Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

forum użytkowników Skody Yeti

Moderatorzy: lec, Sosna, sdss

Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez pan_incognito 28 wrz 2011, o 11:21

Witam,
Przymierzam się do wymiany samochodu. W grę wchodzi min. Yeti - aczkolwiek trochę mnie zniechęcają problemy z lakierem. Chcę kupić 4x4 z automatem, więc w grę wchodzi 2.0 TDI i z tego co czytałem już niedługo 1.8 TSI (aczkolwiek w salonie skody nic jeszcze nie wiedzieli o 1.8 TSI z dsg).

Ostatnie 10 lat jeździłem dieslami, więc pierwsza myśl to silnik 2.0 TDI, ale są też wątpliwości:

1. DPF - nie miałem jeszcze przyjemności obcować z tym ekowynalazkiem. Jeżdżę głównie po mieście, sporo w warszawskich korkach. Średnio mi się uśmiechają wizyty w serwisie w celu wypalania filtra. Nie bardzo też sobie wyobrażam sytuację, że chcę wysiąść z samochodu, a nie powinienem bo właśnie trwa wypalanie filtra. Pytanie więc do użytkowników diesli na ile DPF w Yeti jest kłopotliwy w praktyce, a zwłaszcza w użytkowaniu po mieście?

2. Odpalanie zimą - no właśnie Yeti (diesle) zamarzają czy nie? Miał ktoś przy większych mrozach problemy z odpaleniem?

3. Większa usterkowość diesla - tutaj sam mam już wątpliwości. TSI nijak się ma do prostych benzynowych konstrukcji (turbina, wtryski, koło dwumasowe). W dieslu jest jeszcze EGR, świece żarowe, pasek rozrządu (w TSI łańcuch), ale i w benzynie kilka rzeczy się pewnie może zepsuć.

4. Generalnie nie zastanawiałbym się tylko brałbym 1.8 TSI (jak już będzie z dsg) gdyby nie jedna drobna wada tj. spalanie. Przejechałem się kiedyś octavią 1.8 TSI i nie piłując silnika miałem ponad 12l na komputerze (diesel spaliłby 8). Przy jeździe w korku albo przy bardziej dynamicznej jeździe w baku musi być wir. Samochodem zrobię jakieś 160 tys km więc diesel nawet z dodatkowymi kosztami napraw jest bardziej opłacalny, ale obawiam się DPF no i kusi komfort odpalania benzyny zimą.
pan_incognito
Auto: Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 2
Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 10:00
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPMSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez MikolajN 28 wrz 2011, o 11:34

To może ja zacznę. Z tego co wiem to 1,8tsi nie ma koła dwumasowego, ale mogę się mylić. Miałem identyczny dylemat jak ty, tyle że bez automatu. Zdecydowałem się na TSI 1,8 i nie żałuję. Początkowo spalanie w mieście 13L. Teraz 8,5-9,5. Diesel spali też lekko 8 w mieście jak nie wiecej. Dynamika przemawia za TSI. Bezobsługowy rozrząd też za TSI. Co do spalania jeszcze to zawsze możesz zagazować :) Na forum już śmiga Octavia TSi z gazem i nic sie nie dzieje.
Ogólnie w nowym aucie nie ma się czego bać, ale z biegiem lat Diesel będzie droższy w obsłudze. 1,8TSI to udana konstrukcja, sprawdzona już w kilku modelach grupy VW, a niestety 2,0 TDI potrafi robić figle... Drogie figle...
Ja polecam 1,8 TSI. Troszkę spali więcej, ale frajda większa z jazdy.

Aha, i nie przejmuj się tymi sprawami z lakierem, to wyjątki potwierdzające regułę, że to fajne autko. Chociaż teraz pewnie wybrałbym Tiguana...
Coś słodkiego dla tych, którzy nie mogą :) www.dlacukrzyka.pl
MikolajN
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm
Auto2: Opel Astra III 1,3 CDTI

Posty: 259 Wiek: 32
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez ketivv 28 wrz 2011, o 12:18

pan_incognito napisał(a): Samochodem zrobię jakieś 160 tys km więc diesel nawet z dodatkowymi kosztami napraw jest bardziej opłacalny, ale obawiam się DPF no i kusi komfort odpalania benzyny zimą.


jeśli jeździsz tylko na krótkich trasach tylko po mieście zapomnij o TDI z DPF

u mnie wygląda to tak, samo jeżdżenie po mieście na niedużych odcinkach to katorga dla DPF
w ruchu lokalnym mogę przejechać może 10km dziennie podzielone na 2-3 odpalenia silnika
przy takiej jeździe filtr zatyka się po około 5-8 dniach od tego momentu wyraźnie widać, że następuje proces jego wymuszonego wypalania (inny dźwięk silnika, podniesione wolne obroty, pracujący wentylator przy chłodnicy, gorące powietrze spod auta)

gdyby nie fakt, że mniej więcej raz na 10 dni mam trasę około 400-500 km (lokalne drogi nie autostrady) DPF na 100% by się zapychał całkowicie, jeśli nie mam swojej trasy to po paru przerwanych wymuszanych wypalaniach i tak jadę na około 1-1,5 h w trasy dookoła żeby go przewietrzyć ;-) zdecydowanie pomaga

spalanie w ruchu lokalnym przy takiej jeździe to 10 l/100 wg kompa, przy czym jazda na DSG w automacie to szybsze zapychanie DPF

odpalanie w zimie bez większych problemów o ile temperatura nie powoduje zamarzania ON do - 20 czy -25 st C było ok, ja mam i używam webasto jeśli parkuje pod chmurką

gdyby nie DSG nie kupiłbym 2.0 TDI (nie dlatego, że to zły - jest ok tylko nie na 'katowanie' w mieście)

w Tiguanie jest i 2.0 TSI i 4x4 i DSG i to 7-mio biegowe ;-) moim zdaniem jest to ciekawa alternatywa jeśli nie pojawi się YETI 1.8 TSI DSG 4x4
ketivv
Avatar użytkownika
Auto: Inny, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: XV SBD

Posty: 1004
Dołączył(a): 28 sie 2010, o 16:34
Lokalizacja: Dębica
    Windows7Chrome

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez Nastar 28 wrz 2011, o 12:50

MikolajN napisał(a):Bezobsługowy rozrząd też za TSI.

Tutaj zalecam ostrożność. Ostatnie przypadki padania rozrządów (napinaczy) w 1.8 TSI oraz 1.4 TSI świadczą chyba o tym, że jest jeszcze kilka spraw do dopracowania w tych silnikach.
OII RS BMN - mocna seria - 188KM@369Nm
Najszybsza Skoda w mieście :-)
Nastar
Avatar użytkownika
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY07
Auto: Octavia2 RS
Moc/Moment: 188KM @369Nm
Przebieg: 138000 km

Posty: 3254 Wiek: 37
Dołączył(a): 27 wrz 2007, o 15:57
Lokalizacja: Wałcz, zachodniopom.
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez MikolajN 28 wrz 2011, o 13:23

Nastar napisał(a):
MikolajN napisał(a):Bezobsługowy rozrząd też za TSI.

Tutaj zalecam ostrożność. Ostatnie przypadki padania rozrządów (napinaczy) w 1.8 TSI oraz 1.4 TSI świadczą chyba o tym, że jest jeszcze kilka spraw do dopracowania w tych silnikach.


niezgodzę się, takie ryzyko by było przy zakupie używanego modelu. Ale i tak w serwisie można by to zrobić za darmo na gwarancji (większość Yeti jeszcze ją ma). Co do obecnych modeli to nie ma już tego problemu.

Tiguan 2,0TSI to ciekawa alternatywa. Co prawda trochę pali więcej, ale to już prawie wyścigówka :)
Co prawda ja wybrałbym 1,4 TSI 4x4 (160KM), ale ja nie potrzebuję automatu...
Coś słodkiego dla tych, którzy nie mogą :) www.dlacukrzyka.pl
MikolajN
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm
Auto2: Opel Astra III 1,3 CDTI

Posty: 259 Wiek: 32
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez pan_incognito 28 wrz 2011, o 14:11

Tiguan faktycznie fajny, ale po po dodaniu ksenonów i paru ekstrasów robi się spokojnie o 20 tys droższy od Yeti. No i nie zależy mi na większym samochodzie. Do Yeti przekonują mnie właśnie kompaktowe wymiary idealne w mieście.

Z obecnych benzynowych silników vw 1.8 TSI to dla mnie optimum, o ile zaakceptuje się spalanie. Realnie patrząc mocniejszy silnik nie jest mi potrzebny. Na słabszy jednak też już bym się nie skusił. Jeździłem Octavią ze 122konnym 1.4 TSI, zdecydowanie za slaby.

W 1.8 TSI jest dwumasa (opieram się na informacji salonu).

Czyli jednak DPF daje znać o sobie. Ciekawe jak to wygląda przy jeździe miejskiej na dłuższych dystansach (ponad 20 km), czy DPF wypala się też w korku, a jedyną różnicą w stosunku do normalnej jazdy jest większa ilość spalanego paliwa niezbędna aby osiągnąć odpowiednią temperaturę? Czy też aby wypalić DPF potrzebna jest jazda na wyższych prędkościach obrotowych silnika co by oznaczało, że w korku DPF będzie sie tylko zapychał bez możliwości wypalenia.
pan_incognito
Auto: Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 2
Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 10:00
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPMSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez MikolajN 28 wrz 2011, o 14:24

DPF nie wypali się w korku. Potrzebna praca na wyższych obrotach, stała, przez dłuższy czas. 1,8 tsi nie ma dwumasy. Ma koło zamachowe, jak każdy benzyniak.
Coś słodkiego dla tych, którzy nie mogą :) www.dlacukrzyka.pl
MikolajN
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm
Auto2: Opel Astra III 1,3 CDTI

Posty: 259 Wiek: 32
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez kisio 28 wrz 2011, o 14:49

MikolajN napisał(a):1,8 tsi nie ma dwumasy.

Myslisz się kolego. 1.8 ma dwumasowe koło zamachowe. 1.2 i 1.4 nie mają.
kisio
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 327 Wiek: 34
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 08:07
Lokalizacja: Łódź, Włocławek, łódzkie
    Windows7Firefox

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez MikolajN 28 wrz 2011, o 15:02

Wg mnie ma zwykłe koło zamachowe, a nie dwumasowe...
Coś słodkiego dla tych, którzy nie mogą :) www.dlacukrzyka.pl
MikolajN
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm
Auto2: Opel Astra III 1,3 CDTI

Posty: 259 Wiek: 32
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez ketivv 28 wrz 2011, o 15:06

pan_incognito napisał(a):czy DPF wypala się też w korku



możliwe, że tak gdyż ten moment wymuszonego wypalania wyraźnie da się odczuć

inny odgłos silnika
wolne obroty w okolicy 1000 obr/min
gorąc "buchający" spod auta

problemem możę być częste przerywanie tego procesu co może doprowdzić do zatkania DPF-a
ketivv
Avatar użytkownika
Auto: Inny, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: XV SBD

Posty: 1004
Dołączył(a): 28 sie 2010, o 16:34
Lokalizacja: Dębica
    Windows7Chrome

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez kisio 28 wrz 2011, o 20:13

MikolajN napisał(a):Wg mnie ma zwykłe koło zamachowe, a nie dwumasowe...


sprawdź 06J 141 015 K (240mm Sachs) - takie coś montują od 1.06.2010 to 1.8TSI
kisio
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 327 Wiek: 34
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 08:07
Lokalizacja: Łódź, Włocławek, łódzkie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez MikolajN 28 wrz 2011, o 21:20

Ten numer co podałeś to zwykłe sprzęgło...
Coś słodkiego dla tych, którzy nie mogą :) www.dlacukrzyka.pl
MikolajN
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm
Auto2: Opel Astra III 1,3 CDTI

Posty: 259 Wiek: 32
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez kisio 29 wrz 2011, o 08:17

MikolajN, pewnie masz rację - przepraszam. To nie zmienia jednak faktu, że masz dwumasę. W yeti już chyba ktoś wymieniał i pisał tutaj na forum, ale może niech ktoś bardziej zorientowany się wypowie.
kisio
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 327 Wiek: 34
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 08:07
Lokalizacja: Łódź, Włocławek, łódzkie
    Windows7Firefox

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez MikolajN 29 wrz 2011, o 08:22

Wczoraj na podstawie tych numerów podanych przez Ciebie próbowałem w serwisie przez telefon dojść co jest do kompletu. No i ten numer co podałeś to jest samo sprzęgło kompletne (koszt około 850zł), a do kompletu jest koło zamachowe. Pan powiedział, że dwumasa jest w dieslu...
Coś słodkiego dla tych, którzy nie mogą :) www.dlacukrzyka.pl
MikolajN
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY11
Auto: Yeti 4x4, Experience
Moc/Moment: 160KM @250Nm
Auto2: Opel Astra III 1,3 CDTI

Posty: 259 Wiek: 32
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 10:01
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti - 2.0 TDI v. 1.8 TSI - praktyka

Postprzez kisio 29 wrz 2011, o 10:23

MikolajN, to chyba dobra wiadomość? nie tylko dla Ciebie, choć nadal mnie to mnie nie przekonuje skoro np. na alledrogo są do kupienia dwumasy do 1.8.
kisio
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 327 Wiek: 34
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 08:07
Lokalizacja: Łódź, Włocławek, łódzkie
    Windows7Firefox

Następna strona

Powrót do Yeti








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


cron