1.6mpi, obroty, szarpanie/ECU 13.6V/TEmp pow. 94-98stopni

tuning i wspólne tematy dot. samochodów uniwersalne dla wielu modeli

Moderatorzy: lec, Sosna

1.6mpi, obroty, szarpanie/ECU 13.6V/TEmp pow. 94-98stopni

Postprzez celticsailor 6 gru 2017, o 19:03

Dobry wieczor

Kupilismy niedawno Felicie z 1.6mpi, ale jezdzic to to sie tym nie da ehh
Tak mysle ze chyba nie jest to wina przepustnicy choc tak wszyscy dookola gadaja,pisza na forach w google bo objawy podobne, pan mechanik nawet podobno wyczyscil ja(ja juz wiem ze popryskal raczej sprayem za cale 80 zeta do kolektora)...

,prosze o pomoc bo nie wiem czy mam ja dowiesc na zlom nie bedziemy ladowac pieniedzy w Fele za 950zl bo juz poszlo 200, ale byla potrzeba chwili - dzieci do szkoly etc naprawde koszt taksowki to 450zeta w 5 dni... :( kogo stac... ale moze? ktos pomoze?
A wiec
Obroty skacza na biegu jałowym i silnik gasnie po odpaleniu wpadaja na 1800rpm,silnikiem szarpie a po jakims czasie znow sie uspokaja - niestety nie na dlugo, bo albo zgasnie a jak przygazujesz to potrafia wskoczyc na ponad 2,5tys czasem z opoznieniem jak juz wbiles dwojke nie pytac lepiej, choc czesciej gasnie, natomiast nawet jak zimny to z odpaleniem igla! nawet przy -1! czy dzis przy 8stopniach ALE......
wiec kupilem kabelek kkl, podlaczylem VAG reluztaty sa takie:

pierwszy przyklad:
Zimny silnik, bez wlaczonej elektryki - obroty na start 1750rpm! spadaja baardzo powoli podczas rozgrzewania silnika do ok 1120rpm, czyli po okolo 15minutach dopiero, injection time 2.55/2.81 na zmiane, lambda 0.25/0.76/0.73/0.23/0.84/0.32/0.05 etc

po czym tempratura powietrza zassysanego !!!!!!!!!!!!!!!!!!! uwaga ok 97stopni a wody 12 stopni!!! odwrotnie niz powinno byc co do cholerki???
, napiecie na ECU 13.7-13.8V przy wlaczonym silniku na wylaczonym 12.7V
UWGA ! wlaczam swiatla silnikowi spadaja boroty do 640rpm gasnie napicie na ECU 13.1V
mysle zrobie eksperyment bede nagrywal video.

odpalam po raz kolejny brumm obroty 1650rpm rpm spadaja, do 1400 i do 1024 wlaczam swiatla i dmuchawe obroty spadaja do 780rpm napiecie na ECU spadlo do 13.5V silnik sie dlawi
dodaje gazu 1760rpm napicie na ECU 13.8-13.7-13.3-13.8V to normalne? regulator napiecia zdycha? przy jalowych obrotach a duzym poborze mocy nie wystarcza dla silnika napicia??? wiec uwaga drugi raz: wlaczam swiatla , jest niby ok dodaje wiec - podgrzewanie szyby,swiatla dlugie,kierunki,elektryke cos nagle silnik zdycha, dodaje gazu silnik chodzi ale szarpie obrotami w koncu spadaja silnik sie dlawi dodaje gazu wskoczyly na 3000rpm nagle! i zdechl....
na vagu to wyglada mniej wiecej tak:
obroty spadaja do 928rpm ECU Vol 13.5v wlaczam nawiew cieplego powietrza na maksa obroty nagle spadly do 256rpm napicie ECU 13.2V/11.7V silnik zdechl to wszystko oczywiscie stalo sie w sekunde moze dwie,
na wlaczonym zaplonie napicie na ECU 12.7V
czy ktos mi wytlumaczy o co biega??? a temp wody 13 stopni pokazuje na vagu zas to temp powietrza a temp powietrza to temp wody??

Jak ma sie elektryka do przepustnicy? a moze to wogle nie przepustnica tylko komputer z braku poprawnego napiecia zle reguluje obrotami silnika "z braku laku" ? zaplon? regulator napicia? alternator? jak jedno ma sie z drugim i piatym? a te pokrecone temperatury zamienione kable sensora czy co??? przez gorace niby powietrze fiksuje komp i miesza wmieszance? - bez sensu nic z tego nie kumam felicia/polo 1.6AEE - falowanie obrotow,szarpanie,gasniecie,temp pow 98 wody 13!obawiam sie ze to szukanie igly w stogu siana
celticsailor
Silnik: 1.6 AEE 75KM MY10
Auto: Felicia
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 3
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 14:44
Lokalizacja: Opole
    WindowsChrome

Powrót do Ogólne: Tuning / Mechanika / Auto Detailing / Bezpieczeństwo








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości