[O1] Dziwny hamulec

tuning i wspólne tematy dot. samochodów uniwersalne dla wielu modeli

Moderatorzy: lec, Sosna

[O1] Dziwny hamulec

Postprzez desmo 8 mar 2008, o 18:38

Dzisiaj zrobiłem przekładkę kół na letnie i oczywiście malowanie zacisków w jedynym słusznym kolorze czyli czerwonym.
Zeby zrobić to ładnie postanowiłem wyjąć klocki z zacisków i pomalować.
Wszystko ładnie pięknie ale wyjąłem klocki tylko w jednym zacisku i męczyłem się jak diabli żeby go poskładać.Udałe się po dłuższym czasie.Resztę sobie odpuściłem.

Ale .......... jak zwykle coś , mam dziwny pedał hamulca , w sensie że mogę go wcisnąć w podłogę bez problemu :shock:

I tu pytanie czy macie tak samo :pytanko:

Dodam że wszystkie 4 koła hamują , tylko dziwny ten skok hamulca , co się nagle mogło zmienić po wyjęciu klocków?
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY08
Auto: VAG-Seat, Sportline
Moc/Moment: 200KM @410Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi A3 1.9 BXE

Posty: 1567 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown

Postprzez JanuszSz 8 mar 2008, o 18:54

To normalne.Wyjmowałeś klocuchy,więc musiałeś scisnąć zaciski,aby się cofnęły.Teraz musisz dzień ,dwa pojeździć delikatnie i hamować,aby tłoczki ustawiły się w prawidłowych pozycjach.Tylko w bębnowych wystarczyło dwa razy nacisnąć i było dobrze.
Jeśli zamieniłeś klocki miejscami docieranie może potrwać dłużej niż dwa dni.
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1298
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    unknownunknown

Postprzez desmo 8 mar 2008, o 18:59

Tak właśnie sobie to tłumaczyłem , klocki i tarcze mam nowe , kończę docieranie 300 km więc uuufffff :prosze:
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY08
Auto: VAG-Seat, Sportline
Moc/Moment: 200KM @410Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi A3 1.9 BXE

Posty: 1567 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown

Postprzez aciu 8 mar 2008, o 21:23

desmo, dokładnie jak pisze JanuszSz, w skróceniu czasu układania sie klocków pomaga w trasie - długie hamowanie na przemian z ostrym. Przed domem jak masz możliwość, do przodu ostro po heblach, wsteczny i znowu podłoga kilka razy. Jak zmieniałem w Cieńkim żony to metoda przód / tył pomagała i mogła rano spokojnie jechać do pracy :lol:
aciu
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM
Auto: Octavia2, Elegance
Moc/Moment: 140KM @320Nm
Auto2: zagazowany Unolot

Posty: 901 Wiek: 57
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:08
Lokalizacja: Poz/Murowana
    unknownunknown

Postprzez desmo 8 mar 2008, o 21:53

Zastanawia mnie tylko jedno , że po wyjezdzie z ASO nie było czegoś takiego i hamulec był wysoko , a teraz jest w połowie.
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY08
Auto: VAG-Seat, Sportline
Moc/Moment: 200KM @410Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi A3 1.9 BXE

Posty: 1567 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown

Postprzez aciu 8 mar 2008, o 22:28

desmo, tak to już jest, następnym razem patrz im na ręce ( które leczą :D )
aciu
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM
Auto: Octavia2, Elegance
Moc/Moment: 140KM @320Nm
Auto2: zagazowany Unolot

Posty: 901 Wiek: 57
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:08
Lokalizacja: Poz/Murowana
    unknownunknown

Postprzez JanuszSz 8 mar 2008, o 23:18

desmo, Prawdopodobnie wkładają klocki "na wcisk".Przed założeniem zacisku z klockami pompuja pedałem,żeby tłoczek wysunął się maksymalnie tak,żeby tylko wlazł na tarczę,a Ty wcisnąłeś tłoczki do dołu i zakładałeś z dużym luzem.
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1298
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    unknownunknown

Postprzez lec 9 mar 2008, o 00:15

JanuszSz napisał(a):Przed założeniem zacisku z klockami pompuja pedałem,żeby tłoczek wysunął się maksymalnie tak,żeby tylko wlazł na tarczę



dokladnie tak, sam wielokrotnie pompowalem pedałem :D
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21237 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown

Postprzez JanuszSz 9 mar 2008, o 00:21

lec, ale do tego trzeba dwie osoby.Jak się robi samemu,to se neda,Panie. :P
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1298
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    unknownunknown

Postprzez desmo 9 mar 2008, o 15:57

JanuszSz napisał(a):desmo, Prawdopodobnie wkładają klocki "na wcisk".Przed założeniem zacisku z klockami pompuja pedałem,żeby tłoczek wysunął się maksymalnie tak,żeby tylko wlazł na tarczę,a Ty wcisnąłeś tłoczki do dołu i zakładałeś z dużym luzem.


dokładnie jest tak jak mówisz ,
ale klocki wcisnąłem ledwo co z zaciskiem na tarczę, tłoczek mialem wkręcony na maxa więc ręczny działa ładnie , ale zasadniczy nie bardzo więc problem się nie rozwiązał, rośnie przy kilkakrotnym naciśnięciu a jak poczekam chwilę to wcisne go do podłogi.
Wygląda mi to na zapowietrzenie hamulca.

PS.było nas 2
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY08
Auto: VAG-Seat, Sportline
Moc/Moment: 200KM @410Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi A3 1.9 BXE

Posty: 1567 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown

Postprzez JanuszSz 9 mar 2008, o 21:18

desmo, Trochę zmieniłeś objawy,nie pisaleś wcześniej,że pedał rośnie.Jeśli tak,to są typowe objawy zapowietrzenia.Nie ciekł Ci przypadkiem płyn?
Co do ręcznego,to możesz nie mieć płynu hamulcowego,a ręczny będzie działał,tym się nie sugeruj.
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1298
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    unknownunknown

Postprzez desmo 9 mar 2008, o 22:13

właśnie że nic nie ciekło i nie cieknie , nasuwa mi się jedna kwestia może guma przy tłoczku podczas wkręcania się popsuła albo co, już sam nie wiem.
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY08
Auto: VAG-Seat, Sportline
Moc/Moment: 200KM @410Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi A3 1.9 BXE

Posty: 1567 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown

Postprzez JanuszSz 9 mar 2008, o 22:23

desmo, Myślę,że dobrym wyjściem będzie odpowietrzenie całego układu,połączone z wymianą płynu.
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1298
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    unknownunknown

Postprzez desmo 9 mar 2008, o 22:26

i właśnie tak zrobię , niech się kto inny martwi :P

[ Dodano: 10 Marzec 2008, 22:53 ]
jednak wymiana płynu na nie wiele sie zdała , hamulec jest lepszy ale to nie żyleta :evil:

[ Dodano: 2008-03-23, 21:13 ]
Co się okazało , że krzywo wkręcili mi odpowietrznik od zacisku i płyn sobie wylatywał :evil:
Cóż dobrze że w trasę nie jechałem bo zonk murowany. :shock:
Jednym słowem muszę wymienić cały zacisk tylny od strony kierowcy :(
desmo
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY08
Auto: VAG-Seat, Sportline
Moc/Moment: 200KM @410Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Audi A3 1.9 BXE

Posty: 1567 Wiek: 41
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 17:02
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    unknownunknown


Powrót do Ogólne: Tuning / Mechanika / Auto Detailing / Bezpieczeństwo








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości