Czipowanie TDI-ków za i przeciw

tuning i wspólne tematy dot. samochodów uniwersalne dla wielu modeli

Moderatorzy: lec, Sosna

Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez byku123 13 sty 2010, o 21:33

Hejka :)

Za namową Tvoras'a zwracam się do wszystkich użytkowników TDI-ków, z zapytaniem czy jest sens czipowania samochodu. Masa ludzi ma podniesione moce. Wrocław to stoi czipami, Poznań też większość rozdziewiczonymi samochodami...W Legnicy wszyscy (no prawie, mamy jedną 90KM podniesioną na 105KM - nowy) seryjni. Moje pytanie brzmi. Warto czipować samochód? czy nie zaszkodzi to silnikowi? podobno podnoszenie mocy szkodzi silnikowi... Mój Tato ma 105KM w Octavii II i zastanawiam się czy cichaczem nie zrobić chipa...
byku123
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY06
Auto: Octavia2 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 105KM @250Nm
Auto2: Nissan Micra

Posty: 746 Wiek: 25
Dołączył(a): 13 wrz 2009, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPFirefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez Sigma_74 13 sty 2010, o 21:45

zrobic.
kolejny szkodnik i kolejny wirus i pamietaj o jednej rzeczy
DZIEN BEZ WIRUSA - DZIEN STRACONY :)

softa robi sie z głową i dlatego Wrocław i Poznań je ma, większość z nas robi tylko softa i auto śmiga
za 105 koni ojca wyjdzie 140 jak nic :) a to już jest różnica;)

to tyle, z mojej strony
uważam że warto i że nic nie szkodzi TDI bardziej niz niefrasobliwy kierowca.
http://beckrobert.com/
VW SHARAN 2.8 VR6 4x4
VW GOLF IV 1.4 16V

Obrazek
Sigma_74
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Inny, Inny
Moc/Moment: 204KM @500Nm
Przebieg: 223000 km
Auto2: GOLF IV 1.4 16V

Posty: 5886 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 16:10
Lokalizacja: Warszawa/Pietrzykowice, dolnośląskie
    WindowsXPChrome

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez byku123 13 sty 2010, o 21:52

Sigma_74, problm tylko w tym, że jak zamelduje, że chcę czipa zrobić, to w najlepszym przypadku padnie stwierdzenie, że wyrzucisz kasę w błoto. W najgorszym nie zobaczę samochodu przez bliżej nieokreślony czas... Chyba, że robić cichaczem...
byku123
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY06
Auto: Octavia2 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 105KM @250Nm
Auto2: Nissan Micra

Posty: 746 Wiek: 25
Dołączył(a): 13 wrz 2009, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPFirefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez misiek^wro 13 sty 2010, o 22:22

byku123, wyjdz z zalozenia, ze nie Twoja piaskownica, to sie nie wp...

Tato placi leasing, on jest uzytkownikiem on decyduje. Ja mojego ojca nigdy nie namowie na czipa w Berlingo ( 1.6 HDI ) i nie zamierzam nawet.

Ja swoje wiem - czip to :

- duuuuzo mniejsze spalanie przy takiej samej jezdzie ( roznica czesto gesto rzedu 2 litrow!/100 km na korzysc auta po czipie )
- lepsza elastycznosc silnika
- BEZPIECZNIEJSZE wyprzedzanie
- szybsze grzanie auta zima ( co ma zajebiste znaczenia dla ciepla w kabinie )
- znacznie wiekszy FUN, jak jakis cwaniak mysli, ze Beta albo stara calibra wcisnie sie przed Ciebie na zwezce ...
- i frajda, frajda jeszcze raz frajda.

Wiec KM pod pedalem to tylko i wylacznie wieksze poczucie bezpieczenstwa. Bo auto hamuje zawsze tak samo, jednak czasem przyspieszyc, przeleciec kawalek szybciej w mniejszym czasie potrafi robic wieeeeelka roznice.

Tyle ode mnie. Te argumenty mojego ojca nie przekonaly - watpie tez, zeby trafily do Twojego. Ignorantia iuris nocet - to stwierdzenie motoryzacyjnie tez pasuje. Bo nieznajomosc budowy silnika, praw rzadzacych korbami itd tez szkodzi - bo ludzie maja bledne przekonania odnosnie profesjonalnie wykonanej roboty jaka sie robi w Dyno :mrgreen:
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez byku123 13 sty 2010, o 22:30

A w momencie w którym będzie zrobiony program, to można potem wrócić do ustawień fabrycznych?
byku123
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY06
Auto: Octavia2 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 105KM @250Nm
Auto2: Nissan Micra

Posty: 746 Wiek: 25
Dołączył(a): 13 wrz 2009, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPFirefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez misiek^wro 13 sty 2010, o 22:38

Tak.

Prosisz mirka o zgranie Twojej serii i po robocie ...
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez Sigma_74 14 sty 2010, o 07:24

tylko ze w O2 masz licznik programowania i numer urzadzenia programującego, z pierwszym jak wiem nie ma problemu z drugim juz jest, więc jesli auto na gwarancji to bym nic nie robił bo w razie W masz ciepło ale jak sie skończy to jak najszybciej.
http://beckrobert.com/
VW SHARAN 2.8 VR6 4x4
VW GOLF IV 1.4 16V

Obrazek
Sigma_74
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Inny, Inny
Moc/Moment: 204KM @500Nm
Przebieg: 223000 km
Auto2: GOLF IV 1.4 16V

Posty: 5886 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 16:10
Lokalizacja: Warszawa/Pietrzykowice, dolnośląskie
    WindowsXPChrome

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez misiek^wro 14 sty 2010, o 08:33

Sigma_74, apropo tego gadalem z mirkiem i cytuje "Bedzie dobrze" :extra:
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez byku123 14 sty 2010, o 08:50

Sigma_74, rocznik 2006, więc gwarancja już padła :P
byku123
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BXE 105KM MY06
Auto: Octavia2 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 105KM @250Nm
Auto2: Nissan Micra

Posty: 746 Wiek: 25
Dołączył(a): 13 wrz 2009, o 14:43
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
    WindowsXPFirefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez Sigma_74 14 sty 2010, o 09:03

misiek^wro, a jak ma byc inaczej ?
byku123, to rób i nie dyskutuj a tacie nic nie mów i po temacie, wyłoz tylko 1100 zł i nie ma tematu
http://beckrobert.com/
VW SHARAN 2.8 VR6 4x4
VW GOLF IV 1.4 16V

Obrazek
Sigma_74
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Inny, Inny
Moc/Moment: 204KM @500Nm
Przebieg: 223000 km
Auto2: GOLF IV 1.4 16V

Posty: 5886 Wiek: 40
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 16:10
Lokalizacja: Warszawa/Pietrzykowice, dolnośląskie
    WindowsXPChrome

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez Urko 14 sty 2010, o 09:33

misiek^wro napisał(a):- duuuuzo mniejsze spalanie przy takiej samej jezdzie ( roznica czesto gesto rzedu 2 litrow!/100 km na korzysc auta po czipie )

No to prośba do wszystkich o info ze swoich doświadczeń, bo u mnie spalanie jest na tym samym poziomie lub minimalnie wzrosło - przy tej samej jeździe ofc, bo jak wciskam mocniej to inna bajka.
Nie to żebym narzekał bo znacznie przyjemniej, bezpieczniej etc się jeździ ale ciekawi mnie czemu ja nie zauważam różnicy. Porównuję odcinek Ww-Kudowa, robiłem go przed i po wirusie i jechałem albo ja albo żona jeździmy bardzo łagodnie bo dziecko mdli przy szybszych wyprzedzaniach czy hamowaniach.
Urko
Silnik: 1.9TDI ASV 110KM MY05
Auto: Octavia
Moc/Moment: 142KM @312Nm

Posty: 44 Wiek: 44
Dołączył(a): 4 mar 2008, o 19:26
Lokalizacja: Wrocław
    WindowsXPMSIE

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez lec 14 sty 2010, o 10:11

Sigma_74 napisał(a):misiek^wro, a jak ma byc inaczej ?
byku123, to rób i nie dyskutuj a tacie nic nie mów i po temacie, wyłoz tylko 1100 zł i nie ma tematu


proponuje jednak nie namawiac do tego typu akcji :idea:
MotoHID.pl - kompleksowe oswietlenie led w grupie VAG
lec
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Silnik: 2.0TSI CCZA 200KM MY11
Auto: Octavia2 FL RS Kombi
Moc/Moment: 220KM @310Nm
Przebieg: 47000 km
Auto2: New Beetle AQY

Posty: 18258 Wiek: 36
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 15:41
Lokalizacja: Poznań, wielkopolskie
    Windows7AvantBrowser

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez pawel_lu 14 sty 2010, o 11:08

I szczerze wątpię, że Ojciec się nie pokapuje.
byku123, mi jakby ktoś nagrzebał we furze za plecami to nawet do bagażnika bym nie wpuścił :wpier:
Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.
pawel_lu
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI ALH 90KM MY03
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 122KM @312Nm

Posty: 534 Wiek: 34
Dołączył(a): 10 gru 2009, o 17:02
Lokalizacja: Inowrocław / Ekipa: Poznań, kuj-pomorskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez misiek^wro 14 sty 2010, o 12:21

Urko, robilem trase Wrocław - Ciovo - Wrocław 2 krotnie. Analizuje na odcinku Wrocław - Ciovo

Raz na ori setupie, bez czipa, drugi raz juz na wiekszej turbawie, wtryskach itd.

Za pierwszym razem bak starczyl ( przy identycznej jezdzie, bez stania w korkach, utrzymywanie predkosci 120 na autostradach + zwalnianie bez deptania na terenie zabudowanym oraz przyspieszanie z norma eko-drivingu - wiec mozna przyjac ze warunki byly niemal identyczne.

Za pierwszym ilosc spalonego paliwa na trasie to 61,25 litra w zaokragleniu do cwiartek, zas za drugim spalanie wynioslo 57,50. Za pierwszym jak i za drugim razem taka sama trasa, praktycznie 3-4 przystanki na siku, czas trwania podrozy 12 godzin. Pierwszy raz jak jechalem bladzilem 4 km - dlugosc trasy 1225 km, za drugim razem 1221 :extra:

Nie wiem, moze sam soft daje mniej niz opcja juz z turbawa i wtryskami - jednak pali mniej.

Dzis na pelni ufabrycznionym aucie mialem spalanie w miescie i miejskich korkach 8,1 gdzie normalnie bym mial 6,5 - tu sa oczywiscie tylko odczyty z komputera.

Teraz jak stoje, to srednia mi rosnie kosmicznie, bo na jalowym jak stoje mam 0,8-0,9l/h zas wczesniej mialem 0,3-0,5l/h :mrgreen:
We're going to be doing one thing and one thing only .... killing Nazis.



Obrazek
misiek^wro
-member status-
Avatar użytkownika
-member status-
Auto: Octavia Kombi 4x4, Prestige+
Moc/Moment: 270KM @350Nm
Przebieg: 10800 km
Auto2: Roomster FL 1.2 TSI / Ibi

Posty: 6447 Wiek: 29
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 19:32
Lokalizacja: Wrocław, dolnośląskie
    Windows7Firefox

Odp: Czipowanie TDI-ków za i przeciw

Postprzez tasio 14 sty 2010, o 12:57

byku123 napisał(a):Hejka :)

Za namową Tvoras'a zwracam się do wszystkich użytkowników TDI-ków, z zapytaniem czy jest sens czipowania samochodu. Masa ludzi ma podniesione moce. Wrocław to stoi czipami, Poznań też większość rozdziewiczonymi samochodami...W Legnicy wszyscy (no prawie, mamy jedną 90KM podniesioną na 105KM - nowy) seryjni. Moje pytanie brzmi. Warto czipować samochód? czy nie zaszkodzi to silnikowi? podobno podnoszenie mocy szkodzi silnikowi... Mój Tato ma 105KM w Octavii II i zastanawiam się czy cichaczem nie zrobić chipa...
silnki są zrobione z zapasem,więc jak podniesiesz mu moc o 20-25KM to mu napewno nic nie będzie :),jaosobiscie mam "Power Boxa V-Tech" ze względu na gwarncje :) i chodzi to całkiem nieźle :extra: ocywiście podnoszenie mocy do poziomu 200KM wiąże się zwymianą pewnych alementów raczej Chipowaniem tego się nie uzyska a jeśli tak to długo bryka nie pochodzi :bsilny:,jeśli chodzi o spalanie to moja "Lala" jak paliła 10l tak pali ,nadal po mieście oczywiście
BOGA NIE MA, JEST TYLKO MOTÓR :),SUZUKI GSR 600 :)
tasio
Avatar użytkownika
Silnik: 1.9TDI BLS 105KM MY10
Auto: Superb2, Comfort
Moc/Moment: 133KM @330Nm

Posty: 189 Wiek: 37
Dołączył(a): 21 gru 2009, o 09:25
Lokalizacja: Olsztyn, warm-mazurskie
    WindowsXPMSIE7

Następna strona

Powrót do Ogólne: Tuning / Mechanika / Auto Detailing itp.








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


cron