Wszyscy zostali skasowani i sprzątnięci. Dzięki za zgłoszenie.
krzax napisał(a):Cześć, jak chcecie wymienić się poglądami odnośnie klimatu, to może nie czekajcie na moderatora, tylko sami utwórzcie nowy wątek. Przestańmy proszę zaśmiecać inne tematy.
pawelll napisał(a):Jak offtopujemy to na całego (najwyżej ktoś nas wytnie i przeniesie )
Nie, moderator brutalnie skasuje wszystko, bo ręczne przenoszenie postów to nie jest jego pełnoetatową praca i nie zawsze ma cierpliwość, zwłaszcza gdy widzi takie podejście.
Zapraszam do wątku ekologicznego, po pierwsze jest to dedykowany wątek dla rozmów o ekologii szeroko rozumianej a po drugie jest w dziale "Gadaniec", więc panują tam luźniejsze zasady porządkowe : http://forum.skodaclub.pl/gadaniec/ekologia-t34403.html
greg76 napisał(a):Ciezko pisać co w zamian ... Ja wybierając O4 zastanawiałem się nad toyota camry. We wrześniu dawali 14 tys rabatu na wejście. Oczywiście była 25k droższa ale bagażnik był mniejszy i nie w 4x4. Teraz z biegiem czasu zaluje ze sie nie zdecydowałem bo na pewno technologicznie wyprzedziła O4...
Z ciekawości w czym technologicznie Toyota wyprzedziła Skode ???
Pozdro
Też jestem ciekaw...Może widok z kamery, może ten tablet z ramkami jak 15lat temu, może centralny ekran, a właściwie tylko środek o rozdzielczości pierwszych smartfonów...Przyciski takie jak zawsze, od początku początków...Może ciasne wnętrze, z tyłu w kombi ja głowy nie wyprostuje, nawet na bocznych siedzeniach. Żeby nie było chciałem kupić, bo kolor się żonie podobał, ale na szczęście kilka dni później siadłem testowo do octavii i poczułem, że tu jest jakby luksusowo...Nie ma porównania, w tych samych pieniądzach ok 110tys koła 18vs16, czujniki przód, tył vs nic, dynamiczny silnik vs wyjec bez osiągów, matrix vs zwykły led i tak można ciągnąć... Mowa o corolli
No nie jest realnie tańsza, a mowa była o tym, że Toyota technologicznie poszla do przodu. Jedyna porównywalna z octavią to właśnie corolla...Camry to inny segment
Technologicznie jak chodzi o silniki, spalanie i kulturę pracy e-CVT to daleko wyprzedza VAG-a. Toyota zdecydowanie poszła technologicznie do przodu względem Toyoty jeszcze kilka lat temu - już teraz wreszcie mamy choćby aktywny tempomat.
Względem VAG-a brakuje natomiast często systemów dodatkowych, często zupełnie opcjonalnych, brakuje też mocnych silników. Jeżeli więc zależy nam na najdziwniejszych systemach oraz silnikach robiących setkę w 6 sekund - nie ma co patrzeć na Corollę. Jeżeli natomiast zależy nam na solidnym, praktycznym i bardzo komfortowym samochodzie, bezproblemowym jeżdżeniu przez lata, niskim spalaniu oraz współczesnych systemach ale niekoniecznie na arcy-wodotryskach to zdecydowanie warto pomyśleć o Corolli.
Warto także popatrzeć na cenę, Octavia max doposażona bez problemu przebija 200k. W przypadku Corolli max doposażony samochód to nieco ponad 160k i to już z akcesoriami... i to nie marki Skoda tylko THULE
Mimo psioczenia na O4 muszę przyznać, że Corrolla wygląda przy niej słabo. A przynajmniej wczoraj odniosłem takie wrażenie, gdy z nudów podjechałem do Toyoty ją obejrzeć. Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie jest ona już przestarzała i ani zewnętrznie ani wewnętrznie dupy, za przeproszeniem, nie urywa. To ja już wolę sobie pojeździć spokojnie jeszcze te półtora roku moją O4, która mimo swoich fanaberii, popsutej skrzyni biegów i słabych serwisów, jest chociaż przestronna i ładna, a nie ponura i ciasna jak Corrolla. W każdym razie z Corrolli w obecnym wydaniu się wyleczyłem.
Odnośnie Toyot, ja się śliniłem na Toytę C-HR, szczególnie gdy wyszła ta mocniejsza wersja 2.0 (ona miała bodaj 8s do setki, co już jest dla mnie jak najbardziej OK). Z zewnątrz mi się super podoba, mechanicznie jest super (nie mam nic przeciw e-CVTY) w środku jest w zasadzie OK (tył mnie nie interesował, tam ciemno!), ale -- i to dla mnie kładzie dowolną Toyotę -- infotainment to jest mega przedpotop. Nie ma nawet w pełni cyfrowych zegarów (a te w corolli to takie udawane, bo tam są fizyczne wskazówki). W nowej Yarisce już się coś ruszyło, ale to nadal nie wygląda tak, jak bym chciał. Jeśli chodzi o elektroniczne gadgety to straszna ze mnie sroka i ma mrygać i się ze wszystkim łączyć, integrować itd .
kolini napisał(a):Mimo psioczenia na O4 muszę przyznać, że Corrolla wygląda przy niej słabo. A przynajmniej wczoraj odniosłem takie wrażenie, gdy z nudów podjechałem do Toyoty ją obejrzeć. Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie jest ona już przestarzała i ani zewnętrznie ani wewnętrznie dupy, za przeproszeniem, nie urywa.
To prawda, O4 w porównaniu do Corolli z zewnątrz wygląda zdecydowanie lepiej! Natomiast jeżeli jesteśmy osobami, którym bardzo zależy na wyglądzie zewnętrznym to niestety leasingi na 3-4 lata nie sprawdzą się, trzeba zmieniać auto co roku. Czemu? Bo trendy w wyglądzie ostatnio lecą sporo szybciej niż dawniej, ot, może i O4 przy Corolli wygląda świetnie, ale już... O4 przy nowej Elantrze wygląda STARO I NUDNO! A nadchodzi Elantra N, czyli taki odpowiednik O4 RS-a/Cupry
kolini napisał(a):Elantra, fakt, jest ładna. Tylko dlaczego w niej ten jeden, jedyny archaiczny silnik?
Czekamy na Elantrę N
x4n napisał(a):No właśnie większość konkurencji dla Octavi ma tragiczne silniki, już o 4x4 nie wspomnę. Pozdrawiam
I tak i nie, bo jeżeli mówimy o silnikach i 4x4, to zakładam, że jednocześnie mówimy o droższej Octavii. Corolla czy Elantra albo Proceed lub i30 to fajne alternatywy dla dość podstawowej O4ki, czyli takiej za 120k czy 140k. Bez urazy, ale owszem, dzisiaj za 140k (przed rabatami) mamy O4-kę raczej przeciętną - albo sensownie wyposażona ale z powolnym silnikiem albo dobry silnik a ubogie wyposażenie. Jeżeli natomiast piszemy o silnikach, piszemy o 4x4 i wyglądzie i wyposażeniu to cena takiej O4-ki zaczyna nam otwierać sporo ale to sporo innych opcji w przeróżnych ciekawych markach. A moja O4 wyszła cenowo na 170k i był to lekko doposażony Style 2.0 TSI 190KM 4x4... można naprawdę sporo sporo dalej zaklikać. Dzisiaj na szybko wyklikałem RS-a za ponad 200k... to dużo jak na Octavię
Najbliżej oczywiście będzie lokalnie w VAG-u, gdzie mamy niemało ciekawych opcji, w których nie będzie brakowało ficzerów z O4: - VW Golf - jeżeli ktoś lubi i pożąda tego nowoczesnego designu to czemu nie - Seat Leon - w kombi, jest styl, jest przyjemnie, jest kompletnie - Cupra Leon - bo 2.0 TSI 245KM DSG od ... 147k!! Ba, 2.0 TSI 300KM od 163k PLN - a z tym O4 RS nie ma szans! - Cupra Formentor - idziemy z modą na crossovery i SUV-y? Czemu nie! - Skoda Superb - jeżeli robimy sporo tras dobry wybór: wygoda, kanapa, komfort, miejsce - wielowahacz i liftback - VW Arteon - opcja podobna jak powyżej - typowy trasowiec jak i Superb - VW Passat - model już schodzi, chyba już nie warto, obecnie mało wersji i wyposażenia do wyboru - Audi A4 albo A5 liftback
Ja skończyłem z Superbem zamiast O4-ki i jestem bardzo zadowolony. Dla mnie komfort, wygoda i rozmiary mają znaczenie - nieraz sporo wożę, często długie trasy. Niemal 300-konny silnik też sprawdza się świetnie na trasach, załadowane do pełna auto nie ma najmniejszych problemów z obciążeniem. Ale w Superbie 190KM też sprawuje się super! Gdybym natomiast robił mniej tras bądź krótsze myślę, że poszedłbym w Cuprę, zapewne Leona kombi albo Formentora - to sporo ciekawsze samochody niż O4. Niekoniecznie z najmocniejszym silnikiem dostępnym na rynku - po prostu którymś sprawnym
Ja mam zdanie całkiem odmienne, jeździłem 5 lat Passatem Highline i Arteon I Superb odpadł ze względu na wygląd w środku ten sam styl od 5 lat. Cupra gorzej wykonana i tez czegoś nie miała co chciałem, golf tragedia funkcjonalna nawet nie miał grzanej przedniej szyby w opcji, do tego małe. A samochód ma obsłużyć 4 osobowa rodzine.
A4 i A5 jak doposażyć wychodził tragedia, do tego dla mnie za małe. Jedyne co bym rozważał to nowy Superb, ale bedzie za 2 lata.
Ależ to wcale nie jest odmienne zdanie: 100% prawdy, Superb, Passat i Arteon się w środku już troszkę zestarzały, chociaż ja na Superba nie narzekam: po faceliftcie wygląda to sporo świeżej niż przed, wirtualne zegary, podświetlenie ambientowe, nowa kierownica i nowy wystający infotainment mocno odświeżyły to wnętrze. Oczywiście nadal Enyak ma sporo świeższe wnętrze, w O4 może być - w sumie w O4 podobało mi się wnętrze RS-a ale inne już mniej (najgorsza jest srebrna listwa no ale można mieć inną). Ale to prawda, Superb nie wygrywa wyglądem wnętrza: wygrywa nad O4 zdecydowanie wyciszeniem i komfortem na autostradzie.
Golf jest dziwny - dlatego go dodałem, bo niektórzy mogą lubić taki nowoczesny młodzieżowy styl. Mnie osobiście bardziej podoba się Cupra a wg. recenzji z ostatnich 2 lat jakość stoi na bardzo wysokim poziomie - zdecydowanie lepiej wykonana niż Skody, sporo recenzentów wspomina o jakości dobrych czasów Audi, no i stylistycznie też Cupra najlepsza. A4 i A5 doposażone wydają się sporo droższe, ale z drugiej strony dostajesz sporo większe rabaty niż w Skodzie - to nie jest plotka, potwierdzam to. Gdy salon odwiedziłem sprzedawca z miejsca proponował 50k na A5-tkę. Nie wziąłem, bo rezygnując z zamówienia O4 postanowiłem wziąć co mają na miejscu - tutaj mieli na stanie tylko A5-tki poza moim budżetem. W przypadku O4 50k rabatu jest nie-re-al-ne
arturooo3 wlaśnie te zdjecie pokazuje jak to stara koncepcja na deske rozdzielczą ( to jest oczywiscie sprawa gustu) Taki ambient mialem, a nawet ciekawszy w Passacie z 2016 roku.
Dla porownania fotka zrobiona zwyklym telefonem z O4
Do muzy i Navi, wiadomo. Ale mi chodzi o apke do obsługi auta, menusy, jak są ustawienia rozlokowane, pokazywanie na VC korków bez włączania map itd. Jednak zawsze lepiej jak auto to samo w sobie ma.