Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon itp)

tuning i wspólne tematy dot. samochodów uniwersalne dla wielu modeli

Moderatorzy: lec, Sosna

Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon itp)

Postprzez lec 24 sty 2009, o 19:49

Najpierw zestawienie wszystkich aut grupy VAG, oraz seryjne wyposażenie ich zestawów hamulcowych.

VW Golf R32 | Audi TT 3.2 Quattro

przód: 334mm x 32mm wentylowane 2-czesciowe tarcze, dwutłoczkowe zaciski
tył: 256mm x 22mm wentylowane, 38mm Lucas singles

Seat Leon Cupra R

Przód: 323mm x 28mm wentylowane (nacinane/nawiercane w opcji) tarcze z 4 tłoczkowymi zaciskami Brembo
Tył: 256mm x 22mm wentylowane , z 38mm 1 tłoczkowymi zaciskami Lucas'a

Audi TT-Quattro (225hp) | VW Golf anniversary | Golf GTI AUQ | Skodá Octavia VRS | VW Golf V5 170 | VW Golf V6 4 Motion

Przód: 312mm x 25mm wentylowane, zaciski 54mm ATE jednotłoczkowe
Tył: 256mm x 22mm wentylowane, zaciski 38mm Lucas jednotłoczkowe

Audi TT (180hp)

Przód: 312mm x 25mm wentylowane, zaciski 54mm ATE jednotłoczkowe
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane

Golf 1.8 and 1.8T | Golf 130/150 TDI | Seat Leon 130/150 TDI i 1.8 & 1.8T

Przód: 288mm x 25mm wentylowane, zaciski 54mm ATE jednotłoczkowe
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane

2.0 8v | TDI 115 | TDI 110 | TDI 100 | TDI 90

Przód: 280mm x 22mm wentylowane, 1 tłoczkowe zaciski typu FS III
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane


Golf 1.4 16V | Golf 1.6 16v | Golf 1.6 8v | SDI

Przód: 256mm x 22mm wentylowane, 1 tłoczkowe zaciski typu FS III
Tył: 232mm x 9mm tarcze nie wentylowane


Tarcze , klocki, parametry i pojęcia


Pojemność cieplna

Pojemność cieplna to nic innego jak ilość energii która tarcza jest w stanie pochłonąć zanim temperatura osiągnie wartość krytyczną przy której nastąpi tzw fading tarcz, czyli przegrzanie uniemożliwiające skuteczne hamowanie. Masa tarczy jest propocjonalna do jej pojemności cieplnej. Tak więc mala tarcza szybciej osiagnie fading gdyż nie jest w stanie skomasowac duzych ilość ciepla wydzielanych przy hamowaniu.

Wentylowane vs Nie wentylowane

Tarcze wentylowane są tarczami dwuczesciowymi. Miedzy ich przodem i tylem sa naciecia, które pozwalaja na przepływ powietrza. To zwiększa powierzchnię, poprzez którą tarcza może oddawac cieplo jak i byc chłodzona strumieniem powietrza. 5kg wentylowana tarcza wychłodzi sie dużo szybciej niz 5kg tarcza jednocześciowa-niewentylowana. W wielu przypadkach tarcza wentylowana może byc lżejsza od niewentylowanej, a mimo tego oferować lepszą skuteczność hamowania poprzez szybszy proces schładzania.

Skręcane czy proste?

Tarcze wentylowane maja w srodku kanaly/rowki którą są elementem budowy tarczy jak i metodą na chłodzenie. Istnieje kilka rodzaji ów rówków/kanałów:

Proste są najpopularniejsze, gdyż najłatwiejsze w produkcji.
Skręcane są często spotykane w wyczynowych samochodach, gdyż oferuja lepsze odprowadzanie ciepła niż proste (efekt turbiny)


Przepływ powietrza

W tarczach jednoczęściowych/niewentylowanych powietrze opływa calą powierzchnie tarczy - dokladnie tam gdzie trze klocek. W wentylowanych dodatkowo czesc powietrza przechodzi przez wnętrze tarcz (rowki). Tarcza obraca się tak szybko że tworzy się efekt turbiny i powietrze jest zasysane do środkai wyrzucane do krawędzi. Powietrze podąża kanałami/rowkami pomiedzy okładzinami tarczy.

Tarcze Nawiercane

Najczęsciej spotykaną BŁĘDNĄ opinią jest to , że tarcze nawiercane dają lepsze chłodzenie. Nic bardziej mylnego. Prawdziwa przyczyna to redukcja wagi.

Nawiercanie oczywiście pomaga uciec gazom, jak pyłowi i brudowi - jednakże przy obecnych nowoczesnych zaciskach i klockach nie jest to taki problem. Wybieranie nawiercanych tylko dlatego jest pomyłką.

Wiele samochodów z tzw "wyższej półki", jak Porsche czy Mercedes AMG wychodzi juz z fabryki z nawiercanymi tarczami. Dla tych samochodów jest to stosowane głownie dla lepszego, bardziej "rasowego" wyglądu. Tak jak i wielkie czerwone zaciski...
Gdy ich wlasciciele mają zamiar bardziej poważnie poscigać sie ną torze z reguły zamieniają tarcze na cale, nienawiercane.

Tarcze nawiercane szybciej zużywają klocki i generuja wiecej pyłu. Takie tarcze mają też krótszy żywot i tendencje to powstawania spękań i wyrw w powierzchni.


Tarcze Nacinane

Tego typu tarcze są świetne jeśli chodzi o usuwanie wody i pyłu z powierzchni tarczy , przydają się np. w wyścigach klasy WRC czy też po prostu przy mokrej pogodzie.

Na codzień przy jeździe po ulicy dają znikomą poprawę jakości hamowania.

Tarcze nacinane, podobnie jak nawiercane szybciej niszczą klocek i powodują powstawanie większej ilości pyłu. Do tego powodują większy hałas i wibracje. Choćby z tego tytułu nie powinny być stosowane do codziennej jazdy, chyba że jesteś jakiegoś rodzaju street racer?em..


Tarcze dwuczęsciowe

Tego typu tarcze maja przewagę w postaci mniejszej wagi I z reguły lepszej pojemnosci cieplnej jak I szybszych schładzaniu poprzez bardziej otwartą konstrukcje w częsci centralnej

Dwuczęściowe tarcze to wiekszy wydatek i raczej zły wybór dla cywilnych aut. Za to do wyścigów są świetne !


Plaskie tarcze

Tego typu tarcze są z reguły najlepszym wyborem w 99,9% przypadków


Markowe vs Niemarkowe

Po co płacic podwójnie np. za Brembo kiedy można kupić cos tańszego mniej znanej firmy na allegro ? Zgadza się, jesli budżet mamy skromny to z reguły nie warto . Lepiej wydać pieniądze na porządne klocki. Dobre tarcze i byle jakie klocki dobrze hamować nie będą. Średnie tarcze i bdb klocki bedą lepszym rozwiązaniem.

Tarcze Specjalistyczne (carbon, carbon-ceramic, carbon-kevlar, itp.)

Niektóre naprawdę drogie samochody maja jako opcje naprawde wyrafinowane układy hamulcowe. Tego typu hamulce są rewelacyjne na torze, są stosunkowo lekkie i mają bardzo dużą pojemność cieplną.

Na ulicy tego typu zestawy wogóle sie nie sprawdzają, zwykły lans?. Szybki niszczeją i zużywaja się?.


Spękane tarcze

Jeśli Twoje tarcze mają pęknięcia, ubytki w powierzchni tzn że je przegrzałeś podczas ostrego hamowania. Prawdopodobnie nadają się do wyrzucenia, czasami jednak udaje się je przetoczyć.

Linki w oplocie

Same linki w oplocie nie powoduja że hamulce zaczną lepiej działać. Ich rola to zwiększenie siły przekazywanej na hamulce (nie puchną jak przewody gumowe). Moim zdaniem nie pomagają za wiele w nowoczesnych samochodach , tymbardziej w klasie Golfa, ponieważ servo i tak powoduje że pedał hamulca będzie działał miękko. Faktem jest że sila działania tłoczka na oplocie jest większa, lecz i bez tego tłoczek jest w stanie spokojnie działać 2x mocniej niż jest to w stanie znieść opona. Innymi słowy, jeśli nie masz na kołach slickow to i tak ta siła hamowania pójdzie w gwizdek?..

Płyn Hamulcowy

Jeśli chcesz poprawić jakość hamowania stosunkowo niewielkim budżetem to zaiwestuj w lepsze płyny hamulcowe i odpowietrz układ ? to daje ogromną poprawe !

Szansa że Twój płyn jest już stary i wysłużony, że zaabsorbował już trochę wody i powietrza są całkiem spore. Możesz wypróbowac np. ATE Super Blue Racing, który jest ?. Niebieski - Rewelacja ! :lol: A na poważnie to pomaga to optycznie ocenić czy nowy płyn przeszedł juz po całym układzie. Jest odporny na wchłanianie wody, no i ma temperature wrzenia na poziomie 200°C, co powoduje mniejszy fading. Innym godnym polecenia jest Castrol SPF Racing ale jest bardzo drogi.
Sam osobiscie używam Motula, po zalozeniu linek w oplocie pewnie bedzie to Motul R6xx


Zaciski

Jest wiele typów I wersji zacisków. Dla każdego coś fajnego?. EBC, Mintex, Tarox, Pagid, Black Diamond, Brembo to tylko kilka z nich.
Są po prostu lepiej wykonane, i w zależności od tego czego wymagasz - zapewnią skuteczniejsze hamowanie, mniejsze pylenie itp. , itd?

Na ogół można je dobrać pod względem ich ?agresywności?, dla przykładu EBC można podzielić na kategorie:

EBC Blackstuff ? zamiennik serii
EBC Greenstuff? tzw street, czy jak kto woli street racing?
EBC Redstuff ? jeszcze lepszy street racing
EBC Yellowstuff - torowe
EBC Bluestuff - wyścigi

Jeśli pójdziesz w ?wyścigowe? to przygotuj się na więcej pyłu, drgania i wibracje i ultra twardy pedał ? kompletny brak komfortu wiec na ?co dzień? odpada?
Kupując jednak odrobine lepsze klocki, np. Black lub Green to nie tracąc fortuny możemy znacznie poprawić skuteczność naszych hamulcy, nie pozbywając się jednocześnie komfortu.


Rozkład Siły Hamowania

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego tarcze z przodu zawsze są wieksze ? Konstrukcja większości fabrycznych zestawów hamulcowych wcale nie rozkłada siły hamowania w proporcji 50/50 (przód/tył). Dzieje się tak dlatego że, podczas hamowania to właśnie przednie opony zapewniają, dzieki przeniesieniu środka cieżkości do przodu, najlepszą trakcje. Są po prostu dociśnięte do podłoża. Ta dodatkowa przyczepność może być wlaśnie spożytkowana na potrzeby mocniejszego hamowania, podczas gdy w tym samym czasie tył jest odciążany. Dlatego też rozkład sil na ogół przedstawia się w proporcjach 70/30 .

Większe to nie zawsze lepsze...

Zakładanie większych hamulców to nie zawsze jest dobry pomysł. W chipowanych samochodach najczęściej spotykanym modem jest instalacja 312mm z przodu. Jest to stosunkowo tania i prosta modyfikacja i z reguł sprowadza się do wymiany zacisków i tarcz w większości modeli ( nie dla SDI, TDI 90, 100, 110, 115, 2.0 8v, 1.6 8v, 1.6 16v, 1.4 16v,), a w związku ze zwiekszoną mocą silnika, moc przekazywana na koła nie będzie zredukowana , co nastapiło by niewątpliwe gdyby moc była seryjna.

Dla przykładu: jeślibyśmy rozważali zamontowanie w 1.4 benzynie tarcz 312mm, co automatycznie wymusza na nas większe koła niż oryginalnie ? to tym samym dodajemy sporo więcej tzw masy nieresorowanej co dodatkowo obciąza silnik a tym samym nastąpi redukcja przyśpieszenia, wzrost spalania itp., itd?. Wbrew obiegowym opiniom sama wielka tarcza nie da nam lepszego hamowania, jak już wcześnie pisalem, w skrócie chodzi o ich dużo mniejsze grzanie się , szybsze chłodzenie a w efekcie dopiero bardziej efektywne hamowanie.
Jaki wiec sens ma 312mm w 1.4 który będzie się dlugo rozpędzał, dużo rzadziej uzyskiwał duze prędkości a wiec i rzadziej wymagal czestego dohamowywania itp. itd. ? Ta tarcza tam nie zdąży się zagrzac? taka modyfikacja nie ma więc sensu.
IMO dużo lepszym pomysłem przy słabszych silnikach jest wymiana klocków na bardziej wydajne jak i wymiana płynu na taki z wyższej półki. Wogole odpuściłbym sobie tematy nawiercanych, nacinanych itp. itd. ? bezsensowne wydawanie pieniędzy?. Chyba że chodzi o lans.



Zdjęcia


.:R32 przód
r32.jpg


312mm i 256mm zestaw z Octavii VRS
312i256.jpg


288mm przód
288FRONTS.jpg


280mm FS-III przód
280mm.jpg


256mm FS-III przód
256mm.jpg


256mm wentylowane, tył
256wentylowane.jpg


232mm tył
232tyl.jpg



Numery części


256mm osłony tarczy hamulcowej 1J0615609 & 1J0615610
256mm jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzacymi prawe 1JO 615 425 E
256mm jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzacymi lewe 1JO 615 426 E
256mm zacisk prawy 8NO 615 424 C
256mm zacisk lewy 8NO 615 423 C
256mm tarcza 8LO 615 601
256mm OEM klocki 4BO 698 451
piasta/łożysko kola tylnego z abs 1JO 501 477 A
Przód lewy 312mm blacha oslaniajaca tarcze ham 1J0615312B
Przód prawy 312mm blacha oslaniajaca tarcze ham N90305302



Modyfikacje


Modyfikacje Przodu

Najłatwiejszą modyfikacją to zmiana z 288mm na 312mm. Wszystko co potrzeba to jarzma z 312mm i tarcze (oslony również jeśli chcesz ale nie są wymagane)

Zmiana z 280mm FSIII na 288/312 to już troche więcej zabawy? Trzeba zmienic piasty z łożyskiem, zwrotnice , jarzma, zaciski, oslony tarcz no i oczywiście tarcze z klockami.

Zmiana z 256mm FSIII na 280mm sprowadza się do zmiany piasty i tarcz ? reszta jest taka sama.



Modyfikacje Tyłu

Standardowe 232mm niewentylowane można zastąpić zestawem wentylowanych 256mm.
Wieksze jarzmo z zaciskiem załatwia temat. Tylko uwaga ? jeśli pochodzi z Quatro/4 motion to trzeba będzie zastosowac dystanse 6mm, inaczej będzie za ciasno.

Trzeba będzie zmodyfikowac oslony tarcz gdyz ich górne zagięcie nie bedzie nachodzić na wieksza tarcze. Mozemy założyć oslony z 256mm albo po prostu sciąć to zagięcie gumówką i temat z głowy. Zalozenie oryginalnych oslon z 256mm często może być bardzo kłopotliwe, gdyż trzeba zdjać łożysko a to często wiąże się z koniecznością użycia narzędzi hydraulicznych. Prościej jest więc ściać zakrzywioną cześć naszych starych oslon.

obcinanie oslony.jpg

Wymiana tylnich hamulcy to nie będzie jakaś rewolucja w naszym układzie hamowania. Tylnie hamulce to jakies 30% sily hamującej samochodu. Większość ludzi robią tą modyfikację głownie dla wyglądu ? ja jestem jedna z nich ? Aczkolwiek załadowany samochód faktycznie lepiej hamuje. Wożąc powietrze nie zauważymy większej różnicy prócz odrobine mniejszego nurkowania przodu.



Dostosowanie elektroniki

Wymiana hamulcy na mocniejsze powinna się wiązać z przeprogramowaniem elektroniki odpowiedzialnej za ABS/ASR/ESP , sily hamowania jak i pochodnie z siłą wspomagania (często musimy zmienic kola i opony na dużo większe). O tych sprawach szerzej tutaj: http://forum.skodaclub.pl/tuning-mechanika/kodowanie-abs-esp-po-zmianie-hamulcy-felg-na-wi-ksze-itp-t1950.html

SemiPro I Profesjonalne zestawy

pro-kit.jpg

Zestawy jak ten to można powiedzieć maksimum co można osiągnąć w naszej klasie samochodów. Sens ich zakładania jest tylko wtedy gdy CAŁY nasz samochód będzie na równi zmodyfikowany ! Trzeba solidnie zainwestowac w opony - tak szerokie jak tylko się da i z maksymalną przyczepnością. Inaczej przy każdym hamowaniu będziemy robić piękne kaczuszki?. Dalej oczywiście w gre wchodzi całe zawieszenie. Auto będzie wariowac na drodze przy każdym lekkim nawet przyhamowaniu, jeśli nie zrobimy solidnego sztywnego zawieszenia.


Jakie koła będą pasować ?

Zanim się podekscytujesz zmianą hamulcy na jakieś 6-tłoczkowe Brembo, musisz pomyśleć czy będziesz miał koła które na ten zestaw będą pasować!

***UWAGA*** felgi z jakimis rantami itp mogą nie pasować nawet jesli podana ze ten rozmiar będzie ? różnego rodzaju ranty I dystanse powodują ze cześć wymiarów się zmienia. Należy wtedy najpierw upewnić się ze taka felga będzie pasowac poprzez przymiarke.

Są odpowiednie zestawienia i tabele minimalnych rozmiarów felg jakie będą pasować na dany zestaw hamulcowy. Niektóre będą pasować tak ciasno że będzie musial stosowac odważniki do wyważania na zewnątrz - może nie na zewnątrz felgi, ale w każdy razie nie na torze zacisków? Jak już wspomniałem różnego rodzaju ranty na felgach też mogą być problemem.

***wiele felg BBS wymaga zastosowanie dystansu 10mm w przypadku stosowania zacisków Brembo lub innych monobloków ***


334mm R32 - minimum 17"
312mm TT - minimum 16"
288mm minimum 15"
280mm minimum 15"
256mm tylnie - minimum 16" (15"zapasówka nie będzie pasować !)


Malowanie zacisków

Większosć ludzi maluje zaciski aby lepiej wyglądały. Najczęściej jest to sportowa czerwień albo niebieski z R32. Jednakże jeśli masz standardowe zaciski to bardziej subtelny kolorek będzie dla Ciebie bardziej odpowiedni. Nic nie wygląda bowiem gorzej jak malutki zajebiscie czerwony/pomarańczowy/żółty zacisk z napisem ?Max Power? :P

Zanim pomalujesz zacisk musisz usunać cały pył z klocków i brud, który znajduje się na zaciskach. Potem zamaskuj te cześci które nie chcesz aby były malowane. Możesz użyc lakierów do zacisków, ale popularny Hammerite też się dobrze sprawdza. Połóż kilka warstw aby dobrze pokryło, odczekując pomiedzy przynajmniej ze 2 godziny. Zanim wsiądziesz za kółko, to daj im kilka solidnych godzin na wyschnięcie.


Odpowietrzanie

zestaw-odpowietrzanie.jpg

Jest bardzo ważne aby robić to prawidłowo i systematycznie. Nawet niewielka ilość powietrza w układzie znacząco degraduje jakość Twoich hamulcy. Plyn hamulcowy powinien być wymieniany przynajmniej raz w roku, układ hamulcowy proponuje odpowietrzac przynamniej raz na 6 m-cy.



Caly poradnik jest zlepkiem wiedzy własnej , zasłyszanej jak i fragmentów materiałów zaczerpniętych od kolegów z forum uk-mkivs.net, w moim wlasnym, wolnym tłumaczeniu. Jeśli czegoś brakuje, jakaś informacja jest niepełna, lub gdzieś sie pomyliłem to prosze o informacje.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Sprawdź czy jesteś ZALOGOWANY
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy

Postprzez JanuszSz 24 sty 2009, o 20:15

lec napisał(a):256mm FS-III przód
256mm.jpg


Napewno przód?
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1307
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    WindowsXPMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy

Postprzez lec 24 sty 2009, o 20:31

a widziales kiedys FSIII z tyłu? :P
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez przemeku 24 sty 2009, o 20:47

lec napisał(a):256mm tylnie - minimum 16" (15"zapasówka nie będzie pasować !)

qźwa, właśnie mi uświadomiłeś, że od prawie roku jeżdżę beż zapasu (choć w garażu drugi kopmlet 16 jest)
http://www.ecuproject.pl/
lokomotywa na emeryturze....
przemeku
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 1.9TDI ASV 110KM MY05
Auto: Octavia, Tour+
Moc/Moment: 234KM @433Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Ford Ranger

Posty: 1731 Wiek: 43
Dołączył(a): 14 gru 2007, o 00:27
Lokalizacja: Wrocław
    WindowsXPFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 24 sty 2009, o 21:07

dariuspolo, jest taka informacja przy opisie modyfikacji tyłu - dystans 6mm

przemeku, tez tak mialem :) (przypadek z autostrady i pękniętą oponą)
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez Bazylos 24 sty 2009, o 21:09

Jak zobaczyłem ten temat to pomyślałem Super! fajnie zebrać takie coś do kupy. Tym bardziej, że faktycznie nigdzie tego nie ma. :extra:
Ale jak zacząłem czytać ten tekst to ręce zaczęły mi coraz bardziej opadać i szczęka też. :szok2: Głównie mam na myśli styl w jakim to zostało napisane. :bsilny:
W moim odczuciu po przeczytaniu tego hmmm... artykułu to wszyscy którzy robią/robili coś z hamulcami to pozerzy lanserzy i inni serzy... w końcu seria rulez... aaaa ewentualnie wymień płyn hamulcowy. Koniecznie na NIEBIESKI będziesz widział, że wymieniłeś... OMG :bsilny: :bsilny: :bsilny:

BTW. Golf R32 ma hamulce 345 mm z przodu polecam ETKE
Granatowa octa combi - świzdu gwizdu edition...
Bazylos
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY03
Auto: Octavia Kombi, Elegance
Moc/Moment: 165KM @374Nm
Przebieg: 213000 km

Posty: 1361 Wiek: 41
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 10:37
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 24 sty 2009, o 21:27

Bazylos,
mk4 R32 = 334mm
mk5 R32 = 345mm

co do odczucia to cóż, masz prawo miec jakie chcesz, ale powinna Ci wystarczyc wiedza o tym ile ja modyfikowalem swoje hamulce aby wyciągnąć te własciwe... ;) Głownie chodzi o pewną mitomanie i naciaganie ktore mi sie głownie kojarzy z opisami w aukcjach na allegro.
Jesli sie nei zgadzasz z któryms z zapisów to zapraszam do polemiki.

Co do niebieskiego plynu, to sorry ze nie naszpikowalem tekstu emotikonami (chcialem aby byl zwarty i przejrzysty), ale widac przeciez ze sobie sam z tego jaja robie...
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy

Postprzez JanuszSz 24 sty 2009, o 21:30

lec napisał(a):a widziales kiedys FSIII z tyłu? :P

Prawdę mówiąc nie wiem,co oznacza FSIII,a także FSI i FSII.Zdziwiła mnie tylko taka mała średnica tarczy na przedniej osi.Nie przypuszczałem,że w VAG takie się montuje.
Gdy mężczyźnie jest źle-szuka żony.Gdy mężczyźnie jest dobrze-żona szuka jego.
JanuszSz
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0 TDI CFFB 140KM MY11
Auto: Superb2 Kombi, Elegance
Moc/Moment: 176KM @383Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1307
Dołączył(a): 11 sty 2008, o 08:02
Lokalizacja: Lublin
    WindowsXPMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 24 sty 2009, o 21:33

JanuszSz, masz na poczatku rozpiske w ktorych autach nawet.... slabe benzyny generalnie, w O1 przy 1.6 i np Fabia1 1.4 :)
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez Bazylos 24 sty 2009, o 21:42

lec napisał(a):co do odczucia to cóż, masz prawo miec jakie chcesz, ale powinna Ci wystarczyc wiedza o tym ile ja modyfikowalem swoje hamulce ;) Głownie chodzi o pewną mitomanie i naciaganie ktore mi sie głownie kojarzy z opisami w aukcjach na allegro.

Co do niebieskiego plynu, to sorry ze nie naszpikowalem tekstu emotikonami (chcialem aby byl zwarty i przejrzysty), ale widac przeciez ze sobie sam z tego jaja robie...

Ok. O takie wyjaśnienie mi chodziło. Znając Ciebie i wiedząc ile namodziłeś popełnienie takiego tekstu nie mieściło mi się w głowie. :grozi:
Co do hamulców fakt zapomniałem o mk4. :wstyd: coś mnie zaślepiło wcześniej :foch:
Posiedzę trochę nad Etką ( :lol2: ) i faktycznie postaram się zrobić takie kompendium gdyby ktoś chciał zebrać graty i modzić hamulce na większe...
Granatowa octa combi - świzdu gwizdu edition...
Bazylos
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 1.9TDI ASZ 130KM MY03
Auto: Octavia Kombi, Elegance
Moc/Moment: 165KM @374Nm
Przebieg: 213000 km

Posty: 1361 Wiek: 41
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 10:37
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez Sosna 24 sty 2009, o 21:51

Jedna mała prośba - hamulców a nie hamulcy :-P
Sosna
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TDI BMN 170KM MY07
Auto: Octavia2 RS Kombi
Moc/Moment: 170KM @350Nm
Przebieg: 140000 km
Auto2: SpaceBack Style Plus

Posty: 1791 Wiek: 40
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:56
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 24 sty 2009, o 21:54

ja ktos ma manie wielkosci i chce mega tarcze zakladac to polecam te zestawy:

http://www.autotech.com/prod_brakes_frtbrakeconv.htm

Jedna mała prośba - hamulców a nie hamulcy


dobra dobra, pewnie nie jeden ort, int czy styl sie znajdzie w tekscie :P
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulcy - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez cosmos 24 sty 2009, o 22:33

lec napisał(a):slabe benzyny generalnie, w O1 przy 1.6 i np Fabia1 1.4 :)

poniżej zestawienie tarcz dla fabii:

F1:
    * 1.0, 1.2: 239/bębny
    * 1.4/1.4tdi: 256/bębny
    * 2.0/1.9tdi: 256/232
    * rs: 288/232
F2:
    * 1.2: 239/bębny
    * 1.4/1.4tdi: 256/bębny
    * 1.6: 256/232
    * 1.9tdi: 288/232
cosmos
2.0TDI 4x4 DSG w obudowie 03 RS
cosmos
-member status-
-member status-
Silnik: 2.0TDI CUNA 184KM MY17
Auto: Octavia3 RS 4x4 Kombi, Challenge
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Auto2: Toyota RAV4

Posty: 1364 Wiek: 42
Dołączył(a): 15 sty 2008, o 11:54
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez dariuspolo 25 sty 2009, o 12:55

...sa jeszcze hamy 239mm na tyle w 4x4.
dariuspolo
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI AXR 101KM MY08
Auto: Octavia Kombi, Tour
Moc/Moment: 179KM @379Nm
Auto2: Alhambra BLT

Posty: 412 Wiek: 40
Dołączył(a): 10 sty 2008, o 14:25
Lokalizacja: Opole/Monachium, opolskie
    WindowsXPMSIE7

Odp: Modyfikacje Hamulców - kompedium wiedzy (Octavia1, Leon

Postprzez lec 25 sty 2009, o 13:41

dariuspolo, w jakim 4x4 ?
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
wredny admin
Avatar użytkownika
wredny admin
Silnik: 1.0 CHYB 75KM MY15
Auto: Citigo
Auto2: Fabia3 1.2 90KM CC

Posty: 21273 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsVistaMSIE7

Następna strona

Powrót do Ogólne: Tuning / Mechanika / Auto Detailing / Bezpieczeństwo








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: roboo39 i 1 gość