Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon itp)

tuning i wspólne tematy dot. samochodów uniwersalne dla wielu modeli

Moderatorzy: lec, Sosna

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez walus 1 lut 2016, o 13:01

Montujesz pod jarzma
walus
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI AHF 110KM MY00
Auto: Octavia
Moc/Moment: 237KM @477Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 202
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 08:12
Lokalizacja: Wrocław
    Windows7Chrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez Dorsz 8 cze 2016, o 15:06

Da radę zastąpić w Octavii RS tarczę tylną (256mm) wraz z klockami, zestawem przednich tarcz np z Octavii 1.6l (także 256mm)
Wymiary są bardzo podobne, tarcza z 1.6 ma jedynie o 1.5mm mniejszą średnicę wewnętrzną i jest grubsza o 0.1mm , poza tym wszystko to samo poza ceną bo są tańsze o 60zł. Jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać :D
Obrazek
Dorsz
Silnik: 1.9TDI ALH 90KM MY04
Auto: Octavia, Elegance

Posty: 1
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 16:56
Lokalizacja: Trójmiasto, pomorskie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez ROBAL_26 8 cze 2016, o 15:35

Dorsz, niby sa zbliżone parametry ale nie całkiem ,jeśli masz takowe tarcze na przymiar to możesz zaryzykować ale jeśli masz kupować to ja bym nie ryzykował .
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: Fabia 1,4 60KM

Posty: 2833 Wiek: 33
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    Windows7Firefox

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez BEERMAREK 16 lis 2017, o 14:40

Witam wszystkich zainteresowanych tym forum.
Chcę podzielić się swoimi doświadczeniami w sprawie dokonania modyfikacji w swoim nowym samochodzie Skodzie Rapid 1,2 110 km. Chciałem w szybki sposób nie naruszając w znacznym stopniu warunków gwarancji zmienić tarcze przednich hamulców z 288 na 312, Mod bardzo prosty więc zakupiłem tarcze 312 cm oraz jarzmo 451 tak jak jest to opisane na początku i do pracy. Wymiana tarczy i jarzma poszła bez najmniejszych problemów, natomiast przełożenie klocków hamulcowych oraz przykręcenie zacisku nastręczało dużo kłopotów. Klocek wystawał na górze ponad 3 mm nad krawędź tarczy, a zacisk wydawał się być mniejszy od tego co powinien być w miejscu na jarzmie 451, Wniosek: opisany SWAP hamulca 288 w przypadku nowych modeli (2017) jest nieaktualny. Nie jestem fachowcem w pojazdach WAG ale uważam, że producent zmienił zacisk hamulca wraz z jarzmem. W swojej karierze kierowcy mam na swoim kącie mod hamulców w Hyundaiu coupe 2003 roku, gdzie zmianie uległa tarcza (320) zacisk dwutłoczkowy i dystans redukcyjny. Ze względu na nowość Rapida i mało inwazyjny mod zdecydowałem się na tą zmianę. Niestety nic z tego nie wyszło. Proszę o ewentualną pomoc przy identyfikacji co producent zmienił w hamulcach w stosunku do lat tamtego modu i ewentualne propozycje jak można to dokończyć nie zmieniając zacisku (tylko jarzmo).
BEERMAREK
Silnik: 1.2TSI CJZD 110KM MY17
Auto: Rapid, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1
Dołączył(a): 28 paź 2017, o 15:32
Lokalizacja: KOBYŁKA, mazowieckie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 16 lis 2017, o 15:06

BEERMAREK napisał(a):Klocek wystawał na górze ponad 3 mm nad krawędź tarczy, a zacisk wydawał się być mniejszy od tego co powinien być w miejscu na jarzmie 451, Wniosek: opisany SWAP hamulca 288 w przypadku nowych modeli (2017) jest nieaktualny


nie, to po prostu jest kompendium dla aut produkowanych na bazie Golfa4 i pochodnych z tej generacji. Zgodnie z tym co zawiera temat wątku....
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21330 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez batas 18 sie 2018, o 12:21

Witam czy jest opcja do tarczy 288mm jakiegoś lepszego zacisku od serii i drugie pytanie czy tarcza 312mm zmieści się do felgi 15''?
batas
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY04
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 190KM @420Nm
Przebieg: 290000 km

Posty: 16
Dołączył(a): 8 sie 2016, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 18 sie 2018, o 13:14

312 to już min 16"

zaciski wielotłoczkowe lub swap z jakiegos porsche itp
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21330 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7Chrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez batas 18 sie 2018, o 19:10

zmiana zacisków na wielotłoczkowe zwiększy siłę hamowania? czy lepiej kombinować z większą tarczą ogólnie auto hamuje ale jest takie gumowate kolega ma golfa 4 i u niego hamulec wydaje się sporo ostrzejszy a to niby ta sama płyta mamy takie same silniki
batas
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY04
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 190KM @420Nm
Przebieg: 290000 km

Posty: 16
Dołączył(a): 8 sie 2016, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez ROBAL_26 19 sie 2018, o 08:43

batas, odpowietrz cały układ i sprawdź jak czy nie masz luźnego króćca przy pompie vacu oraz jak zdejmiesz przewód między vacu a serwo to sprawdź czy nie ma w nim śladów oleju .ok
Miałem podobnie u siebie gdy zmieniałem przewody hamulcowe i pomimo 2krotnego odpowietrzenia hamulcze nie działały poprawnie ,okazało się że vacu ma już ślady zużycia i puszcza olej w stronę serwo a co za tym idzie nie daje wystarczającego podciśnienia dla serwo.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Sprawdź czy jesteś ZALOGOWANY
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: Fabia 1,4 60KM

Posty: 2833 Wiek: 33
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez batas 21 sie 2018, o 16:00

Króciec lata dosyć mocno vaku lekko zapocone wiec co nowe vacu czy da rade to naprawić?
batas
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY04
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 190KM @420Nm
Przebieg: 290000 km

Posty: 16
Dołączył(a): 8 sie 2016, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez ROBAL_26 21 sie 2018, o 16:04

batas, jeżeli nie masz jeszcze śladów oleju w przewodzie do serwo ani nie cieknie spod tego króćca to może to dobrze odtłuścić i porządnym klejem do aluminium skleić (a są kleje do aluminium) i wówczas zobaczyć jeśli będzie poprawa to zostawić .ok
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: Fabia 1,4 60KM

Posty: 2833 Wiek: 33
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez batas 21 sie 2018, o 16:23

ogólnie hamulce robią jak tylko one same są podłączone do vacu ,vacu za małe podciśnienie robi nawet klapy gaszącej mi nie zamyka
batas
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY04
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 190KM @420Nm
Przebieg: 290000 km

Posty: 16
Dołączył(a): 8 sie 2016, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez ROBAL_26 21 sie 2018, o 20:41

batas, małe może być ciśnienie właśnie przez tą nieszczelność przy króćcu także na początek go uszczelnij .ok :mrgreen:
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: Fabia 1,4 60KM

Posty: 2833 Wiek: 33
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez batas 27 sie 2018, o 17:39

niestety olej był w przewodzie ale to dziwnie skoro vacu zasysa teraz pytanie czy prócz vacu dobrze by było wymienić tez przewód do serwa lub sam zaworek zwrotny tylko pewnie samego zaworu się nie kupi?
batas
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY04
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 190KM @420Nm
Przebieg: 290000 km

Posty: 16
Dołączył(a): 8 sie 2016, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    WindowsChrome

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez ROBAL_26 27 sie 2018, o 20:06

batas, jeżeli jest olej to wymieniaj pompę vacu , zdemontuj przewód od vacu do serwa z tym zaworkiem i zobacz czy za zaworkiem są ślady oleju jeśli nie to przepłucz ten odcinek zaolejony benzyną ekstrakcyjną i montuj z powrotem .ok :mrgreen:
Najlepiej wykonany mod to ten, który jest zrobiony od podstaw przez samego użytkownika auta a nie czyjąś krwawicą , kolegi czy fachowca. :D

Moja O1 4x4 ARL Pierwsza na forum z Bi-xenonem

http://forum.skodaclub.pl/moja-octavia-mk1/octavia-kombi-4x4-by-robal-26-poprawiony-t8985.html


Najszybsza Octavia 4X4 w mieście :-)
ROBAL_26
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ARL 150KM MY01
Auto: Octavia Kombi 4x4, Eleg. 4x4
Moc/Moment: 185KM @371Nm
Przebieg: 181000 km
Auto2: Fabia 1,4 60KM

Posty: 2833 Wiek: 33
Dołączył(a): 29 maja 2011, o 11:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k.WAŁCZA, zachodniopom.
    WindowsFirefox

Poprzednia strona

Powrót do Ogólne: Tuning / Mechanika / Auto Detailing / Bezpieczeństwo








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość