Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

forum użytkowników Skoda Fabia Mk1, Mk2 oraz Mk2 FL

Moderatorzy: lec, Sosna

Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez SkodaClub.pl 9 gru 2008, o 15:09

To auto spotykamy niemalże na każdym kroku. Należy do najpopularniejszych w wielu krajach, a w tym także i w Polsce, gdzie sprzedawane jest od początku produkcji
Obrazek Bezpośredni poprzednik, czyli Felicja, to był jedynie zmodernizowany Favorit, którego podstawowa konstrukcja pochodziła jeszcze z połowy lat osiemdziesiątych. Natomiast Fabia powstała na czystej kartce papieru. Koncern Volkswagen po raz pierwszy wykorzystał zupełnie nowa platformę A04, zaprojektowaną do małych modeli. Pierwsza była Fabia, a dopiero dwa lata później postała nowa generacja Volkswagena Polo, Seat Ibiza aż pod koniec 2001 roku! Chociaż Škoda miała tendencją ożywiania starych nazw swoich modeli (Rapid, Favorit, Felicia, Octavia, Superb), to tym razem nazwa nowego modelu przez długi okres była utrzymywana w głębokiej tajemnicy. Fabia była pierwszą żoną bizantyjskiego cesarza Heraklesa.

Jak mijał czas?
Pierwsze zdjęcia szpiegowskie najmniejszej Škody pojawiły się w mediach już w marcu 1999 roku. Auto nie było całkowicie zamaskowane i miało widoczne logo producenta. Na oficjalną premierę musieliśmy poczekać aż do wrześniowego salonu we Frankfurcie nad Menem. Sprzedaż rozpoczęła się 4. grudnia 1999 roku.

Pierwszą wersją nadwozia był pięciodrzwiowy hatchback. Napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym z wielopunktowym bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozrządem OHV, mocą 50 kW. Jednostka ta pochodziła z modelu Felicja, a jej konstrukcja jeszcze z modelu 1000 MB z 1964 roku! Fabia otrzymała już wersję zmodernizowaną z hydrauliczną regulacją luzu zaworów.



Z czasem w ofercie pojawił się także litrowy silnik czterocylindrowy o mocy 37 kW oraz od 2000 roku jednostka 2,0 o mocy 85 kW. Od początku produkcji oferowano dwie jednostki wysokoprężne ? SDI o mocy 47 kW oraz TDI z pompowtryskiwaczami i turbosprężarką o mocy 74 kW (100 KM).

Fabia w porównaniu z modelem Felicja miała nieco większy bagażnik o pojemności 248 l (272 l). W późniejszym okresie zmalał on do 260 l.

W kwietniu 2000 roku doszło do zmiany oprogramowania jednostek benzynowych o pojemności skokowej 1,4 l, a także wprowadzenia elektronicznego pedału gazu. W maju ofertę poszerzyła najsłabsza wersja silnika 1,4 l o mocy 44 kW, a jesienią rozpoczęto produkcję wersji kombi z bagażnikiem o pojemności 438 l.

Kolejnym etapem była modernizacja zawieszenia. Ostatnia nowością pierwszego roku nowego stulecia była wersja Junior, napędzana litrowym silnikiem. Auto straciło dynamikę i wyposażenie, odpadła pokrywa schowka przed współpasażerem, z wyposażenie odpadło także wspomaganie kierownicy oraz plastikowa pokrywa silnika. Oparcie tylnego siedzenie nie było dzielone. Po trzech kwartałach zmieniono silnik na wersję 1,2 HTP z dwoma zaworami na cylinder o mocy 40 kW, który okazał się nieco żwawszy od poprzednika. W styczniu 2002 roku zaprezentowana została wersja użytkowa Praktyk. Otrzymała czarne zderzaki, dwumiejscowe wnętrze, zakryte tylne okna. Co prawda nie zastąpiła pick-upów stworzonych na bazie modeli Favorit czy Felicja. Ze względu na małe zainteresowanie nabywców, produkcja została zakończona po roku.

Rok 2002 przyniósł jednak kilka nowości. Mocniejsza czterozaworowa i trzycylindrowa wersja 1,2 HTP z 47 kW zastąpiła definitywnie stare silniki 1,4 MPI o mocy 55 kW. Doszła także Fabia RS, napędzana czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,9 TDI o mocy 96 kW, współpracującym z sześciostopniowa przekładnią manualną. Najszybsza Fabia wyróżniała się m.in. nowymi zderzakami, tylnym spoilerem oraz zielonymi zaciskami hamulców. We wnętrzu zamontowano sportowe siedzenia i trójramienne koło kierownicy. W sierpniu 2004 roku nastąpiła modernizacja Fabii. Zmienił się m.in. wygląd wlotu powietrza chłodnicy, nowy zderzak i tylne światła zespolone. Wersja Komfort zastąpiona została Ambiente.

W 2005 roku zmodernizowany został trzycylindrowy silnik wysokoprężny, którego moc wzrosła z 51 do 59 kW.

Wiosną 2007 roku podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentowana została druga generacja Fabii, oznaczona kodem 5J. Jednocześnie kontynuowana była produkcja kombi i sedana w dotychczasowym wydaniu. Ostatnie egzemplarze można było kupić jeszcze na początku 2008 roku.



Crashtest niezależnej organizacji Euro NCAP Fabia pierwszej generacji przeszła w 2000 roku. Za ochronę pasażerów w czołowym i bocznym zderzeniu auto uzyskało 26 punktów i cztery gwiazdki, co oznacza w kategorii małych samochodów wynik co najmniej dobry. Za ochronę przy czołowym zderzeniu przyznano 12 punktów. W przypadku wyposażanie pojazdu poduszką powietrzną współpasażera, zagrożona jest klatka piersiowa i lewa łydka.

Za ochronę przy bocznym zderzeniu przyznano 14 punktów, a najbardziej zagrożone są górne partie ciała kierowcy. Za ochronę pieszego przyznano dwa punkty i dwie gwiazdki.

Statystyki niezawodności TÜV 2002 uznały Fabię jako pojazd niezawodny ponad średnią. W kategorii samochodów w wieku 2-3 lat Fabia zajęła 49 pozycję na 116 ocenianych, ze średnią 4,3 proc. poważniejszych usterek. W zestawianiu 4-5 letnich pojazdów Fabia zajęła 58 miejsce na 111 ocenianych, z wynikiem 8,7 proc. poważniejszych usterek. W kategorii pojazdów 6-7 letnich model ten zajmuje 47 miejsce na 99 ocenianych, z wynikiem 12,9 proc. poważniejszych usterek (średnia tej kategorii wynosi 13,3 proc.).

Technicy TÜV w samochodach pięcioletnich stwierdzili problemy z odpowiednim oświetleniem reflektorów oraz kierunkowskazów oraz z przednim i tylnym zawieszeniem. Dobrze oceniono hamulce.

Fabia z silnikiem 1,4 16V 55 kW zaliczyła także test na dystansie 100 tys. km, który zorganizował niemiecki tygodnik Auto Bild. Stwierdzono następujące problemy: 16.550 km ? sterowanie ustawienia poziomu oświetlenia reflektorów, 19.150 km ? wymiana dyszy spryskiwacza szyby czołowej, pięciokrotnie komputer pokładowy podawał błędne informacje, oznaczające uszkodzoną jednostkę sterującą silnika, 64.350 km- umocowano uchwyty tylnych siedzeń. Podczas ostatniego przeglądu, który odbył się po przebiegu 90.233 km wymieniono przednie klocki hamulcowe, czujnik temperatury wentylatora silnika. Największą usterką okazała się synchronizacja czwartego biegu. Problem ten usunięto już po przebiegu 43.745 km, gdy wymieniona została cała skrzynia biegów.




Jak wypadło auto po końcowym demontażu? Okazało się, że silnik może bez problemu zaliczyć przynajmniej kolejnych 100 tys. kilometrów. Wewnętrzne elementy wykazały tolerancję nowych części, był widoczny jedynie minimalny stopień zużycia. Dotyczy to skrzyni biegów, które była w połowie testów wymieniona. Nie zauważono śladów większej korozji, a jedynie minimalne jej skutki. Pozytywna ocenę dziennikarzy tygodnika Auto Bild otrzymał silnik. Dla dwóch osób stanowi on optimum, ale także nie sprawia kłopotów podczas jazdy czterech dorosłych pasażerów. Skrytykowano deskę rozdzielczą ? za nudny wygląd i jakość materiałów i przeważającą szara barwę. Ostatecznie Fabia zajęła miejsce w dolnej części klasyfikacji samochodów, które przeszły testy długodystansowe niemieckiej redakcji.



Wady i zalety
Škoda od dawna nie należy już do najtańszych marek samochodów, ale ceny części zamiennych pierwszej generacji Fabii wciąż nie należą do najdroższych. Są one jednak zdecydowanie wyższe niż do Felicji.

Design sztywnej karoserii nie wzbudza specjalnych emocji. Przednia część jest typowa dla marki. Materiały we wnętrzu nie są najgorszej jakości, a dotyczy to zarówno elementów z tworzywa sztucznego, jak i tkanin. Ich zużycie, nawet po kilku latach, nie wydaje się nadmierne. Wersje bogato wyposażone są w m.in. ABS, ESP, światła mgłowymi, tylne hamulce tarczowe, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, ogrzewane lusterka zewnętrzne, klimatyzowany schowek na napoje oraz ogrzewane siedzenia. Dostępne też były światła bi-ksenonowe, który obecna generacja Fabii aktualnie nie oferuje. Z tego luksusowego wyposażenia zrezygnowano ze względu na 1 proc. zainteresowanie nabywców.

Silniki wysokoprężne 1,9 TDI charakteryzują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. System pompowtryskiwaczy, z którego obecnie Volkswagen już zupełnie rezygnuje, słynie z głośniejszej pracy silnika. Są to jednak silniki niezawodne i długotrwałe.

Z benzynowych zdecydowanie najlepsze są koncernowe 1,4 l. silnika o pojemności skokowej 1,6 l Fabia się nie doczekała, a jedynie 2,0 l. do wersji kombi zdecydowanie polecamy jednostkę wysokoprężną, bo zarówno trzycylindrowy 1,2 HTP jak i czterocylindrowy 1,4 l o mocy 50 kW, to zdecydowanie za mało.




Fabia zapewnie odpowiednie bezpieczeństwo jazdy i dobre zawieszenie. Był jednak okres, w którym koncern chciał zaoszczędzić i montował mniejsze prawe lusterko zewnętrzne. W tym modelu przetrwało ono praktycznie do końca produkcji pierwszej generacji, bo zdaniem producenta miało mieć wpływ na?obniżony opór powietrza.

Deska rozdzielcza wytrzymuje trudy eksploatacji, a ewentualne skrzypienie jej elementów można wyeliminować dodatkowa podkładką. Mniej miejsca na kolana mają pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach. Ze względu na wymogi bezpieczeństwa pasywnego, nie ma tam praktycznie miejsca dla trzech dorosłych osób. Nie przewidywano tam trzeciego pasażera, dla którego przygotowany tylko pas bezpieczeństwa, a zagłówek montowany był jedynie w wersjach lepiej wyposażonych.

W pierwszych rocznikach odnotowano problemy z dopasowaniem elementów, a dotyczyło to błotników i zderzaków. Małe silniki trzycylindrowe 1,2 HTP wśród samochodów używanych nie cieszą się najlepszą renomą, a ich dźwięk przypomina?maszynę do szycia. Są paliwożerne i trudno zbliżyć się do danych producenta, bo to wymaga od kierowcy pewnej wprawy. Zdecydowanie silniki konkurencyjne o zbliżonej pojemności skokowej są tutaj oszczędniejsze.

Na rynku dostępne są też wersje z instalacją LPG, którym jednak brakuje mocy. Dobrego wyboru nie stanowi także głośny silnik wysokoprężny 1,4 TDI. Natomiast większe diesle 1,9 TDI są do tego auta za ciężkie i powodują przedwczesne zużywanie elementów przedniego zawieszenia.

Usterki
Do najczęściej spotykanych problemów należą stosunkowo szybko przepalające się żarówki w przednich reflektorach. Do Fabii montowane są żarówki H7. W silnikach wysokoprężnych TDI po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów mogą pojawić się problemy z turbosprężarką.

Wielopunktowy wtrysk paliwa silników 1,4 MPI także nie należy do niezawodnych. W pierwszym okresie produkcji odnotowano duża liczbę wadliwych uszczelek pod głowicą, co zakończyło się akcją przywoławczą.

Awaryjny był czujnik świateł stop. Po modernizacji w 2001 roku głośniejsze stało się przednie zawieszenie. Luzy są typowe, ale słychać stukanie. Do momentu modernizacji pękała plastikowa obudowa stabilizatora. Krótszy żywot mają też łożyska kół. Ze wspomagania kierownicy może wyciekać olej.

We wnętrzu problemem staje się elektryczne sterowanie szybami w drzwiach. Zdarza się, że osłona słoneczna?pozostanie w ręce. Nadwozie wytrzymuje wszelkie wpływy działań atmosferycznych. Ślady korozji pojawiają się na piątych drzwiach. Dobrze wytrzymuje skutki eksploatacji w zimie (sól na drogach) układ wydechowy.




Fabię pierwszej generacji można już kupić za ok. 15 tys. zł. Po analizie ofert rynkowych dochodzimy do wniosku, że większość właścicieli stara się jeździć tym autem jak najdłużej. W ofertach brakuje egzemplarzy z małym przebiegiem. Najwięcej sprzedaje się tych, które mają na swoim koncie już przynajmniej 100 tys. kilometrów.

Najstarsze egzemplarze z 2000 roku z silnikiem 1,4 i przebiegiem ponad 120 tys. km oferowane są w cenie ok. 15 tys. zł. Wersja 1,2 HTP z 2003 roku z przebiegiem 115 tys. km za 16,5 tys. zł. Auto z firmowa instalacją LPG z silnikiem 1,4 l, to wydatek od 17 tys. zł.

Dużo w ofertach jest wersji z silnikami wysokoprężnymi, ale ich przebieg to przynajmniej 120 tys. km, a ceny rozpoczynają się od 18 tys zł (1,4 TDI).

Można jednak wybrać coś dla siebie, bo generalnie Fabia stanowi dobry wybór w ofercie samochodów używanych. Tak szybko nie koroduje i stosunkowo jest samochodem niezawodnym w długiej eksploatacji.


Zalety
? Dostępna sieć serwisowa
? Niskie ceny części zamiennych
? Dobrej jakości materiały we wnętrzu
? Dobra przekładnia
? Bogate wyposażenie dodatkowe
? Elastyczne silniki wysokoprężne 1,9 TDI
? Niezawodne silniki 1,4 MPI
? Niskie zużycie paliwa jednostek wysokoprężnych
? Dobre bezpieczeństwo pasażerów
? Solidne własności jezdne i komfortowe zawieszenie


Wady
? Głośna praca silników z pompowtryskiwaczami
? Brak w ofercie silnika 1,6 litra
? Mniejsze prawe zewnętrzne lusterko wsteczne
? Skromna deska rozdzielcza
? Mało miejsca na kolana na tylnych siedzeniach
? Brak środkowego zagłowka (do roku 2004)
? Duże zainteresowanie kradzieżami wersji z TDI
? Nadmierny hałas 1,2 HTP i 1,4 TDI
? Duża masa turbidiesli
? Słabsze hamulce


Najczęściej występujące usterki
? Przepalające się żarówki H7 w reflektorach
? Awarie przepływomierza w dieslach
? Awarie turbosprężarek w TDI
? Awarie wielopunktowego wtrysku w 1,4 MPI
? Awarie czujnika świateł stop
? Luzy w przednim zawieszeniu
? Wyciek oleju ze wspomagania kierownicy
? Samoczynne opuszczanie się szyb w drzwiach
? Uszkodzenia mechanizmu osłony przeciwsłonecznej
? Uszkodzenia sterowania ogrzewania
? Korozja układu wydechowego

źródło: RoadLook.pl
SkodaClub.pl BOT
SkodaClub.pl
Avatar użytkownika
Auto: Inny

Posty: 116 Wiek: 11
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 00:50
    WindowsXPMSIE7

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez Sptom 10 gru 2008, o 18:22

Najczęściej występujące usterki dodatkowo:
często padające łączniki stabilizatora
Dodatkowe KM dostarczone przez Dynosoft Wrocław
Sptom
-member status-
-member status-
Silnik: 1.9TDI ASV 110KM MY03
Auto: Octavia, Elegance
Moc/Moment: 145KM @307Nm

Posty: 1353
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:41
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez lec 10 gru 2008, o 21:56

Sptom, ale to dotyczyly tylko wybranych roczników i bylo związane z akcją serwisową
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21665 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaAvantBrowser

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez spiryt4 1 mar 2009, o 19:02

Panowie nie zapominajcie o przeciekających drzwiach
Uniden 510 +President Alaska
spiryt4
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AME 68KM
Auto: Fabia Sedan, Run
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Auto2: VW Polo

Posty: 61 Wiek: 45
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:34
Lokalizacja: Świętochłowice,Sw ,woj.Śląskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez Marcian 3 maja 2010, o 11:51

Mam pytanie jak wedlug Was zrobiona jest tapicerka w Fabii I z 2006 roku, bo czytalem ze troche z kiepskich jakosci materialow i ze jest troche zle spasowana i troche skrzypi i ze za duzo plastiku, prawda to:?:

Czy podobnie jak w polo :?: czy gorzej wyglada w fabii :?: mam nadzieje ze podobnie jak w polo bo podobno fabia jest robiona na bazie polowki

Pytam bo niegdy nie siedzialem w fabii, ale siedzialem w polo IV FL i jak na moje oko tapicerka jest ok w polo IV FL.

A znalazlem fabie I z 2006 roku do kupienia w dobrych pieniadzach, tylko ze jeszcze jej nie widzialem na zywo, tylko na zdjeciach na necie.
Marcian
Silnik: 1.4TDI BNM 70KM MY06
Auto: Fabia

Posty: 25
Dołączył(a): 2 maja 2010, o 10:50
Lokalizacja: Świętokrzyskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez monaviediament 16 kwi 2011, o 16:17

Można dopisać jako zaleta duży bagażnik przy rozłożonych jak i złożonych siedzeniach z tyłu oczywiście. Pokonuje przeszkody na nie utwardzonej nawierzchni bardzo dobrze. Zmiana oleju 15000 km. jest bzdurą.
ja mam swój samochodzik od września 2002 roku i naliczniku zaraz będzie 269 tysięcy km. Przy kupnie nowego auta czyli Yeti planujemy jeździć w dalekie podróże, oraz wypady na różne spotkania typu Majówki i inne, a fabie zostawimy do jazdy do pracy oraz na zakupy i nie tylko.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 38
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez cerf 29 wrz 2011, o 08:30

moja znajoma ma fabię i jest zadowolona ma rok 2002 1,4 mpi tylko ma problem z lakierem łuszczy się i podczas jazdy zderzak wydaje dziwne odgłosy
bonjour madame i monsieur Puis-je vous aider alors amusez-clubbers (Remarque libérer le chevreuil sur la route )
cerf
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ALH 90KM MY01
Auto: Octavia, Ambiente
Moc/Moment: 100KM @0Nm
Auto2: opel corsa C 1.2 16V

Posty: 65 Wiek: 32
Dołączył(a): 10 kwi 2010, o 08:03
Lokalizacja: Oborniki Śl Wołów, dolnośląskie
    WindowsXPChrome

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez monaviediament 12 paź 2011, o 20:18

no ba a może kot tam wlazł... :lol2:
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 38
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez mati26 21 kwi 2012, o 15:10

Mam problem z falujacymi obrotami,czy ktos wie jak temu zaradzic?w lutym czyscilem przepustnice,ale jest to samo.jedynie pomoglo mi to podczas zapalania na zimnym silniku musialem go podtrzymac przez chwile na obrotach zeby nie zgasl,
mati26
Silnik: 1.4 AZE 60KM MY01
Auto: Fabia
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 8 Wiek: 32
Dołączył(a): 21 kwi 2012, o 14:53
Lokalizacja: nieledew, lubelskie
    Windows7Firefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez lec 23 kwi 2012, o 11:41

co to ma wspolnego z tematem watku, he ?
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21665 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7MSIE7

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez areczek.996 3 maja 2012, o 15:50

ja mam fabie w kombi 1.9TDI i jestem zadowolony wcześniej miałem octavie 1.9TDI
było w niej więcej miejsca z tyłu.
areczek.996
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY02
Auto: Fabia Kombi, Elegance
Moc/Moment: 101KM @0Nm
Przebieg: 183000 km
Auto2: opel frontera sport

Posty: 8
Dołączył(a): 3 maja 2012, o 15:37
    Windows7Chrome

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez bodzioK 24 maja 2012, o 13:29

Kurcze, nie ma samochodow doskonałych, a przynajmniej nie z tej pólki. Ja z Fabii jestem zadowolony, w skali od 1 do 5 dałbym 4. Z tyłu rzeczywiście miejsca mogloby być więcej, ale akurat mi to aż tak nie przeszkadza, bo zazwyczaj woze tylko swój tyłek :) Jak na 10 lat trzyma się przyzwoicie, a nawet jak juz cos wyskoczy, to przynajmniej nie musze sie martwic że zabule nie wiadomo jak duzo za częsci ;)
bodzioK
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AME 68KM MY00
Auto: Fabia

Posty: 3
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 12:25
Lokalizacja: Nowy Sącz
    WindowsXPFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez mrskoku 24 maja 2012, o 14:04

ja ze swojej f1 jestem bardzo zadowolony. auto jeździ na zasadzie - leje i jadę. oczywiście wszystkie przeglądy robię - po prostu prawie (puk puk) się nie dzieje.
na całe 8 lat eksploatacji wsadziłem w naprawy (nie licząc rzeczy eksploatacyjnych) niecaly 1000pln :) (silentblocki, końcówki drążków, automat stopu)
miałem felkę, mam f1, będę miał najpewniej f2 - chyba, że fundusze pozwolą to coś większego ze stajni Skody.
mrskoku
Auto: Inny, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 88000 km
Auto2: C4 Picasso 1.6HDi

Posty: 19
Dołączył(a): 24 maja 2011, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7MSIE7

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez Ankara 17 sty 2013, o 13:32

ja ze swojego autka jestem bardzo zadowolona, nie chucham na nie nie dmucham tylko zalewam do pełna i jadę,a jak mi coś tam stuka,puka to podkręcam głośniej radio i jadę dalej.Mimo iż nie jest najmłodsza to jeszcze mnie nigdy nie zawiodła,daje rade.
Ankara
Auto: Felicia
Moc/Moment: 101KM @126Nm
Przebieg: 150000 km
Auto2: renault clio

Posty: 7
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 16:35
Lokalizacja: warszawa, mazowieckie
    WindowsXPFirefox

Odp: Škoda Fabia (1999-2007) ? Plusy i Minusy

Postprzez monaviediament 3 lut 2013, o 10:52

Mam problem . Miałem światła automatyczne jak przekonałem kluczyk teraz gdy przekrecam zapala się światło tylko pozycyjnych a jak chcę przekrecic pokryto na mijania włączają się mijania i przeciwmgielne z tylu. Co robić z takim przekrętem mi to nie przeszkadza ale ci co jadą za mną ciągle długimi świecą.

Drugi problem to przy 280000 km samochód przy 1 i 2 i 3 biegu piłuje a wcale mu aż tak nie daje gazu. Samochód się dusi poczyna tyrkocze jak traktor wskazówki zwariują to w dół to w górę poczyna samochód gaśnie.

Inny mankament to nasze kochane dziury po zimie zrobiły mi tak że samochód stracił bierność. Ale to doradczej inna bajka.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 38
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    LinuxSafari

Następna strona

Powrót do Fabia I & II (+FL)








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości