System SCR w 2.0tdi

Podforum użytkowników SKODA SUPERB MK3 (2015+)

Moderatorzy: lec, Sosna

Odp: System SCR w 2.0tdi

Postprzez xtremesystems 6 sty 2018, o 20:05

kazde w miare nowoczesne auto pali malo turlajac sie po wiochach. wracajac ze slowacji (oravice - jablonka -mszana dolna) 1.8tsi spalilo mi w O3FL 5,8 a srednia mialem 59km/h

jak juz spuszczac sie nad spalaniem .to ta sama trasa w 1.9 w sharanie miala lekko powyzej 4L
a orgazmu mozna dostac jak fabią 1.6tdi zrobiłem 3.5 (wszystko ta sama trasa)
xtremesystems
Avatar użytkownika
Silnik: 1.6TDI CR CAYC 105KM MY10
Auto: Fabia2 Kombi, Style
Moc/Moment: 133KM @303Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: O3 FL

Posty: 840 Wiek: 34
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 07:01
Lokalizacja: Łódź, łódzkie
    WindowsFirefox

Odp: System SCR w 2.0tdi

Postprzez pk1pawel 13 mar 2018, o 22:19

mrgibss napisał(a):Witam,

Tez jestem posiadaczem 2.0TDI SCR 4x4 L&K i powiem, że wynik 5.5l/100 jest imponujący ja mam około 1 do 1,5 litra więcej (raz w tygodniu 400km na autostradzie i 30 km codziennie w mieście). Nogę mam ani lekka ani ciężką. Mam jednak uwagę co do systemu SCR we wspominanym wyżej poście, działa on trochę inaczej niż kolega opisał. Jest to jednorazowy wtrysk odpowiedniej ilości mocznika (AdBlue - nazwa handlowa) do zbiornika po zatankowaniu paliwa. Nie ma żadnego rozpylania AdBlue w układzie wydechowym samochodu. U mnie jak na razie po 6000km uzupełniłem 5l i mam zasięg 9000km w zapasie.

PZDR

kolega na początku wątku dobrze napisał..mocznik jest wstrzykiwany do spalin a nie do baku z paliwem !!
pk1pawel
Auto: Superb 3 Lim.
Moc/Moment: 190KM @400Nm
Przebieg: 12000 km

Posty: 6
Dołączył(a): 25 lut 2018, o 14:13
Lokalizacja: Stanisławice
    LinuxChrome

Odp: System SCR w 2.0tdi

Postprzez jhosef 20 mar 2018, o 11:47

pk1pawel napisał(a):
mrgibss napisał(a):Witam,

Tez jestem posiadaczem 2.0TDI SCR 4x4 L&K i powiem, że wynik 5.5l/100 jest imponujący ja mam około 1 do 1,5 litra więcej (raz w tygodniu 400km na autostradzie i 30 km codziennie w mieście). Nogę mam ani lekka ani ciężką. Mam jednak uwagę co do systemu SCR we wspominanym wyżej poście, działa on trochę inaczej niż kolega opisał. Jest to jednorazowy wtrysk odpowiedniej ilości mocznika (AdBlue - nazwa handlowa) do zbiornika po zatankowaniu paliwa. Nie ma żadnego rozpylania AdBlue w układzie wydechowym samochodu. U mnie jak na razie po 6000km uzupełniłem 5l i mam zasięg 9000km w zapasie.

PZDR

kolega na początku wątku dobrze napisał..mocznik jest wstrzykiwany do spalin a nie do baku z paliwem !!


W ramach ścisłości był system redukcji katalitycznej z dpf gdzie stosowany był dodatek do paliwa wstrzykiwany automatycznie z osobnego subzbiornika w zbiorniku paliwa.

Dodatek był znacznie droższy niż adblue i trudny do uzupełnienia samodzielnie.
Dodatek G052143A2 kosztował sporo bo jakieś 300 zł za 1 litr. Dodatek to SATACEN25.
Uzupełniało się go raczej warsztatowo bo potrzebny był sprzęt oraz kodowanie zmiany. Wchodziło go około 4 litrów i starczało na jakieś 100 k km.

Adblue jest natomiast wstrzykiwany na pewno do wydechu.
jhosef
Avatar użytkownika
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 110KM MY15
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 35000 km
Auto2: Golf mk2 Country

Posty: 339 Wiek: 35
Dołączył(a): 23 lis 2011, o 09:08
Lokalizacja: Gdańsk, pomorskie
    WindowsFirefox

Poprzednia strona

Powrót do [3V] Superb MK3








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość