Test długodystansowy Rapida.

forum użytkowników modelu Skoda Rapid [NH] (2012+)

Moderatorzy: lec, Sosna

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez 8draco8 23 lip 2018, o 17:44

To i ja dorzucę się do testu długodystansowego ze swoim Rapidem. Kupiony na początku grudnia 2017, też z placu, silnik 1.0 TSI 110koni, 6 biegowy manual, wersja Spaceback z pakietem Ambition i jakimiś drobnymi dodatkami jak lepsze radio, koło itd. Zrobiłem już 12k km, do końca wakacji zapowiada się dużo tras więc powinno stuknąć 20k.

Jeżdżę przepisowo, nie szaleje, głównie trasy. Na autostradach (140km/h) i drogach szybkiego ruchu (120km/h) nie ma problemu z wiatrem bocznym. Oczywiście nie jest to Audi A8 ale jest naprawdę spoko. Problemy z podmuchami nasilają się wraz ze wzrostem prędkości więc wystarczy trzymać się przepisów i jest ok. W środku sporo miejsca (185cm) z tyłu wręcz bardzo dużo jak na takie auto.

Spalanie: Z tras po około 400km ze średnią prędkością 100km/h wyszło mi 5.6l (3 osoby na pokładnie + bagaże). W zimie z tej samej trasy wychodziło około 6l. W mieście, przy normalnej jeździe pali około 6l, na trasach podmiejskich z ograniczeniami do 70/90 km/h regularnie schodzę poniżej 5l, najniższe co zrobiłem to trasa 32km ze średnią prędkością 52km/h (sporo zakrętów i skrzyżowań) gdzie wyszło mi 4.2l. Komputer sprawdzałem i generalnie spalanie z dystrybutora sprawdza się z komputerem chyba że tankujesz wbrew temu co mówi instrukcja czyli do 5 odbicia lub trafisz na "dziwną" stację paliw.

Auto w środku ciche, mogę spokojnie rozmawiać z pasażerami z tyłu jadąc prędkością autostradową. Przy prędkościach 120-130 obroty silnika na 6 biegu oscylują w okolicach 2.5k, przy 140-150 w okolicach 3k. Po 10k km silnik nie wziął żadnej zauważalnej ilości oleju, oczywiście przegląd olejowy przy 30k więc do przeglądu ma czas :) .

Z autem póki co nie dzieje się absolutnie nic, tylko leję benzyne i do przodu, Klima jak na obecne upały daje rade, ogrzewanie w zimie też. Z tylu bardzo źle są zaprojektowane mocowania ISO FIX, pierwszy montaż bazy do fotelika to jakaś paranoja. Po pewnym czasie, gdy pianka wokół punktów montażowych się rozluźniła, a ja znalazłem też inny sposób wpinania bazy to da się z tym żyć ale początkowo było źle.

Z takich uwag to jeszcze system Start Stop działa, można powiedzieć dziwnie. Jest trochę za bardzo delikatny i czasem z nie znanych mi przyczyn nie gasi silnika, pomimo, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że powinien. Komputer wyświetla powód nie zgaszenia silnika jako "Konieczna praca silnika" co jest w ogóle dziwne ale nie jest to coś co jakoś strasznie mi przeszkadza, działało to tak od pierwszego kilometra, przy okazji przeglądu wspomnę w ASO, narazie nie ma powodu do paniki. Raz wyskoczył mi komunikat o niskim ciśnieniu w kole, ale okazało się że był to fałszywy alarm.
8draco8
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY17
Auto: Rapid Spaceback, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 10000 km

Posty: 1
Dołączył(a): 23 lip 2018, o 16:50
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    LinuxChrome

Re: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez cytus 15 paź 2018, o 13:45

8draco8 napisał(a):To i ja dorzucę się do testu długodystansowego ze swoim Rapidem. Kupiony na początku grudnia 2017, też z placu, silnik 1.0 TSI 110koni, 6 biegowy manual, wersja Spaceback z pakietem Ambition i jakimiś drobnymi dodatkami jak lepsze radio, koło itd. Zrobiłem już 12k km, do końca wakacji zapowiada się dużo tras więc powinno stuknąć 20k.

Jeżdżę przepisowo, nie szaleje, głównie trasy. Na autostradach (140km/h) i drogach szybkiego ruchu (120km/h) nie ma problemu z wiatrem bocznym. Oczywiście nie jest to Audi A8 ale jest naprawdę spoko. Problemy z podmuchami nasilają się wraz ze wzrostem prędkości więc wystarczy trzymać się przepisów i jest ok. W środku sporo miejsca (185cm) z tyłu wręcz bardzo dużo jak na takie auto.

Spalanie: Z tras po około 400km ze średnią prędkością 100km/h wyszło mi 5.6l (3 osoby na pokładnie + bagaże). W zimie z tej samej trasy wychodziło około 6l. W mieście, przy normalnej jeździe pali około 6l, na trasach podmiejskich z ograniczeniami do 70/90 km/h regularnie schodzę poniżej 5l, najniższe co zrobiłem to trasa 32km ze średnią prędkością 52km/h (sporo zakrętów i skrzyżowań) gdzie wyszło mi 4.2l. Komputer sprawdzałem i generalnie spalanie z dystrybutora sprawdza się z komputerem chyba że tankujesz wbrew temu co mówi instrukcja czyli do 5 odbicia lub trafisz na "dziwną" stację paliw.

Auto w środku ciche, mogę spokojnie rozmawiać z pasażerami z tyłu jadąc prędkością autostradową. Przy prędkościach 120-130 obroty silnika na 6 biegu oscylują w okolicach 2.5k, przy 140-150 w okolicach 3k. Po 10k km silnik nie wziął żadnej zauważalnej ilości oleju, oczywiście przegląd olejowy przy 30k więc do przeglądu ma czas :) .

Z autem póki co nie dzieje się absolutnie nic, tylko leję benzyne i do przodu, Klima jak na obecne upały daje rade, ogrzewanie w zimie też. Z tylu bardzo źle są zaprojektowane mocowania ISO FIX, pierwszy montaż bazy do fotelika to jakaś paranoja. Po pewnym czasie, gdy pianka wokół punktów montażowych się rozluźniła, a ja znalazłem też inny sposób wpinania bazy to da się z tym żyć ale początkowo było źle.

Z takich uwag to jeszcze system Start Stop działa, można powiedzieć dziwnie. Jest trochę za bardzo delikatny i czasem z nie znanych mi przyczyn nie gasi silnika, pomimo, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że powinien. Komputer wyświetla powód nie zgaszenia silnika jako "Konieczna praca silnika" co jest w ogóle dziwne ale nie jest to coś co jakoś strasznie mi przeszkadza, działało to tak od pierwszego kilometra, przy okazji przeglądu wspomnę w ASO, narazie nie ma powodu do paniki. Raz wyskoczył mi komunikat o niskim ciśnieniu w kole, ale okazało się że był to fałszywy alarm.
Cześć,

Jak tam aktualnie Twoja rapidka wygląda?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus
Auto: Rapid Spaceback
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 23
Dołączył(a): 1 wrz 2018, o 21:22
Lokalizacja: Gierałtowice, śląskie
    WindowsXPChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez michas 18 lis 2018, o 15:55

Niestety ale test Rapida doczekał się końca. Aktualnie 48000 km bezproblemowej jazdy. Z bólem serca rozstaje się z Rapidem.
michas
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY18
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 1100 km

Posty: 16 Wiek: 28
Dołączył(a): 21 maja 2016, o 08:55
Lokalizacja: Świętochłowice, śląskie
    Windows7Chrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez slawkor 30 gru 2018, o 15:04

Witam

To może ja teraz zacznę taki test. Skoda Rapid 1.0 TSI 110KM wersja Style + pare dodatków kupiona 18 grudnia 2018. Na razie docieramy silnik. Zrobiona jedna trasa + codziennie miasto. Stan licznika 350km. Na dotarciu jazda do 3100 obr/min i do 130km/h i tak przez 1500km.
Komfort jazdy bardzo dobry, miejsca pod dostatkiem, dobra praca tempomatu.
Z ciekawostek radio ze smartlinkiem bardzo dobrze współpracuje z nawigacja Sygic + Yanosik w tle z możliwością kliknięcia o zagrożeniach. jedyny minus to po komunikacie z Yanosika wyłącza dźwięk z audio i trzeba ponownie kliknąć w źródło audio i ponownie na apss.

Poprzednio jeździłem:
Opel Corsa D 1.2 80km 2008r
Hyundai i30 1.4 109km 2009r
Citroen C3 Picasso 1.6 VTI 120km 2014r
i do tych aut mogę porównywać.

W razie pytań piszcie.
slawkor
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY18
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 8 km

Posty: 9
Dołączył(a): 19 gru 2018, o 11:29
Lokalizacja: Wałbrzych, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez Dawson 8 sty 2019, o 09:37

Jeśli chodzi o 1.6TDi 105KM mam 170 000km , auto grudzień 2014.
Silnik bez zarzutów , wymiana oleju pierwsza po 15k a później co 30k km , filtry itd, zgodnie z planem serwisowym.
W tym czasie robiłem:
-3x gumy łącznika stabilizatora.
- klocki po 140k km , teraz po 180 000 klocki i tarcze przód/tył
- amorki przód/tylko - niby jeszcze dobre ale , blisko dolnej granicy przód (tył trochę lepiej) , zrobiłem wszystko.
- 2x żarówki H7
- na gwarancji wymienili radio , nie świeciło i robili coś z tylną wycieraczką (nawet nowa na tylnej szybie zostawiała ślad wody wielkości talerza obiadowego)

Tyle :-)
Ostatnio edytowano 16 lip 2019, o 20:18 przez Dawson, łącznie edytowano 1 raz
W Górach jest wszystko co Kocham :-)
Dawson
Avatar użytkownika
Silnik: 1.6TDI CR CAYC 105KM MY15
Auto: Rapid, Elegance
Moc/Moment: 105KM @240Nm
Przebieg: 140000 km
Auto2: Renault Laguna LPG :-)

Posty: 32 Wiek: 34
Dołączył(a): 29 sie 2014, o 17:36
Lokalizacja: Jelenia Góra, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez VanDaal 8 sty 2019, o 17:44

To już kolejny wpis typu "Moim zdaniem..." ze spamem w stopce.
To jakiś bot czy zwykły spamer?
Pozdrawiam
Paweł
VanDaal
Avatar użytkownika
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 115KM
Przebieg: 45000 km

Posty: 85
Dołączył(a): 2 cze 2015, o 23:42
Lokalizacja: Szczecin, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Re: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez pab567 9 sty 2019, o 06:55

IMHO to drugie
pab567
Silnik: 3.6 CDV 260KM MY12
Auto: Superb2 Kombi, Platinum 4x4
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 1279
Dołączył(a): 7 gru 2014, o 00:38
Lokalizacja: Warszafka, mazowieckie
    WindowsXPChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez Aleksiej26 1 maja 2019, o 17:16

Cześć Ludzie!

Odgrzewam temat. Pochwalcie się kto jaki przebieg zrobił silnikiem 1.0 TSI 95/110KM? Kto na forum ma rekord w pokonanych kilometrów? Może komuś pękło 100 tys? Jakieś pierwsze usterki silnika/przeniesienia napędu? Ja dopiero zbliżam się do 10 tys. kilometrów, czyli niezbyt dużo do oceny. Jak kupowałem, to wszyscy dookoła krzyczeli, żeby tego silnika unikać jak ognia. Na przekór kupiłem. Silnik jest już dwa lata na rynku w Skodzie (pewnie w VW jeszcze dłużej), ciekaw jestem opinii o tej jednostce i jej rzeczywistego resursu.

Z góry dziękuję za Wasze historie :mrgreen:
Aleksiej26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.0 TSI CHZB 95KM MY18
Auto: Rapid, Active

Posty: 29
Dołączył(a): 25 maja 2016, o 10:39
Lokalizacja: Opole, opolskie
    WindowsChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez Pete33 17 maja 2019, o 20:43

Ahoj,

Nasz R. odebrany z salonu pod koniec stycznia do dnia dzisiejszego przejechał 9000km niestety nie bez usterek. Pierwsza rzecz jaką wyszła po dwóch tygodniach użytkowania i przebiegu 1600km (!!!!) to złuszczona uszczelka zgarniająca przedniej szyby, po prostu zaczął odklejać się ten "meszek" - wymieniona na gwarancji.
Potem zauważyłem wyciek spod osłony przegubu zewnętrznego, musiał być od początku, bo po miesiącu był wielki jak jajko sadzone. W ASO najpierw umyli i kazali obserwować ale dalej się sączyło, w końcu wymienili osłonę i opaski. Pomogło.
Później była usterka start-stop i ładownie akumulatora.
Teraz przygotowujemy się do walki o wykurzenie "świerszcza" z klimatyzacji, bo jeszcze chwila i trafimy przez niego do psychiatryka, tak bardzo nas to irytuje.
W poniedziałek wstawiamy samochód do ASO i będą myśleć majstry co z tym zrobić..

Poza tym samochód jest ok, silniczek fajnie jeździ (dopóki się nie zepsuje), w środku dużo miejsca no i tyle. Mimo to żałuję, że go kupiliśmy, wiem, że jakbym miał wybierać drugi raz, to wydałbym więcej i wziął Civica X i zapewne miał święty spokój..
Pete33
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY19
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 13700 km
Auto2: Honda Jazz III GE 2009

Posty: 28 Wiek: 33
Dołączył(a): 13 lut 2019, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    LinuxChrome

Re: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez cytus 21 maja 2019, o 17:33

Pete33 napisał(a):Ahoj,

Nasz R. odebrany z salonu pod koniec stycznia do dnia dzisiejszego przejechał 9000km niestety nie bez usterek. Pierwsza rzecz jaką wyszła po dwóch tygodniach użytkowania i przebiegu 1600km (!!!!) to złuszczona uszczelka zgarniająca przedniej szyby, po prostu zaczął odklejać się ten "meszek" - wymieniona na gwarancji.
Potem zauważyłem wyciek spod osłony przegubu zewnętrznego, musiał być od początku, bo po miesiącu był wielki jak jajko sadzone. W ASO najpierw umyli i kazali obserwować ale dalej się sączyło, w końcu wymienili osłonę i opaski. Pomogło.
Później była usterka start-stop i ładownie akumulatora.
Teraz przygotowujemy się do walki o wykurzenie "świerszcza" z klimatyzacji, bo jeszcze chwila i trafimy przez niego do psychiatryka, tak bardzo nas to irytuje.
W poniedziałek wstawiamy samochód do ASO i będą myśleć majstry co z tym zrobić..

Poza tym samochód jest ok, silniczek fajnie jeździ (dopóki się nie zepsuje), w środku dużo miejsca no i tyle. Mimo to żałuję, że go kupiliśmy, wiem, że jakbym miał wybierać drugi raz, to wydałbym więcej i wziął Civica X i zapewne miał święty spokój..
Daj znać jal z klimą... bo mam to samo 4.5 tys. I świerszczy. 1.0 TSI 110 PS...

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus
Auto: Rapid Spaceback
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 23
Dołączył(a): 1 wrz 2018, o 21:22
Lokalizacja: Gierałtowice, śląskie
    WindowsXPChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez Pete33 29 maja 2019, o 21:13

Jutro odbieramy samochód z ASO, po drobnych spięciach i potyczkach zapadła decyzja o wymianie kompresora. Kompresor zamieniony z fabrycznie zamontowanego Sandena 5Q0 816 803F na Denso 5Q0 816 803D. Podobno już nie ćwierka, w weekend jedziemy na Mazury więc będziemy mieli okazję zweryfikować czy problem został definitywnie rozwiązany.
Pete33
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY19
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 13700 km
Auto2: Honda Jazz III GE 2009

Posty: 28 Wiek: 33
Dołączył(a): 13 lut 2019, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    LinuxChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez DenverPn 30 maja 2019, o 06:36

Pete33 napisał(a):Podobno już nie ćwierka, w weekend jedziemy na Mazury więc będziemy mieli okazję zweryfikować czy problem został definitywnie rozwiązany.


Daj koniecznie znać czy się coś zmieniło
DenverPn
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY19
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 21
Dołączył(a): 11 mar 2019, o 14:11
Lokalizacja: Poznań
    WindowsChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez Pete33 30 maja 2019, o 21:01

Samochód odebrany, przejechaliśmy kilkanaście km między ASO a domem (specjalnie pojechaliśmy dłuższą trasą) i stwierdzamy, że "świerszcz" się nie pojawił. Temperatura na zewnątrz ok 20° na climatronicu ustawione najpierw LO, potem 16, 17 i 18, różne tryby i prędkość nawiewu.
Pete33
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY19
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 13700 km
Auto2: Honda Jazz III GE 2009

Posty: 28 Wiek: 33
Dołączył(a): 13 lut 2019, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    LinuxChrome

Odp: Test długodystansowy Rapida.

Postprzez Pete33 8 cze 2019, o 18:20

R. dojechał dziś do Zagrzebia, 1100 km, poradził sobie doskonale, średnie spalanie na całej trasie - głównie autostrada - 5.2l. Klima nie ćwierka, chłodzi jak trzeba, może tylko buczy trochę głośno na postoju, ale to chyba bardziej z okolic wentylatora. Po powrocie pojedziemy jeszcze do Aso, żeby sprawdzili czy tak ma być. Jutro dalsza droga do Dalmacji
Pete33
Silnik: 1.0 TSI CHZC 110KM MY19
Auto: Rapid, Style
Moc/Moment: 110KM @200Nm
Przebieg: 13700 km
Auto2: Honda Jazz III GE 2009

Posty: 28 Wiek: 33
Dołączył(a): 13 lut 2019, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    LinuxChrome

Poprzednia strona

Powrót do Rapid








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: 00471 i 1 gość