Walka z EPC pomocy!

Octavia II (1Z - od 2004), Octavia II FL (1Z od 2008)

Moderatorzy: lec, Laurent, K-J

Walka z EPC pomocy!

Postprzez Centaurii 23 mar 2017, o 05:36

Witam szanownych forumowiczów.

Jestem posiadaczem octavii ii z 2008 roku z silnikiem 1.8 tsi (BZB). Od momentu kupna prowadzę walkę z kontrolką epc. Na początku komputer wyrzucał błędy związane z przepustnicą ( nadmienię, iż kontrolka epc zapalała się gdy była duża wilgotność powietrza deszcz etc.). Zabawa zaczęła się od podgięcia i przeczyszczenia pinów w kostce od przepustnicy- 2 tygodnie spokoju. Po tym okresie jadę rano do pracy auto nie schodziło poniżej 1000 obrotów. Zgasiłem silnik odczekałem 15 min i bum auto nie chciało zapalić jak w końcu odpaliło obroty zaczęły falować- zgasło, Skończyło się na wymianie przepustnicy na nową ( zamiennik ) - 3 tygodnie spokoju. Po 3 tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać znów EPC w podobnych warunkach atmosferycznych - ze znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku, że dzieje się coś na wiązce. Akcja elektryk sprawdzenie, zabezpieczenie wiązki - 3 tygodnie spokoju. Po tym okresie znów zapaliła się ta cholera lecz już niezależnie od pogody- wykasowałem bo się okazało że rura za przepływomierzem się wypięła ( wina elektryka źle założona opaska)i to mogło być przyczyną. Radość z faktu iż to przez to nie trwała długo. Stanąłem na stacji zatankowałem odpalam bum EPC i praktycznie brak reakcji na pedał gazu- wyłączyłęm odpaliłem epc zgasło i wszystko ok przez następną dobę lecz ostatnio znów obroty powyżej 1000 - ponowny rozruch rozwiązuje problem, ale z kolei obroty zaczynają delikatnie falować a jak się uspokoją to są trochę za niskie i silnik lekko szarpie. Bardzo proszę o pomoc już nie wiem co mam robić mam starą oryginalną wyczyszczoną przepustnicę, gdyż prawdopodobnie jest jednak sprawna, może ten zamiennik już poleciał nie wiem. Nadmienię iż jestem z Łodzi a auto z niemiec z potwierdzonym przebiegiem 145 tys bezwypadkowe potwierdzone w naszym ASO. Przepustnica ta oryginalna z grudnia 2015. Elektryk powiedział że widać było że serwis w rajchu też coś z tą wiązką robil i prawdopodobnie się poddali i dlatego niemiec sprzedał a ponieważ to cholerstwo zapalało się sporadycznie przy zakupie nic nie podejrzewałęm. Nikt nie jest w stanie mi pomóc nie wiem czego szukać ani co robić.
Centaurii
Silnik: 1.8TSI BZB 160KM MY08
Auto: Octavia Kombi, Active
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 150000 km

Posty: 1
Dołączył(a): 23 mar 2017, o 05:34
Lokalizacja: Miasto Łódź, łódzkie
    WindowsFirefox

Odp: Walka z EPC pomocy!

Postprzez irsus912 30 mar 2017, o 09:27

moze to byc blad komputera poleca m oddac do serwisu http://naprawakomputerowolsztyn.pl/
irsus912
Silnik: 1.4TDI BMS 80KM MY87
Auto: Favorit
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 1
Dołączył(a): 30 mar 2017, o 09:26
Lokalizacja: Olsztyn
    Windows7Chrome

Odp: Walka z EPC pomocy!

Postprzez apacz68 3 kwi 2017, o 20:17

Witam, ja miałem podobny problem sprawdzaliśmy cewki świece i jeszcze inne rzeczy , a okazało się ze styki na przewodach które idą do komputera były zaśniedziałe od wilgoci po wyczyszczeniu auto chodzi normalnie.
apacz68
Silnik: 1.8TSI CDAA 160KM MY09
Auto: Octavia2 Kombi, Advantage
Moc/Moment: 0KM @0Nm
Przebieg: 162000 km
Auto2: fiat stilo

Posty: 47
Dołączył(a): 17 kwi 2016, o 09:25
Lokalizacja: knurów, śląskie
    Windows7Chrome

Odp: Walka z EPC pomocy!

Postprzez mirekm71 9 kwi 2017, o 12:46

Nie chce mi się czytać tej tyrady, podginales styki wtyku przepustnicy i co? Wymieniłeś ten wtyk w końcu? Po co piszesz w tym samym temacie, ze ci jakaś rurka spadła czy pękła? Dalej masz błędy z epc? Jaki nr błędu? :bsilny:
mirekm71
Silnik: 1.6 CCSA 102KM MY09
Auto: Octavia Kombi
Moc/Moment: 102KM @148Nm
Przebieg: 0 km

Posty: 43
Dołączył(a): 30 gru 2014, o 22:02
Lokalizacja: Brzeg
    MacOSXSafari

Odp: Walka z EPC pomocy!

Postprzez daxus 25 lut 2021, o 23:55

hej
może komuś to się przyda, może to jest ten sam problem.
Od około roku zapalała mi się często kontrolka EPC. Najpierw rzadko, a potem zawsze. Jednocześnie nasilały się problemy z reakcją na gaz samochodu po odpaleniu, samochód kompletnie nie reagował na gaz, obroty falowały i silnik jakby dławił się prawie gasł.
Byłem z tym w serwisie Bosch, skasowali za diagnozę 700zł i sugerowali wymianę turbo sprężarki bo wychodziło im coś z błędów.

Ostatecznie pojechałem do ASO Skoda. Diagnoza 300zł: konieczność regulacji nastawnika turbo-sprężarki (taki siłownik) za 350zł i problem z głowy.
Pozdrawiam
Daniel
daxus
Silnik: 1.8 TSI CJSA MY13
Auto: Octavia, Elegance

Posty: 7
Dołączył(a): 31 paź 2016, o 01:12
Lokalizacja: Wroclaw, dolnośląskie
    WindowsChrome


Powrót do [1Z] Octavia MK2








Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości