Yeti silnik i wersja

forum użytkowników Skody Yeti

Moderatorzy: lec, Laurent

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez sdss 14 kwi 2011, o 13:05

Obecnie różnica w FWD między dieslem a benzyna to około 10tyś zł, żeby się zwróciło potrzeba około 100tyś km sam sobie odpowiedz czy Ci się opłaci. Nowe logo będzie od przyszłego roku.
Obrazek Leon ST
Obrazek Fabia 3
sdss
Avatar użytkownika
Auto: VAG-Seat, Inny
Moc/Moment: 150KM @250Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: FABIA 3

Posty: 1016
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 19:58
Lokalizacja: Olkusz, śląskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 14 kwi 2011, o 13:22

sdss napisał(a):Obecnie różnica w FWD między dieslem a benzyna to około 10tyś zł, żeby się zwróciło potrzeba około 100tyś km sam sobie odpowiedz czy Ci się opłaci. Nowe logo będzie od przyszłego roku.


Aha.
a 10 tysięcy więcej to nie dużo . A po za tym jakieś wady zalety?
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 16 kwi 2011, o 16:46

monaviediament napisał(a):Opony


Czy przy zakupie samochodu dostajemy opony na alumach aktualnej pory roku kiedy kupujemy i czy można też dokupić od razu nowe np na zimę czy też na lato całe koła z oponami? - czy opcja alumy na zimę do Yeti to dobry pomysł czy raczej stalówki? :muśli:
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez krawiec 16 kwi 2011, o 18:37

Yeti jest na letnich niezależnie od pory roku.

Krawiec
krawiec
Silnik: 1.4 BXW 85KM MY12
Auto: Fabia2, Family
Auto2: Forester XT

Posty: 99
Dołączył(a): 30 gru 2010, o 16:10
Lokalizacja: Kraków, małopolskie
    Windows7MSIE7

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez mitmar 16 kwi 2011, o 20:32

Inne skody też. Fabie odbieraliśmy w styczniu i była na letnich. Musiałem swoje zimówki przywieźć.
Pozdrowienia z Poznania
mitmar
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 TSI CHPA MY13
Auto: Octavia 3 Kombi, Ambiente
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km
Auto2: Skoda Fabia 1.2 TSI

Posty: 404
Dołączył(a): 8 wrz 2009, o 21:18
Lokalizacja: Poznań i okolice, wielkopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 18 kwi 2011, o 19:06

Co za bzdura. To jak będą mi dawać samochód a na dworze będzie z -20 `/c to ryzyko może być duże.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 4 maja 2011, o 18:02

mitmar napisał(a):Inne skody też. Fabie odbieraliśmy w styczniu i była na letnich. Musiałem swoje zimówki przywieźć.



No prawdę mówiąc jak odbierałem Fabie ze salonu to miałem założone całoroczne oponki.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 12 cze 2011, o 01:50

monaviediament napisał(a):Chciałbym zapytać czy możecie mi doradzić w wyborze Yetiego?

Mianowicie Jeździłem na różnych salonach różnymi silnikami w Yeti. Nie mam jednak doświadczenia w dieslach więc pytam.

2.0 TDI CR DPF/81 kW (110 KM) 4×4
czy
2.0 TDI CR DPF/103 kW (140 KM) 4×4
lub
1.8 TSI/118 kW (160 KM) 4×4

z wersją wyposażenia experience, oraz wszystko prócz nawigacji. Zastanawiam się czy któryś tom tom ma mapy off-rond .
Oraz mam pewne zastrzeżenia co do okna panoramicznego nie wiem czy to jest bezpieczniejsze w dzisiejszym klimacie czy nie.Oczywiście bez skóry. Ale mniejsza o to z w/w modeli nie mogę się zdecydować na żaden bo każdy jest dobry. Przynajmniej miałem/mam taką nadzieje.

Generalnie mam fabie 1,4 benzynę z 02 roku na liczniku do teraz mam 265 000 na początku robiłem dużo kilometrów teraz robię mniej ,ale jak zakupimy Yetiego to myślę statystyka się powiększy.

Proszę o doradzenie mi silnika. :wstyd:


Muszę się przyznać byłem w Krakowie niedawno i postanowiłem odwiedzić salon skody z żoną.
Wszystko było by dobrze ale nie trafiliśmy do tego salonu co chcieliśmy, zapewne będą jeszcze okazje, a to dla tego, że tam gdzie byliśmy razem, oglądając Yetasa podszedł do nas salowy czyli sprzedawca... i tu się zaczął kabaret. Nic nie powiem Jazda próbna na 6+ zdana po stronie przedstawiciel... Ale potem to jedyne co chcieliśmy uczynić to zapamiętać jazdę, a niestety sprzedawca był innego zdania . Chciałem i byłe grzeczny wiec próbowałem wyjaśnić , a zarazem za sugerować że na tą chwile nie jesteśmy zdecydowani by podjąć od razu decyzje co do kupna samochodu. Na jazdę próbną też nie chcieliśmy się zgodzić jednak skusił nas sprzedawca aut. skrzynią, co się chwali...
Jednak przyznać muszę że nie jestem pewny czy owy pan chciał nam wcisnąć coś nie pytając lub nie doradzając nam opcji. chciał po prostu surowy model nam sprzedać , choć jechaliśmy

2.0 TDI CR DPF/103 kW (140 KM) 4×4 w automacie

Co wydawało mi się że taką opcje nam za prezentuje ... Skończyło się jednak na słowie nie i do usłyszenia...
Będziemy w kontakcie..


Podsumowanie :
Jazda jak wcześniej mówiłem była wzorowa
Jednak ten salon a raczej ten pan nie zachęcił nas do kupna samochodu który i tak kupimy tylko niekoniecznie w tym salonie...
Co do salonu to Emida w Krakwie koło Castoramy.

Ale pytanko mam :

1) - Czy

2.0 TDI CR DPF/103 kW (140 KM) 4×4
lub
1.8 TSI/118 kW (160 KM) 4×4

Bez lub w automacie robi jakąś różnice w spalaniu i który z tych silników byście mi polecili...
(W jeździe robi dużą różnice, te automaty też można wykorzystać jak manual... więc może gdyby nie były takie drogie to można by było się skusić)

Oczywiście wersja jak w cytacie + Wszystkie pakiety dostępne w promocyjnej cenie ..
Zastanawiamy się jeszcze nad tapicerką i tym systemem powiadamiania oraz nad szyberdachem.
Opcja jeśli diesel to niezależna system ogrzewania. Samochód do pokonania dłuższych, ale nie częstych tras. Jednak nie tyle co na naszych ukochanych drogach ale też polnych lub leśnych trasach, a niekiedy wręcz błotnistych , wodnych oraz kamiennych.

Wiem że łączna kwota wraz ubezpieczeniem to koszt około 145000 zł.
Czy zakładanie radia CB będzie konieczne ? Zapewne tak ,ale czy zrobić to w salonie czy po zanim?

Można powiedzieć, że wszyscy chcą sprzedać samochód, który jest idealnym połączeniem sprytu i nowej technologi w super niskiej cenie . Jednak wiedza jaką sprzedawca dzieli się z nami na temat poszczególnego samochodu musi być pełna i wiarygodna. Ja dużo się dowiedziałem z tego i innych forum. To co dowiedziałem się od tego pana w tym salonie nie doprowadziło mnie do złożenia zamówienia , a co gorsza od pchało mnie od tego salonu. Wiedza to klucz który trzeba wykorzystać zgodnie z pewnymi zasadami. Nie znaczy to że inni są do bani jako sprzedawcy. Po porostu trafiliśmy na taki może dzień tygodnia jakim jest Piątek.

P.S.
wiem że się trochę rozpisałem przepraszam za ewentualne błędy ...
W miarę waszego cennego czasu proszę o odpowiedź.
2) - Ile się czeka teraz na Yetasa.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez Przemo_Yeti 12 cze 2011, o 23:19

monaviediament
Od stycznia napisałeś 164 posty?? Na co Ty człowieku czekasz :mrgreen: ? Nie możesz się zdecydować ? Forum o Yetim już znasz na wylot i słabości i zalety Yetasa pewnie też. Za chwilę zima Cie zastanie :jezyczek: Ja w ciągu 15 dni po sprzedaży poprzedniego auta podjąłem decyzję i nie żałuję wyboru.Chyba, że kwestia finansowa to rozumiem. Każdy rodzaj Yetiego został na forum tak już opisany wady / zalety, że nie ma nad czym sie zastanawiać chyba, że na dniach wyjdzie kolejny error... :mrgreen: Pozdrawiam.
REKLAMA WIDEO DLA TWOJEJ FIRMY/AUTA - ZAPRASZAM ŚMIAŁO PISZ www.yetasfotovideo.pl / YOUTUBE/FB Pod nazwą Yetas Foto Video i Skoda Yeti Polska 2 Kanał na YT: MODY W YETI: nazwa: Yetas :-)
Przemo_Yeti
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1540
Dołączył(a): 11 lis 2010, o 17:22
Lokalizacja: Poznań
    WindowsXPOpera

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez Imć 13 cze 2011, o 00:42

ten pan nie zachęcił nas do kupna samochodu który i tak kupimy


Pan w salonie jest po to by dać dobrą cenę. Jeżeli potrzebuję coś się dowiedzieć na temat autka, wyposażenia to po to są fora i google. A jak i tak już jesteście zdecydowani, że kupicie samochód to Pan z salonu nie może o tym wiedzieć. Bo inaczej nie da dobrej ceny. Ja się zbieram do zakupu od m/w marca. Nawet już jedno zamówiłem, ale mi odwołali zamówienie bo mają bardzo duże opóźnienie na dostawie skrzyń dwusprzęgłowych (nie, nie DSG).

Tak więc jeżeli kolega wyszedł z salonu bez zniżki na Yeti to zaiste stracona wizyta...

Wiem że łączna kwota wraz ubezpieczeniem to koszt około 145000 zł.


To jest całkiem spora cena nawet jak za Kugę TDCI 160KM czy Tiguana TDI z DSG, skóra i szklanym dachem. Sugeruję powalczyć o lepszą cenę. Można naprawdę dużo. Mimo, że wszystko wskazuje na to że jutro podpiszę zamówienie na Yeti to podjadę z rana do salonu Forda, jeszcze raz przycisnę sprzedawców. Cóż, Kuga mi się najbardziej podoba z Crossoverów...

Co do ceny to naprawdę warto nawet poszukać w salonach w innych częściach kraju :extra:

Czy zakładanie radia CB będzie konieczne ?


To pytanie nie ma związku z Yeti :) Jeżeli kolega nie zna odpowiedzi na to pytanie to Yeti w tym nie pomoże ;)

Zapewne tak ,ale czy zrobić to w salonie czy po zanim?


Ja nie zakładam.

2.0 TDI CR DPF/103 kW (140 KM) 4×4
lub
1.8 TSI/118 kW (160 KM) 4×4


Jeżeli kolega rozpatruje kwestie czysto finansowo to polecam kalkulator kosztów: http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/. Ja bym osobiście wybrał 1.8 TSI gdybym mógł, ale niestety nikt mi do niego nie da DSG, a bez automatu nie kupuję samochodu. Więc będzie niestety klekot i gimnastyka korekcyjna by to rozgrzać zimą i nie zamarznąć w czasie jazdy do pracy a przy okazji nie zatkać DPF...

Ile się czeka teraz na Yetasa.


Zależy od wersji. Z DSG to bym strzelał, że ok 3.5 miesiąca od moment wprowadzenia zamówienia do systemu. Salon który na mnie pewnie zarobi wprowadził zamówienie dla mnie parę tygodni temu i aktualnie mam produkcję w 34 tygodniu co daje koniec sierpnia.
Imć
Avatar użytkownika
Auto: Inny, Inny
Auto2: Giulietta MA TCT

Posty: 453 Wiek: 42
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 14:23
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7Chrome

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 13 cze 2011, o 10:48

Przed pierwszym samochodem przed zakupem zastanawiałem się jakiś miesiąc potem kupiłem a później żałowałem. Teraz mamy inne możliwości szukania informacji i sprawdzania ich wiarygodności wszystko trzeba sprawdzić by później nie żałować. Cenę podałem bez rabatów.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsVistaFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 13 cze 2011, o 20:51

Przemo -YY napisał(a):monaviediament
Od stycznia napisałeś 164 posty?? Na co Ty człowieku czekasz :mrgreen: ? Nie możesz się zdecydować ? Forum o Yetim już znasz na wylot i słabości i zalety Yetasa pewnie też. Za chwilę zima Cie zastanie :jezyczek: Ja w ciągu 15 dni po sprzedaży poprzedniego auta podjąłem decyzję i nie żałuję wyboru.Chyba, że kwestia finansowa to rozumiem. Każdy rodzaj Yetiego został na forum tak już opisany wady / zalety, że nie ma nad czym sie zastanawiać chyba, że na dniach wyjdzie kolejny error... :mrgreen: Pozdrawiam.



Zostały mi dwa salony jeszcze, jeden w Krakowie do którego będę teraz częściej jeździł.. (Moze wkońcu trafie )
InterAuto
Kraków Ul. Kocmyrzowska 1a


A drugi to okolice Sosnowca. Bodajże Piotr Śliwka.

Po tych odwiedzinach będę w 99% pewien który salon wybrać .
Co do jazdy już ich nie muszę odbywać, bo myślę że tą wiedzę wykorzystałem.
Aczkolwiek na jazda w terenie nie za bardzo pozwalają salowi.
Albo nie mają takiego terenu albo takiej wiedzy.

Co do strefy finansowej to jak każdy chyba ma z tym dylemat. Na pewno nie będzie za gotówkę, bo takich pieniędzy nie mam na już. Co do kredytu. To albo poza albo w salonie.
Mam 6 ofert z rożnych salonów skody. jeszcze 2 saloniki i na pewno będziemy się odzywać do jednego z nich. Taką mamy praktykę w kupowaniu nowego samochodu. Tak jak kolega wyżej napisał może nie na wylot ale zawsze to już coś ta wiedza pozwoliła nam na podjęcie różnych ważnych i mniej ważnych decyzji w kupnie tego samochodu.
Mieliśmy 10 różnych marek samochodu. Jednak to Skoda Yeti zaważyła większością swoich cennych detali jakie posiada w swojej ofercie i jakie inne marki nie mają w standardzie czy dodatkowym wyposażeniu w porównywalnych cenach.
Czas jest cenny zmiana autka to jest wielkie wydarzenie dla nas bo samochód musi nam służyć na kolejne 10 lat. Więc chyba rozumiecie że zakup samochodu i sprawdzenie wszystkiego jest dla nas bardzo cennym doświadczeniem.

Jednakże dla niektórych to kolejny samochód który już kupują. Co się chwali. My potrzebujemy samochodu między innymi do jazdy w dalekie trasy i tu przeważa diesel, jednak kiedy próbujemy w salonie wypytywać o diesla zazwyczaj słyszymy do czego nam jest ten samochód potrzebny ile będziemy nim jeździć. Szczerze powiedziawszy to nie wiem . Każdy rok to nowe wyzwanie w jednym moża 30 tysiączków w innym mniej lub też więcej. Wszystko zależ. Mniej więcej to mogą dostać odpowiedź dużo a zarazem mało. wiec dla tego pytam , wypytujemy się o szczegóły czym się różni diesel od benzyny... i tak dalej nawet nie patrząc na ceny paliw i ceny silników. To nie dostajemy konkretnej odpowiedzi zazwyczaj jest to np: Ja osobiście wybrał bym benzynę ma większą moc. , albo wybrał bym diesla bo mniej pali. co to za odpowiedzi? :bsilny:

Ale nie będę przynudzał . W Poniedziałek jak będę wracał z Zamościa to po drodze odwiedzę Krakowski salon,(BIGFOOT) a potem Sosnowiec. Trzeba się coś ruszyć bo jak w/w kolega z cytatu napisał
Zima , zima czas ucieka. Szybko, szybko i nie zwlekaj, do salonu prędko pędź i kluczyki odbierz w net. :lol2:

Następny post po wizytach. Dziękuję za wytrwałe czytanie i ewentualne skomentowanie.
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsXPFirefox

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez Przemo_Yeti 13 cze 2011, o 21:54

monaviediament
aż tak szerokiej wykładni nie musiałeś mi pisać :mrgreen:
Wiadomo każdy szuka tam gdzie taniej.Powiem Ci tak, że w większych miastach o klienta nie dbają - masówka(rabaty itp.) kumpel kupując Octavie pojechał do mniejszej mieściny i tam dostał w pakietach lepsze wyposażenie i kilka dodatków gratis typu dywaniki, akcesoria.
Radzę Tobie zadużo nie czytać bo za chwilę zmienisz zdanie a zaważyć może jeden post kogoś kto zrobi z niczego problem. Ja kupiłem auto nie będąc jeszcze zalogowanym na forum.Teraz dopiero dowiaduję sie o zaletach i bolączkach Yetasa. Potrzebowałem auto od ręki bo sprzedałem stare a trafiłem na pustki w salonie bo wiara wykupiła wszystko przez kratkę w listopadzie zeszłego roku.Brałem też pod uwage Octavię i Romka. Po obdzwonieniu 14 deelerów w końcu ktoś miał auto od ręki :banana: mniej więcej takie jakie chciałem. Szukałem 1,4 ale nie było, a czekać 5 miesięcy nie mogłem. Ty masz ten komfort własnej konfiguracji.
ps. czy tym nie udanym wyborem była Fabia?
Pozdrawiam i sprężaj się, żeby na zlot / spot zdążyć w przyszłym roku :mrgreen:
REKLAMA WIDEO DLA TWOJEJ FIRMY/AUTA - ZAPRASZAM ŚMIAŁO PISZ www.yetasfotovideo.pl / YOUTUBE/FB Pod nazwą Yetas Foto Video i Skoda Yeti Polska 2 Kanał na YT: MODY W YETI: nazwa: Yetas :-)
Przemo_Yeti
Avatar użytkownika
Silnik: 1.2 CBZB 105KM MY10
Auto: Yeti, Ambition
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1540
Dołączył(a): 11 lis 2010, o 17:22
Lokalizacja: Poznań
    WindowsXPOpera

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez Imć 13 cze 2011, o 23:30

wypytujemy się o szczegóły czym się różni diesel od benzyny... i tak dalej nawet nie patrząc na ceny paliw i ceny silników. To nie dostajemy konkretnej odpowiedzi zazwyczaj


A jakiej odpowiedzi kolega się spodziewał?

Takiej?

Diesel to silnik specjalnej troski, który wymaga tankowania dobrego paliwa, który ma niezłą sprawność czyli ma małe straty energii - mało pali i koszmarnie długo się nagrzewa. Bez dodatków typu niezależny system ogrzewania potrafi się nagrzewać do temperatury roboczej nawet ok 8km w zimie. Może też nie chcieć zapalić zimą przy słabych świecach żarowych. Jest to silnik głośny (szczególnie jak jest zimny), przenoszący drganie na kabinę (zawsze, nie ważne jakby go nie wyciszać). Diesel posiada masę eco-terrorystycznych urządzeń jak EGR czy od niedawna DPF. Ten pierwszy może denerwować ale ten drugi może być koszmarem przy nieumiejętnym użytkowaniu (polecam lekturę http://www.godula.pl/index1.php?page=article&kat=art&option=det&artid=54). Silnik ten nie nadaje się do uprawiania PSJ. Mało pali nawet jak kierownik nie ma pojęcia o zasadach eco-drivingu. Ma dużo mniejszy spadek osiągów przy obciążeniu. Max moment obrotowy zazwyczaj jest w zakresie paruset obrotów (żeby mieć ciągle max moment trzeba wachlować lewarem zmiany biegów). Części zamienne są droższe niż w benzynie (choć tak naprawdę ile osób naprawiało już TSI??). Przeglądy są zazwyczaj droższe dla diesla. Olej napędowy lichej jakości potrafi wydzielić w zimie parafinę i zanieczyścić układ paliwowy na tyle skutecznie, że może wymagać interwencji serwisu. Diesle są długowieczne. Teoretycznie, w przypadku TDI CR do którego nie mam takiego zaufania jak do Fiatowskich JTD czy JTDm czy CDI Mercedesa które to są najlepszymi silnikami wysokoprężnymi opartymi o common-rail.

Benzyna jest normalnym silnikiem, który wymaga odpowiedniej liczby oktanów by prezentować swoje osiągi. W przypadku gorszej liczby oktanów po prostu jeździ słabiej. Benzyna ma większe straty energii - pali więcej, nagrzewa się szybciej. Oczywiście wraz z postępem technologii silniki benzynowe zwiększają swoją sprawność... Nie jeździłem bardzo dużo TSI, ale silniki MultiAir które palą podobnie jak TSI nagrzewają się o niebo szybciej niż diesle! Benzyna nie posiada eco-terrorystycznych diwajsów. Benzyna znosi PSJ. Benzyna nie jest tak mocna jak diesel, mimo, że turbo benzyny mają bardzo przyzwoity moment obrotowy. Turbo benzyny dysponują max momentem w zakresie dużo większym niż diesel (parenaście, paradziesiąt setków obrotów). Benzyna jest cichsza (czasem nawet tak, że nie słychać, że pracuje), a nawet przy dużej ilości obrotów wydaje dźwięk przyjemniejszy dla ucha niż klekotanie. Benzyna nie przenosi drgań na kabinę. Naprawy silników benzynowy są(?) tańsze (ktoś z użytkowników TSI musi mnie tu poprawić, bo na pewno to się odnosi do wolnossących benzyn). Przeglądy są tańsze dla benzynowych silników. Jak wygląda długowieczność TSI? Kto to może widzieć :) Zwykłe benzyny są w stanie osiągnąc parę setków tysięcy km. Benzyna w zimie nie strzela fochem tylko zapala. Benzyna może mało palić, ale kierownik musi znać zasady eco-drivingu.

Nie wspominam o rozsądnym dobieraniu prędkości obrotowej kiedy silnik jest nierozgrzany i studzenie go po jeździe, bo dotyczy to i TDI CR i TSI - turbina.

Piszę to jako świadomy kierowca samochodu z silnikiem wysokoprężnym i świadomy użytkownik takowych od 6 lat.

Ja się pakuje w diesla bo nie mam innego wyboru, ale gdyby była wersja 1.4 TSI z DSG to byłby to mój złoty środek. Nawet 1.8 TSI z DSG bym przygarnął.
Imć
Avatar użytkownika
Auto: Inny, Inny
Auto2: Giulietta MA TCT

Posty: 453 Wiek: 42
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 14:23
Lokalizacja: Warszawa
    Windows7Chrome

Odp: Yeti silnik i wersja

Postprzez monaviediament 14 cze 2011, o 13:50

Przemo -YY - fiu fiu fiu na pewno w przyszłym roku to będę już miał samochodzik i na zlot i majówkę się wybiorę. :muśli:
Co do Fabii to nie był zły pomysł by ją kupić ale potem dokładanie do niego drobiazgów to już inna bajka.

Masz racje co do salonów . Kiedyś byłem w w-wie tam w ogóle nie szanowali klienta byle jak ubranego. To samo w Katowicach i większych miastach.

Imć - Co innego się pisze co innego się widzi i słyszy. Ale dzięki tak to mniej więcej chciałem przeczytać. :extra:

Życzę udanego dnia. :cfaniak:
Wiem co dobre >>> Mona * Vie <<< Pije ze smakiem..
Temat prowadzę na: http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/yeti-silnik-i-wersja-t6325.html - Yeti
http://forum.skodaclub.pl/skoda-citygo/citigo-t8447.html - CityGo
:) zapraszam do dyskusji. :)
monaviediament
Avatar użytkownika
Silnik: 1.4 AKK 60KM MY02
Auto: Fabia, Fresh+
Auto2: Fabia, Rapid, Octavia, C4

Posty: 434 Wiek: 40
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 01:24
Lokalizacja: Chełmek, małopolskie
    WindowsVistaFirefox

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Yeti








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości