Octavia 1.4 TSI plug-in

Octavia IV [5E] (2019 - .... ). Dział użytkowników modelu Octavia 4

Moderatorzy: lec, Laurent, arturooo3, K-J

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez mlin 26 sty 2022, o 17:31

l3l napisał(a):
Rzufik1 napisał(a):
l3l napisał(a):Czemu nie liczycie tylko litr na km? A gdzie koszta pradu oraz produkcji tego pradu? Z pustego nie nalejesz. Nawet prad z PV nie jest za darmo bo do produkcji i instalacji tez zostaly poniesione koszta.




nie przesadzaj..... nawet jak byś ładował w G11 to masz kwotę za 1kWh aktualnie 0,4845 zł brutto

a jak lecisz w dwu taryfowej to w nocnej masz 0,3096 zł ...

po co Ci panele ?

Ja nie przesadzam a pytam. Jaki ma sens porownywac suche obliczenia? Jak dobrze zestawisz obliczenia to zawsze udowodnisz swoj a nie ogolny punkt widzenia. Jesli mamy juz cokolwiek porownywac i opierac sie o warunki srodowiskowe i szeroko pojeta ekologie to wolal bym zestawiac calosciowy koszt uzytkowania spalinowego silnika do elektrycznego.... wraz z kosztami produkcji jednego i drugiego oraz utylizacji.

I gdyby tak zrobić to nadal wygrywa elektryk :).
mlin
Auto: Octavia RS, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 297
Dołączył(a): 4 cze 2021, o 17:10
Lokalizacja: Warszawa
    WindowsChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez Prezes879 27 sty 2022, o 09:44

Do produkcji elektryka za dużo osób nie potrzeba :) calutki silnik robi automat bez tych wszystkich odlewni, szlifierni itp to tez jakby nie patrzeć szkodliwość dla środowiska , a w elektryku ? Kilka zwoi i gotowe . Bez rozrząd , olejów itp . Dodatkowo mega wolno ścierają się klocki hamulcowe bo jest rekuperacja a właśnie podczas ścierania klocków środowisko mega truje. Do tego jak wspomniałem nie wymieniamy oleju co 10 tys to już koszty mniejsze a i środowisko zachowane , rozrząd również trzeba wyprodukować . Wiem ze baterie i ich utylizacja ale to początek ery elektryków wiec spokojnie :) słyszałem ze właśnie farmy z fotowoltaika będą brały oraz miały jakby chwilowy magazyn ze zużytych baterii . Czyli jakby drugie życie . A niestety akumulatory w spalinowkach również są wymienne i to czasami przy obecnym bublu nawet i co 2 lata.
Prezes879
Silnik: 2.0 TSI DLBA 245KM MY22
Auto: Octavia
Moc/Moment: 245KM @370Nm
Przebieg: 3200 km

Posty: 471 Wiek: 28
Dołączył(a): 29 paź 2017, o 14:22
Lokalizacja: Toruń, kuj-pomorskie
    MacOSXSafari

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez mlin 27 sty 2022, o 11:45

Tu jest fajna infografika, można sobie poscrollować

https://www.wsj.com/graphics/are-electr ... vironment/
mlin
Auto: Octavia RS, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 297
Dołączył(a): 4 cze 2021, o 17:10
Lokalizacja: Warszawa
    WindowsChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez barszcz3 28 sty 2022, o 00:32

Rzufik1 napisał(a):

nie przesadzaj..... nawet jak byś ładował w G11 to masz kwotę za 1kWh aktualnie 0,4845 zł brutto

a jak lecisz w dwu taryfowej to w nocnej masz 0,3096 zł ...

po co Ci panele ?


Zapomniałeś dodać opłatę sieciową zmienną, którą dolicza się do każdej kWh i wynosi 0,25 zł, a może od nowego roku jeszcze więcej. Obecnie kWh trzeba liczyć plus-minus 0,8 zł ze wszystkimi dodatkowymi opłatami.
barszcz3
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY21
Auto: Octavia, Ambition
Moc/Moment: 150KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 101
Dołączył(a): 11 kwi 2018, o 10:24
Lokalizacja: Lodz Polska, łódzkie
    MacOSXChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez pawelll 28 sty 2022, o 10:27

barszcz3 napisał(a):... Obecnie kWh trzeba liczyć plus-minus 0,8 zł ze wszystkimi dodatkowymi opłatami.


Nie masz racji. W taryfie G13 w Tauronie jest w tej chwili 0,35; 0,62; 0,99 dla poszczególnych stref. Plus niewielkie koszy stałe
O4 1.5 eTEC
pawelll
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY21
Auto: Octavia, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Volvo V70 /Punto 2012/O3

Posty: 2258
Dołączył(a): 27 lut 2016, o 19:54
Lokalizacja: Wrocław
    WindowsChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez barszcz3 28 sty 2022, o 21:33

pawelll napisał(a):
barszcz3 napisał(a):... Obecnie kWh trzeba liczyć plus-minus 0,8 zł ze wszystkimi dodatkowymi opłatami.


Nie masz racji. W taryfie G13 w Tauronie jest w tej chwili 0,35; 0,62; 0,99 dla poszczególnych stref. Plus niewielkie koszy stałe


Rzufik pisał o taryfie G11.

G13 jest dostępne tylko w Tauronie, a Tauron jest dostępny tylko w niektórych regionach kraju.

Taryfa jest z jednej strony fajna, ale z drugiej wymusza pewne dopasowanie się do tego, co ustalił dostawca prądu, czyli np. pranie czy gotowanie najlepiej robić od października do marca po 21:00, bo między 16 a 21 mamy prąd droższy niż w zwykłej taryfie G11.

Kto co lubi, ja wolę takie rzeczy robić po powrocie z pracy :)

Ładowanie auta - spoko, to zwykle można zrobić o dowolnej godzinie. No ale ładowanie auta to nie wszystko.
barszcz3
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY21
Auto: Octavia, Ambition
Moc/Moment: 150KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 101
Dołączył(a): 11 kwi 2018, o 10:24
Lokalizacja: Lodz Polska, łódzkie
    MacOSXChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez Rzufik1 29 sty 2022, o 12:34

Rzufik1 pisał o G11 jak i o dwutaryfowej, ale osobiście używam w domu G13.
I ceny podał już finalne.
Zresztą nawet jakbyś dołożył z 50% to i tak paliwa za to nie kupisz
Rzufik1
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY22
Auto: Inny, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm

Posty: 66
Dołączył(a): 23 maja 2021, o 06:53
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    unknownFirefox

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez x4n 30 sty 2022, o 09:16

Prezes879 napisał(a):Do produkcji elektryka za dużo osób nie potrzeba :) calutki silnik robi automat bez tych wszystkich odlewni, szlifierni itp to tez jakby nie patrzeć szkodliwość dla środowiska , a w elektryku ? Kilka zwoi i gotowe . Bez rozrząd , olejów itp . Dodatkowo mega wolno ścierają się klocki hamulcowe bo jest rekuperacja a właśnie podczas ścierania klocków środowisko mega truje. Do tego jak wspomniałem nie wymieniamy oleju co 10 tys to już koszty mniejsze a i środowisko zachowane , rozrząd również trzeba wyprodukować . Wiem ze baterie i ich utylizacja ale to początek ery elektryków wiec spokojnie :) słyszałem ze właśnie farmy z fotowoltaika będą brały oraz miały jakby chwilowy magazyn ze zużytych baterii . Czyli jakby drugie życie . A niestety akumulatory w spalinowkach również są wymienne i to czasami przy obecnym bublu nawet i co 2 lata.


Tu ciekawa historia o elektryku w zimę .

https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,5793393
x4n
Avatar użytkownika
Auto: Octavia RS, Inny
Moc/Moment: 200KM @420Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 209
Dołączył(a): 17 sty 2021, o 09:26
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    MacOSXSafari

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez arturooo3 30 sty 2022, o 10:45

Nic nowego, jest trochę testów zużycia baterii na youtube. Kupił w ciemno Teslę bez najmniejszego rozeznania :P ..
arturooo3
Auto: Superb3 Kombi, L&K 4x4
Moc/Moment: 280KM @400Nm
Przebieg: 10000 km

Posty: 1177
Dołączył(a): 18 maja 2017, o 08:48
Lokalizacja: Europa śr/zach, PL płd./zach
    WindowsFirefox

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez pawelll 30 sty 2022, o 11:26

Wątek o plug-in więc jakiś mod zaraz pogoni.
Ale z drugiej strony trudno przejść do porządku dziennego nad polityką forsowania elektryków.
Natomiast plug-in na dziś jest sensowną alternatywa. Patrzyłem pod tym kątem np. na nowego Peugeot 308, napęd plugin wydaje się ok.
Pytanie tylko czy i jak wygląda koszt wymiany baterii. Czytałem o jakichś chorych cenach.
O4 1.5 eTEC
pawelll
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY21
Auto: Octavia, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Volvo V70 /Punto 2012/O3

Posty: 2258
Dołączył(a): 27 lut 2016, o 19:54
Lokalizacja: Wrocław
    LinuxChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez mlin 30 sty 2022, o 12:17

pawelll napisał(a):Pytanie tylko czy i jak wygląda koszt wymiany baterii. Czytałem o jakichś chorych cenach.

Odpowiedź brzmi: nie ma prostej odpowiedzi i, jak zwykle, warto spojrzeć szerzej.

Przede wszystkim, dla hybryd to nie jest aż tak istotne, bo ich zasięg nie jest uzależniony od baterii jak to ma miejsce w BEV-ach. Nawet jeśli po 10 latach w twoim pluginie zasieg BEV spadnie do, powiedzmy, 20km to i tak nadal styka do tego, do czego PHEV został wymyślony, czyli jazdy po mieście. Po prostu wzrośnie Ci spalanie, bo będziesz częściej jechał na ICE. Wtedy, zależnie od tego, co się z baterią dzieje (czy celle się zużywają równomiernie i nie ma sensu regenerować, czy np. jest jedna, dwie, które można wymienić i wtedy się znacznie poprawi) -- to już musi diagnosta powiedzieć. W Toyotowskich hybrydach koszt regeneracji waha się od kilkuset do dwóch, trzech tysięcy, a one są już kilka ładnych lat na rynku. Wymiana całego pakietu jest zawsze najdroższa i nie wiem, ile kosztuje, ale zakładam, że podobnie, co np. nowa skrzynia biegów. Chyba że sobie wyjmiemy cały pakiet ze szrotu (a, wbrew pozorom, da się jeśli bateria nie jest ruszona). PHEVy też mają tę wadę, że oprócz relatywnie niezawodnego układu elektrycznego, mają silnik spalinowy i wszystko, co z nim związane -- serwisujemy więc dwa układy napędowe, co kosztowo, pod koniec życia auta, będzie boleć 2x bardziej. W tym sensie BEV-y biją je na łeb, nawet jeśli wymiana baterii jest w nich na koniec dnia droższa. Tam nie ma skrzyni biegów, turbin, filtrów, DPF-ów, olejów i całego tego ruchomego guana, które się po prostu zużywa, zapycha i psuje.

Jeśli zapomnimy o korzyściach z układu napędowego, od strony baterii dla BEV-ów jest oczywiście gorzej, bo tam, gdy regeneracja odpada, to wymiana już potrafi kosztować (pakiety do Leaf'a kosztują po 10-20k pln). Pociesza to, że poza baterią, tam się nie ma co zepsuć (w sensie, zawsze ma się co zepsuć :), ale te auta są bardziej bezawaryjne ot tak, niż najbardziej bezawaryjne konstrukcje ICE).

No więc tak :). Ceny potrafią być zarówno chore, jak i całkiem nie-chore. Gdyby ktoś miał przeczytać tylko to ostatnie zdanie, to chyba bym to powiedział tak: jest jak ze spaliniakami, możesz sobie turbinę zregenerować, albo kupić nową i cena będzie adekwatna. Z bateriami jest tak samo. Pociesza fakt, że ze wraz z wzrostem skali zjawiska jakim są BEVy, będzie tylko taniej i taniej.
mlin
Auto: Octavia RS, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 297
Dołączył(a): 4 cze 2021, o 17:10
Lokalizacja: Warszawa
    WindowsChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez pawelll 30 sty 2022, o 12:20

Problem w tym że prawdopodobnie awaria baterii w PHEV unieruchamia samochod. Tak na pewno jest w Mercedesie. Czy w Skodzie też nie wiem.
O4 1.5 eTEC
pawelll
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY21
Auto: Octavia, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Volvo V70 /Punto 2012/O3

Posty: 2258
Dołączył(a): 27 lut 2016, o 19:54
Lokalizacja: Wrocław
    LinuxChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez mlin 30 sty 2022, o 12:24

pawelll napisał(a):Problem w tym że prawdopodobnie awaria baterii w PHEV unieruchamia samochod. Tak na pewno jest w Mercedesie. Czy w Skodzie też nie wiem.

Znów, to zależy. Awaria turbiny też może unieruchomić samochód, ale nie musi -- może się zapalić check engine i będziesz miał po osiągach itd. Pytanie też co to tak naprawdę jest ta awaria, w sensie, czy się posypała elektronika w baterii i trzeba ją wymienić (i masz przechlapane), czy bateria widzi, że jedna z celli się zdegradowała ponad jakiś próg i wtedy BMS (system zarządzania baterią) decyduje, że trzeba do serwisu, ale po (nie-tak-zabójczej-cenowo) regeneracji jedziesz dalej.

btw. ja też nie wiem :). Wiedzę mam, póki co, "z internetu" :). Natomiast sporo czytam elektrowz.pl (wspominałem o nich, bardzo polecam) -- mnóstwo tam sensownych ludzi, którzy się dzielą doświadczeniami (i to ich doświadczenia, albo jakieś wnioski na ich podstawie) tu przytaczam.
mlin
Auto: Octavia RS, Inny
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 297
Dołączył(a): 4 cze 2021, o 17:10
Lokalizacja: Warszawa
    WindowsChrome

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez arturooo3 30 sty 2022, o 14:21



Warto tylko zaznaczyć dla przyszłych czytających, że artykuł to fejk - totalna ściema, nic nie jest w tym artykule prawdziwe. Smutna wiadomość o polskim dziennikarstwie niestety...

Smutne, ale ważniejsze kliknięcia i reklamy niż rzetelne dziennikarstwo.
arturooo3
Auto: Superb3 Kombi, L&K 4x4
Moc/Moment: 280KM @400Nm
Przebieg: 10000 km

Posty: 1177
Dołączył(a): 18 maja 2017, o 08:48
Lokalizacja: Europa śr/zach, PL płd./zach
    WindowsFirefox

Odp: Octavia 1.4 TSI plug-in

Postprzez pawelll 30 sty 2022, o 14:35

Skąd czerpiesz taką wiedzę? Nigdzie nie znalazłem testów Tesli dla temperatur poniżej -10 i w dodatku stojącej przy takiej temperaturze 2-3 doby. Znalazłem test pokazujący spadek zasięgu o 20%. Ale:
- gość wyjechał z ciepłego garażu
- jechał non stop
- nie włączał ogrzewania

Test na elektrowozie który trudno posądzać o elektrosceptycyzm
https://elektrowoz.pl/porady/jak-zima-s ... ent-wideo/
O4 1.5 eTEC
pawelll
Silnik: 1.5 TSI 150KM MY21
Auto: Octavia, Style
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Volvo V70 /Punto 2012/O3

Posty: 2258
Dołączył(a): 27 lut 2016, o 19:54
Lokalizacja: Wrocław
    LinuxChrome

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Octavia MK4








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], loki1, vandallx i 7 gości