V-Power czy zwykły ON?

tuning i wspólne tematy dot. samochodów uniwersalne dla wielu modeli

Moderatorzy: lec, Sosna

V-Power czy zwykły ON?

Postprzez SebiX85 9 cze 2019, o 10:22

Witam,

Posiadam Superb 3, 2.0 TDi CR z 2015r. Jako, że będę jechał na wakacje 1000k zastanawiam się czy zatankować ON V-Power na "muszelce" czy zwykły ON. Kwestie typu po co przepłacać, nie warto, to jest to samo, pozostawiam już do swoich własnych rozważań. Natomiast to co mnie interesuje to to, czy będzie to bezpieczne dla silnika? Mam już najechane 130k km i czy takie "uszlachetnione" paliwo nie będzie miało negatywnego wpływu na silnik?
SebiX85
Auto: Superb3 Kombi
Moc/Moment: 190KM @400Nm
Przebieg: 125000 km

Posty: 21
Dołączył(a): 9 lip 2017, o 12:12
Lokalizacja: woj. łódzkie, łódzkie
    Windows7Chrome

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez RomanS 9 cze 2019, o 11:43

Bez obaw. Aż tak "agresywnie" to ono uszlachetnione nie może być. Możesz po kilku zbiornikach odczuć poprawę (oczyszczenie wtrysków czy zaworów).
Gdyby miało stac sie coś złego to by znaczyło, że i tak silnik wisiał na przysłowiowym "włosku" :mrgreen: :extra:
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 553
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez SebiX85 9 cze 2019, o 17:35

Właśnie w tym cały problem. Jeśli jest już tam dużo nagaru to jak zacznę teraz tankować V-Power to jak mi się to teraz poodkleja to będzie problem.
SebiX85
Auto: Superb3 Kombi
Moc/Moment: 190KM @400Nm
Przebieg: 125000 km

Posty: 21
Dołączył(a): 9 lip 2017, o 12:12
Lokalizacja: woj. łódzkie, łódzkie
    Windows7Chrome

Re: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez Laurent 9 cze 2019, o 18:07

Raczej bym się tego nie obawiał. Samo paliwo takiego efektu nie da. Może zamiast lać droższe paliwo lepiej odłożyć i kupić jakiś środek do czyszczenia wtrysków np Liquid Moly. Paliwo jedyne co wyczyścić to tylko raczej portfel ;) ale może być tak że one bardziej działa na dobre samopoczucie niż na auto ;)
Ostatnio edytowano 9 cze 2019, o 18:11 przez Laurent, łącznie edytowano 1 raz
Laurent
Silnik: 2.0TDI BKD 140KM MY10
Auto: Octavia2 FL Kombi, L&K
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 77000 km
Auto2: Octavia 1FL Combi '01

Posty: 614 Wiek: 34
Dołączył(a): 19 kwi 2014, o 20:26
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPChrome

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez RomanS 9 cze 2019, o 18:08

Niepotrzebnie się martwisz. 130 kkm to masz dopiero dobrze dotarty silnik. A mając Cr nie jeździłeś przecież na rzepakowym ani opale, co nie? :mrgreen:
Możesz zawsze tankować co drugi raz V-powera :extra:
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 553
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez SebiX85 11 cze 2019, o 19:33

Portfela mi aż tak bardzo nie wyczyści. Nazbierało się trochę punktów lojalnościowych więc różnica na pełnym baku między zwykłym ON a V-Power to 15zł :mrgreen:

Nigdy nie tankuję na innej stacji niż "muszelka" więc chyba o jakość paliwa a tym samym wtrysków nie powinienem się martwić.

Wyjazd na wakacje będzie dobrym momentem, żeby sprawdzić to teoretycznie uszlachetnione paliwo a jeśli przy okazji zdziała coś dobrego to tym bardziej działa na plus.
SebiX85
Auto: Superb3 Kombi
Moc/Moment: 190KM @400Nm
Przebieg: 125000 km

Posty: 21
Dołączył(a): 9 lip 2017, o 12:12
Lokalizacja: woj. łódzkie, łódzkie
    Windows7Chrome

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez Sepek 12 cze 2019, o 10:23

Nawet nie odczujesz różnicy. Z paliwem w PL bywa różnie jeździłem octavią 1.9 tdi i tankowałem na Orlenie prawie zawsze. Styl jazdy dynamiczny i bywało że na zwykłej zrobiłem dużo km na zbiorniku a czasem znikało paliwo w oczach a km dużo mnie przejechałem. Zalewałem też tej "lepszej" i robiłem tyle samo km co na zwykłej co do czyszczenia nagaru się nie wypowiem bo nie wiem czy coś wyczysciło czy nie
Spoiler:


http://forum.skodaclub.pl/moj-superb-mk1/skoda-superb-2-8v6-sepek-t29307.html

Bass jest po to aby nim napier*!
Sepek
Avatar użytkownika
Silnik: 2.8 V6 AMX 193KM MY04
Auto: Superb, Elegance
Moc/Moment: 193KM @280Nm

Posty: 727 Wiek: 23
Dołączył(a): 22 maja 2016, o 07:03
Lokalizacja: Sępólno Kraj, kuj-pomorskie
    LinuxChrome

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez RomanS 12 cze 2019, o 16:04

Po 130 kkm może faktycznie nie odczuje różnicy bo nagarów pewnie nie ma :mrgreen:
Jak swego czasu kupiłem A6 2,5 tdi z przebiegiem ponad 200 kkm to po wyjechaniu 2-3 zbiorników V=powera czułem różnicę w odpalaniu, biegu jałowym no i zmniejszyły się i wyrównały korekty na wtryskach. Tak, że coś dało, z tym, że to 6 garów V6 to może dlatego łatwiej zauważalne :mrgreen:
Pozdr RomanS
RomanS
Silnik: 2.0TDI CR CEGA 170KM MY10
Auto: Yeti 4x4, Premia
Auto2: Audi A6 C5 2,5 TDI

Posty: 553
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: V-Power czy zwykły ON?

Postprzez jhosef 13 cze 2019, o 11:38

Ja zauważyłem w 2.0 TDI CR Adblue, że na "lepszej" ropie mam niższe spalanie przy pracy na jałowym. Niższe spalanie przy podobnej trasie i prędkościach na kompjuterze. Nie weryfikowałem tego bo jestem za leniwy a od liczenia spalania ono samo nie spada.
Przez pewien czas jeździłem na lepszej ropie.
Czy to się opłaca w sensie niższego spalania za cenę droższego paliwa nie powiem.
jhosef
Avatar użytkownika
Silnik: 2.0TDI CR CFHA 110KM MY15
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 110KM @0Nm
Przebieg: 35000 km
Auto2: Golf mk2 Country

Posty: 404 Wiek: 36
Dołączył(a): 23 lis 2011, o 09:08
Lokalizacja: Gdańsk, pomorskie
    WindowsFirefox


Powrót do Ogólne: Tuning / Mechanika / Auto Detailing / Bezpieczeństwo








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: murek88 i 8 gości