 2018, o 18:10
Lokalizacja: Locknitz
    WindowsChrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez siemi1 17 sie 2018, o 15:52

Hej czy ta DSG7 w 1.0 TSI 110KM jest sucha DQ200 czy może już dają mokre? Rodzice chca kupić Rapida z tym silnikiem nowego i sie zastanawiam co ze smarowniem skryni mokro podobno wytrzymyja wiecej a sucha to 150kkm i remont...
Sprzedam na OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1cw1w/
siemi1
Avatar użytkownika
Silnik: 2.0TDI BMM 140KM CR MY09
Auto: Octavia2 FL Kombi, Elegance
Moc/Moment: 172KM @403Nm
Przebieg: 240000 km

Posty: 246
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 16:40
Lokalizacja: warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez PinkFloyd 17 sie 2018, o 16:12

siemi1 napisał(a):Hej czy ta DSG7 w 1.0 TSI 110KM jest sucha DQ200 czy może już dają mokre? Rodzice chca kupić Rapida z tym silnikiem nowego i sie zastanawiam co ze smarowniem skryni mokro podobno wytrzymyja wiecej a sucha to 150kkm i remont...

Sucha, to nie ten przedziału mocy i ceny żeby była mokra DQ250 lub większą. Do 150 tys km jeździ, krócej jak ciagasz przyczepy i ruszasz ze startu z gazem do podłogi, potem wymienia sprzęgła i dalej, tylko wymiana skończy się kwotą ponad 4 tys zł. Przy nowym aucie chyba teraz nikt nie planuję jeździć więcej niż 150 tys km jak nawet nowy Mercedes bezproblemowo nie zrobi więcej.
PinkFloyd
Silnik: 1.2TSI CJZD 110KM MY17
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 144KM @235Nm
Przebieg: 6000 km

Posty: 512
Dołączył(a): 15 gru 2016, o 07:47
Lokalizacja: Szczecin, zachodniopom.
    LinuxChrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez Piitubski 29 sie 2018, o 17:18

Pytanie do właścicieli Skody z tym silnikiem. Po jakim przebiegu/po jakim czasie należy wymienić pasek rozrządu wg instrukcji?
Piitubski
Auto: Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1
Dołączył(a): 29 sie 2018, o 17:11
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    Windows7Firefox

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez PinkFloyd 29 sie 2018, o 19:32

Piitubski napisał(a):Pytanie do właścicieli Skody z tym silnikiem. Po jakim przebiegu/po jakim czasie należy wymienić pasek rozrządu wg instrukcji?

10 lat lub 210 tys km
PinkFloyd
Silnik: 1.2TSI CJZD 110KM MY17
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 144KM @235Nm
Przebieg: 6000 km

Posty: 512
Dołączył(a): 15 gru 2016, o 07:47
Lokalizacja: Szczecin, zachodniopom.
    LinuxChrome

Odp: Nowa Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM - kilka pytań przed zaku

Postprzez siemi1 30 sie 2018, o 09:05

PinkFloyd napisał(a):
siemi1 napisał(a):Hej czy ta DSG7 w 1.0 TSI 110KM jest sucha DQ200 czy może już dają mokre? Rodzice chca kupić Rapida z tym silnikiem nowego i sie zastanawiam co ze smarowniem skryni mokro podobno wytrzymyja wiecej a sucha to 150kkm i remont...

Sucha, to nie ten przedziału mocy i ceny żeby była mokra DQ250 lub większą. Do 150 tys km jeździ, krócej jak ciagasz przyczepy i ruszasz ze startu z gazem do podłogi, potem wymienia sprzęgła i dalej, tylko wymiana skończy się kwotą ponad 4 tys zł. Przy nowym aucie chyba teraz nikt nie planuję jeździć więcej niż 150 tys km jak nawet nowy Mercedes bezproblemowo nie zrobi więcej.


no moim starym to by z 8-10 lat zajelo dojscie do 150k km to i tedy inaczej sie na takie naprawy patrzy :)
Sprzedam na OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1cw1w/
siemi1
Avatar użytkownika
Silnik: 2.0TDI BMM 140KM CR MY09
Auto: Octavia2 FL Kombi, Elegance
Moc/Moment: 172KM @403Nm
Przebieg: 240000 km

Posty: 246
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 16:40
Lokalizacja: warszawa, mazowieckie
    Windows7Chrome


Powrót do Rapid








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości