Silnik 1.8 TSI

Podforum użytkowników SKODA SUPERB MK3 (2015+)

Moderatorzy: lec, Sosna

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez thomas 25 lut 2017, o 12:35

Największy minus tych mocniejszych wersji silnikowych jest to że tam w standardzie jest DSG - ja natomiast wolałbym manuala..
Soft - Disel inside - 140KM - 338Nm
Motul 5W40 505.01
Zaopatrzenie w olej MOTUL
Szczecin Pro-Choice - Marcin Kardaś
thomas
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BSW 105KM MY09
Auto: Fabia2, Comfort
Moc/Moment: 140KM @338Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 823
Dołączył(a): 14 sty 2009, o 11:12
Lokalizacja: Stargard,Złocieniec, zachodniopom.
    Windows7Chrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez jumper 9 sie 2017, o 14:41

Cześć,

Jeżdżę ok 3 miesięcy Superbem 1,8 180KM i mogę się podzielić następującymi spostrzeżeniami

  • zużycie oleju - żadne lub zaniedbywalne (ok 9000 przejechane dotąd)
  • dynamika - na niskich obrotach sprawuje się jak ok 140KM diesel (PSA, Ford etc), na wysokich obrotach znaczne ożywienie - dobrze radzi sobie z prędkościami autostradowymi (lepiej niz TDIki)
  • konsumpcja paliwa
    • minimum w trasie (ok 110 km/h przelotowa, 90% zwykłe drogi, 10% expresówka) - 6,8 l/100
    • dojazd do pracy - miasto, ale nie centrum - około 9l/100
    • maksymalne zużycie przy bardzo zakorkowanym mieście - 11l/100
pozdrawiam
Kuba
jumper
Silnik: 1.8 TSI CJSB 180KM MY17
Auto: Superb3 Kombi

Posty: 1
Dołączył(a): 9 sie 2017, o 14:30
Lokalizacja: Poznań
    Windows7Chrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez kubarpm 23 sie 2017, o 13:51

thomas napisał(a):Największy minus tych mocniejszych wersji silnikowych jest to że tam w standardzie jest DSG - ja natomiast wolałbym manuala..

Ja podobnie, stąd wybrałem najmocniejszy silnik, jaki był w manualu.

Niestety właśnie (na gwarancji) wymieniono mi sprzęgło... Po 22 k km, 10 m-cach jazdy.

Mam nadzieję, że to wypadek przy pracy...
kubarpm
Silnik: 1.8 TSI CJSB 180KM MY16
Auto: Superb 3 Lim.

Posty: 8
Dołączył(a): 20 lut 2017, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsFirefox

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez januszgora 10 wrz 2017, o 22:16

Napisz coś więcej na temat auta jakie wyposażenie i co warto i czego nie warto brać.
Mój wybór pada na 1.8TSI DSG STYLE lub L&K mam do tej pory Oktawie elegance 2010 z tym silnikiem i jestem zadowolony.
Ale rozważam też wybór 1.4TSI DSG
januszgora
Silnik: 1.8 TSI CDHA 160KM MY11
Auto: Octavia2 FL Kombi, Elegance

Posty: 3
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 18:33
Lokalizacja: olesnica, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez rydel 16 sty 2018, o 21:16

1.8 TSI z DSG ma mniejszy moment niż manual i "nie jeździ". Dzisiaj jeździłem jednym i drugim.
Ostatnio edytowano 17 sty 2018, o 13:17 przez rydel, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
rydel
Avatar użytkownika
Auto: Superb 3 Lim., Sportline
Moc/Moment: 280KM @350Nm
Przebieg: 16000 km
Auto2: Fiat 500

Posty: 1163 Wiek: 41
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 18:58
Lokalizacja: Sosnowiec, śląskie
    WindowsChrome

Re: Silnik 1.8 TSI

Postprzez michalQ 17 sty 2018, o 04:24

rydel napisał(a):1.8 TSI z DSG ma mniejszy moment niż manual i nie jeździ. Dzisiaj jeździłem jednym i drugim.
No to jeździ czy nie jeździ z dsg? [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Sent from my SAMSUNG-SM-N920A using Tapatalk
michalQ
Avatar użytkownika

Posty: 13 Wiek: 48
Dołączył(a): 3 paź 2014, o 08:49
    WindowsXPChrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez xtremesystems 17 sty 2018, o 19:15

1.8tsi w o3fl ma taki sam moment w manualu i dsg. tj 250nm
manual jest skrecony po to zeby dsg wytrzymalo.

czipuje sie tylko manual do jakisc 330-340nm (jeden tu kolega ma problem ze sprzeglem przy 340)

1,8 bardzo fajnie jezdzi nawet bez czipa w o3
xtremesystems
Avatar użytkownika
Silnik: 1.6TDI CR CAYC 105KM MY10
Auto: Fabia2 Kombi, Style
Moc/Moment: 133KM @303Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: O3 FL

Posty: 840 Wiek: 34
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 07:01
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
    WindowsFirefox

Re: Silnik 1.8 TSI

Postprzez michalQ 17 sty 2018, o 19:51

Ilu biegowy jest dgs w 1.8tsi?

U mnie w 2.0 tdi 190KM - 400nm jest 6 biegowy i bez problemu sobie radzi z fabryczą mocą.
Są też użytkownicy tego modelu po mapie na 220KM też nie zgłaszają problemów z dsg.

Sent from my SAMSUNG-SM-N920A using Tapatalk
michalQ
Avatar użytkownika

Posty: 13 Wiek: 48
Dołączył(a): 3 paź 2014, o 08:49
    WindowsXPChrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez xtremesystems 17 sty 2018, o 20:23

z tego co wiem DQ250 (czyli do 250nm) 7 biegów. w tdi jest 6 biegow i chyba DQ500
xtremesystems
Avatar użytkownika
Silnik: 1.6TDI CR CAYC 105KM MY10
Auto: Fabia2 Kombi, Style
Moc/Moment: 133KM @303Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: O3 FL

Posty: 840 Wiek: 34
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 07:01
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
    WindowsFirefox

Re: Silnik 1.8 TSI

Postprzez michalQ 18 sty 2018, o 11:22

A wiesz może co jest w 2.0 tsi 280? Tam jest chyba coś koło 350Nm?


Sent from my SAMSUNG-SM-N920A using Tapatalk
michalQ
Avatar użytkownika

Posty: 13 Wiek: 48
Dołączył(a): 3 paź 2014, o 08:49
    WindowsXPChrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez kubarpm 26 kwi 2018, o 10:54

kubarpm napisał(a):
thomas napisał(a):Największy minus tych mocniejszych wersji silnikowych jest to że tam w standardzie jest DSG - ja natomiast wolałbym manuala..

Ja podobnie, stąd wybrałem najmocniejszy silnik, jaki był w manualu.

Niestety właśnie (na gwarancji) wymieniono mi sprzęgło... Po 22 k km, 10 m-cach jazdy.

Mam nadzieję, że to wypadek przy pracy...

Jakie macie doświadczenia ze sprzęgłem w 1,8 TSI w manualu?

Mam seryjne 320 Nm. Po 22 k km, po 10 m-cach jazdy wymienili mi sprzęgło na gwarancji. Teraz mam 44 k km przebiegu i kilka m-cy do końca gwarancji... Sprzęgło znowu hałasuje :-(

Czy mam się nastawiać na wymianę co 20 k km?! Albo zacząć jeździć spokojnie? Fakt, przycisnąć lubię, ale zakładam, że producent przewidział, że raz na jakiś czas kierowca wciśnie pedał gazu do końca...

Przyciskam mocniej gaz wyłącznie gdy sprzęgło jest w całości puszczone, przy obrotach > 2 tys./min, odpalam (to siłą rzeczy każdy) i gaszę na wciśniętym sprzęgle.
kubarpm
Silnik: 1.8 TSI CJSB 180KM MY16
Auto: Superb 3 Lim.

Posty: 8
Dołączył(a): 20 lut 2017, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsFirefox

Odp: Re: Silnik 1.8 TSI

Postprzez soruce 27 kwi 2018, o 22:49

michalQ napisał(a):A wiesz może co jest w 2.0 tsi 280? Tam jest chyba coś koło 350Nm?


Sent from my SAMSUNG-SM-N920A using Tapatalk


DQ500 6-cio biegowa w pełni zalana olejem spokojnie wytrzymuje 500+Nm :) plus wszystkie s3 i golfy r i cupry siedzi ta sama skrzynia
soruce
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 4
Dołączył(a): 6 lis 2016, o 20:49
Lokalizacja: kraków, małopolskie
    WindowsFirefox

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez soruce 27 kwi 2018, o 22:51

kubarpm napisał(a):
kubarpm napisał(a):
thomas napisał(a):Największy minus tych mocniejszych wersji silnikowych jest to że tam w standardzie jest DSG - ja natomiast wolałbym manuala..

Ja podobnie, stąd wybrałem najmocniejszy silnik, jaki był w manualu.

Niestety właśnie (na gwarancji) wymieniono mi sprzęgło... Po 22 k km, 10 m-cach jazdy.

Mam nadzieję, że to wypadek przy pracy...

Jakie macie doświadczenia ze sprzęgłem w 1,8 TSI w manualu?

Mam seryjne 320 Nm. Po 22 k km, po 10 m-cach jazdy wymienili mi sprzęgło na gwarancji. Teraz mam 44 k km przebiegu i kilka m-cy do końca gwarancji... Sprzęgło znowu hałasuje :-(

Czy mam się nastawiać na wymianę co 20 k km?! Albo zacząć jeździć spokojnie? Fakt, przycisnąć lubię, ale zakładam, że producent przewidział, że raz na jakiś czas kierowca wciśnie pedał gazu do końca...

Przyciskam mocniej gaz wyłącznie gdy sprzęgło jest w całości puszczone, przy obrotach > 2 tys./min, odpalam (to siłą rzeczy każdy) i gaszę na wciśniętym sprzęgle.


a jaką usterkę stwierdzili ?
soruce
Silnik: 2.0 TSI CHHB 220KM MY16
Auto: Superb 3 Lim., Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 4
Dołączył(a): 6 lis 2016, o 20:49
Lokalizacja: kraków, małopolskie
    WindowsFirefox

Odp: Re: Silnik 1.8 TSI

Postprzez rydel 30 kwi 2018, o 11:35

michalQ napisał(a):A wiesz może co jest w 2.0 tsi 280? Tam jest chyba coś koło 350Nm?


6 biegowa DQ250
Obrazek
rydel
Avatar użytkownika
Auto: Superb 3 Lim., Sportline
Moc/Moment: 280KM @350Nm
Przebieg: 16000 km
Auto2: Fiat 500

Posty: 1163 Wiek: 41
Dołączył(a): 2 maja 2008, o 18:58
Lokalizacja: Sosnowiec, śląskie
    Windows7Chrome

Odp: Silnik 1.8 TSI

Postprzez kubarpm 15 cze 2018, o 09:26

soruce napisał(a):
kubarpm napisał(a):
kubarpm napisał(a):
thomas napisał(a):Największy minus tych mocniejszych wersji silnikowych jest to że tam w standardzie jest DSG - ja natomiast wolałbym manuala..

Ja podobnie, stąd wybrałem najmocniejszy silnik, jaki był w manualu.

Niestety właśnie (na gwarancji) wymieniono mi sprzęgło... Po 22 k km, 10 m-cach jazdy.

Mam nadzieję, że to wypadek przy pracy...

Jakie macie doświadczenia ze sprzęgłem w 1,8 TSI w manualu?

Mam seryjne 320 Nm. Po 22 k km, po 10 m-cach jazdy wymienili mi sprzęgło na gwarancji. Teraz mam 44 k km przebiegu i kilka m-cy do końca gwarancji... Sprzęgło znowu hałasuje :-(

Czy mam się nastawiać na wymianę co 20 k km?! Albo zacząć jeździć spokojnie? Fakt, przycisnąć lubię, ale zakładam, że producent przewidział, że raz na jakiś czas kierowca wciśnie pedał gazu do końca...

Przyciskam mocniej gaz wyłącznie gdy sprzęgło jest w całości puszczone, przy obrotach > 2 tys./min, odpalam (to siłą rzeczy każdy) i gaszę na wciśniętym sprzęgle.


a jaką usterkę stwierdzili ?


Po prostu uszkodzenie tarczy i docisku, wymienili na gwarancji.
kubarpm
Silnik: 1.8 TSI CJSB 180KM MY16
Auto: Superb 3 Lim.

Posty: 8
Dołączył(a): 20 lut 2017, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsFirefox

Poprzednia strona

Powrót do [3V] Superb MK3








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość