2.5 TDI V6 - długo kręci

podforum użytkowników SKODA SUPERB MK1 (B5 3U, 2001?2008)

Moderatorzy: lec, Sosna

2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez barszczoo 18 sty 2018, o 11:24

Witam.

Mam problem z odpaleniem auta w określonych przypadkach, a mianowicie:
Czasem silnik odpala po 7-8 sekundach po przekręceniu kluczyka w stacyjce - oczywiście po zgaśnięciu diody od świec. Dzieje się tak, gdy "spiralka" gaśnie po upływie niecałej sekundy od zapłonu - tylko gdy przejadę bardzo krótki dystans lub silnik niedostatecznie się wychłodzi.

Po całej nocy pod chmurką, "spiralka" pali się kilka sekund i auto odpala "od kopa". Gdy silnik jest, powiedzmy, letni - zaczyna się problem. Przykładowo, zatrzymam się na stacji niecały 1 km od startu - mam problem z odpaleniem, "spiralka" pali się pół sekundy i gaśnie, a ja muszę piłować, żeby odpalić. Jak w końcu złapie, to puszcza wielką chmurę dymu (no ale to normalne przy takim piłowaniu). Na ciepłym silniku "spiralka" również gaśnie po pół sekundy, lecz odpala od razu.
Podobnie, gdy przyjadę do pracy i w południe jadę na obiad. Po 3-4 h stania, przy 10 stopniach na dworze, auto nie jest ostudzone na tyle, by "spiralka" paliła się znowu kilka sekund. Gaśnie po pół sekundy i jest problem z odpaleniem.

Podsumowując:
1. Zimne auto - "spiralka" pali się kilka sekund - silnik odpala od kopa
2. Nagrzane auto - "spiralka" pali się pół sekundy - silnik odpala od kopa
3. "Letnie" auto (krótki dystans, niedogrzane lub długi dystans i długi postój) - "spiralka" pali się pół sekundy - silnik odpala po kilku sekundach (7-8 sek) i puszcza wielką chmurę dymu.

Świece zostały wymienione i objaw nie ustąpił. Czy to może być wina jakiegoś czujnika, który steruje długością grzania świec?

Bardzo przepraszam za opis problemu. Może to jakiś banał, ale niestety nie znam się na mechanice samochodowej :) Mieszkam za granicą i mój mechanik wysłał mnie do elektryka, który bierze prawie 300 zł za godzinę roboty. Wolałbym tego uniknąć :-)
barszczoo
Silnik: 2.5TDI V6 BGD 163KM MY06
Auto: Superb
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 4
Dołączył(a): 18 sty 2018, o 11:06
Lokalizacja: Tczew
    WindowsChrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez lec 18 sty 2018, o 13:10

komputer podłaczałeś ? błedy odczytane ?
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21524 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez barszczoo 18 sty 2018, o 13:32

Komputer podłączany. Brak błędów.
barszczoo
Silnik: 2.5TDI V6 BGD 163KM MY06
Auto: Superb
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 4
Dołączył(a): 18 sty 2018, o 11:06
Lokalizacja: Tczew
    WindowsChrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez lec 18 sty 2018, o 13:45

próbowałeś w takim przypadku podgrzać kilka razy ?
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21524 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez barszczoo 18 sty 2018, o 13:51

Tak. Próbowałem raz 10 razy. Kontrolka gaśnie za każdym razem tak szybko, że wydaje mi się, że świece w ogóle nie grzeją... Jakby komputer myślał, że silnik ma 90 stopni, a nawet letni nie jest.
barszczoo
Silnik: 2.5TDI V6 BGD 163KM MY06
Auto: Superb
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 4
Dołączył(a): 18 sty 2018, o 11:06
Lokalizacja: Tczew
    WindowsChrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez lec 18 sty 2018, o 13:56

no to komputer i na kanałach w silniku sprawdzasz wskazania czujnika temperatury. Jesli sa złe to masz winowajce. Tylko o ile pamietam (nie wiem czy u ciebie w V6 tak bedzie) to czujniki temp. sa dwa - i jeden daje chyba wskazania dla elektroniki a drugi wlasnie na silnik
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21524 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez ROBAL_26 18 sty 2018, o 18:14

barszczoo, spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika temperatury jeśli nie będziesz mógł odpalić , prawdopodobnie czujnik podaje złe odczyty na ciepłym i ecu daje mniejszą dawkę paliwa .ok :roll:
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: VW T5 LONG FL 2011

Posty: 2912 Wiek: 33
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez Gluchy 18 sty 2018, o 20:16

Jak dla mnie to jest objaw umierającej pompy :płacz:
Gluchy
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Fabia, Ambition
Moc/Moment: 105KM @0Nm
Przebieg: 85000 km

Posty: 721 Wiek: 34
Dołączył(a): 7 mar 2011, o 18:07
Lokalizacja: PP, wielkopolskie
    Windows7Firefox

Re: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez lec 19 sty 2018, o 21:58

barszczoo napisał(a):Witam.

Mam problem z odpaleniem auta w określonych przypadkach, a mianowicie:
Czasem silnik odpala po 7-8 sekundach po przekręceniu kluczyka w stacyjce - oczywiście po zgaśnięciu diody od świec. Dzieje się tak, gdy "spiralka" gaśnie po upływie niecałej sekundy od zapłonu - tylko gdy przejadę bardzo krótki dystans lub silnik niedostatecznie się wychłodzi.

Po całej nocy pod chmurką, "spiralka" pali się kilka sekund i auto odpala "od kopa". Gdy silnik jest, powiedzmy, letni - zaczyna się problem. Przykładowo, zatrzymam się na stacji niecały 1 km od startu - mam problem z odpaleniem, "spiralka" pali się pół sekundy i gaśnie, a ja muszę piłować, żeby odpalić. Jak w końcu złapie, to puszcza wielką chmurę dymu (no ale to normalne przy takim piłowaniu). Na ciepłym silniku "spiralka" również gaśnie po pół sekundy, lecz odpala od razu.
Podobnie, gdy przyjadę do pracy i w południe jadę na obiad. Po 3-4 h stania, przy 10 stopniach na dworze, auto nie jest ostudzone na tyle, by "spiralka" paliła się znowu kilka sekund. Gaśnie po pół sekundy i jest problem z odpaleniem.

Podsumowując:
1. Zimne auto - "spiralka" pali się kilka sekund - silnik odpala od kopa
2. Nagrzane auto - "spiralka" pali się pół sekundy - silnik odpala od kopa
3. "Letnie" auto (krótki dystans, niedogrzane lub długi dystans i długi postój) - "spiralka" pali się pół sekundy - silnik odpala po kilku sekundach (7-8 sek) i puszcza wielką chmurę dymu.

Świece zostały wymienione i objaw nie ustąpił. Czy to może być wina jakiegoś czujnika, który steruje długością grzania świec?

Bardzo przepraszam za opis problemu. Może to jakiś banał, ale niestety nie znam się na mechanice samochodowej :) Mieszkam za granicą i mój mechanik wysłał mnie do elektryka, który bierze prawie 300 zł za godzinę roboty. Wolałbym tego uniknąć :-)
Podobno pomaga:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6048933763


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21524 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPChrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez barszczoo 23 sty 2018, o 15:04

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W przyszłym tygodniu przyjeżdża znajomy mechanik i będziemy dłubać. Dam znać, co to było. Może komuś się przyda wiedza w przyszłości. Oczywiście jeśli znajdziemy usterkę :)
barszczoo
Silnik: 2.5TDI V6 BGD 163KM MY06
Auto: Superb
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 4
Dołączył(a): 18 sty 2018, o 11:06
Lokalizacja: Tczew
    WindowsChrome

Re: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez luckyboy 23 sty 2018, o 18:16

Pompa do naprawy.
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie"
luckyboy
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 BCA 75KM MY03
Auto: VAG-VW, Pacific
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 252000 km
Auto2: Citroen C3 1.4 16v

Posty: 141 Wiek: 35
Dołączył(a): 1 sty 2016, o 17:49
Lokalizacja: Toruń, kuj-pomorskie
    WindowsXPChrome

Odp: 2.5 TDI V6 - długo kręci

Postprzez Skodakochana 2 mar 2018, o 16:13

Te TDje są dość kapryśne z odpalaniem...

Pompa może być do regeneracji jednak można pokombinować z regeneracja po kosztach...
Ustawienie źle czasem synchro nie spowoduje w tym silniku również takich objawów bądź rozjechane synchro?

Ogólnie to sprawdź sobie przewały z wtrysków również na pompie zobacz czy nie ma wycieków ropy...
po odpaleniu samochodu sprawdź czy nie ma pęcherzów powietrza przez przezroczysty wąż (jedna osoba odpala auto druga obserwuje) oraz sprawdź sobie dokładnie filtr paliwa te filtry lubią po czasie moczyć z przewału na korpusie...
Skodakochana
Silnik: 1.9TDI ATD 101KM MY00
Auto: Octavia 4x4, Ambiente
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 186000 km
Auto2: AudiA4 A6 A3 80 passat B4

Posty: 1866
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 17:22
Lokalizacja: Polna, małopolskie
    UbuntuFirefox


Powrót do [3U] Superb MK1








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości